Toon posts:

[DAA] Stil allround systeem laatste check

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey allen,

een paar maanden geleden ben ik eenzelfde topic gestart, maar helaas moest ik door een financiële tegenvaller de aankoop van een nieuwe pc een tijdje opschorten. In de tussentijd ben ik hard aan het sparen geweest, vandaar dat ik nu een iets aangepast lijstje plaats, voor een laatste check voordat ik ga bestellen. Ik heb mijn toenmalige lijstje iets veranderd aan de hand van de BGG, het forum en Google en ben op het volgende uitgekomen:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 3350P Boxed€ 149,95€ 149,95
1ASRock B75 Pro3€ 61,95€ 61,95
1Sapphire HD 7870 XT Boost 2GB GDDR5€ 207,80€ 207,80
1Western Digital Green WD10EZRX, 1TB€ 58,89€ 58,89
1Fractal Design Define R4 Titanium Grey€ 90,31€ 90,31
1Dell Ultrasharp U2312HM Zwart€ 187,95€ 187,95
1Cooler Master Hyper 412S€ 28,99€ 28,99
1Scythe Slip Stream 140mm , 1700RPM, 140mm€ 7,50€ 7,50
1Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile€ 48,99€ 48,99
1Samsung SH-224BB Zwart€ 15,95€ 15,95
1Nexus NX-5000 R3 530W€ 58,99€ 58,99
1Crucial m4 SSD 2.5" 256GB€ 165,90€ 165,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.083,17

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gewoon dagelijkse zaken, internet, office, muziek, filmpjes etc. En ik speel zo nu en dan een game: de nieuwe Simcity, AC Revelations (later ook III) en The Sims3.
Ik ga niet overclocken en ga ook niet in de toekomst een tweede videokaart erbij pluggen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn budget ligt op maximaal €1200,- inclusief verzendkosten.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Muis, keyboard en speakers neem ik over van mijn huidige systeem.
Mijn huidige Samsung Syncmaster 226BW beeldscherm wil ik meenemen naar mijn nieuwe systeem als 2e monitor. Ik twijfel nog of ik mijn oude HDD (Samsung Spinpoint F1, 640GB) meeneem als back-up schijf.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
PC + Monitor

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Gevoelsmatig liefst een Intel systeem.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.
Stilte, snelheid en beetje toekomstgericht. Het systeem moet zo'n 4 tot 5 jaar meegaan, vandaar ook het misschien wat hoge budget voor niet zulke zware bewerkingen.

Wat uitleg bij mijn gekozen onderdelen:
Het meeste spreekt voor zich denk ik.
Ik heb voor deze cpu koeler en voeding gekozen omdat beide bij de buren iets stiller uit de test kwamen dan respectievelijk de Scythe Mugen 3 PGHE en de XFX Pro 550W.
De scythe slipstream wil ik als tweede intake aan de voorkant monteren zodat hopelijk de fans minder hard draaien -> stiller zijn. En voor het overdruk-waardoor-minder-stof effect.
Ik heb voor de ATX versie van het mobo gekozen omdat (als ik het goed begrijp) daar meer fanpoorten op zitten, maar hier ben ik wel een beetje aan het gissen....

Dit is de eerste keer dat ik mijn pc zelf ga bouwen, dus ik vroeg me met name af of ik iets over het hoofd zie. Zo moet ik geloof ik in elk geval 1 of 2 extra SATA kabels meebestellen.

Alvast bedankt weer!

• Chris Smoove
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

Als je het stil wilt hebben is de 7870XT een slecht keus.

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Je neemt beter de blue versie van die harde schijf voor dezelfde prijs ;)
mijn xfx pro 650w heb ik nog nooit gehoord dus de 550w zal je denk ik ook wel niet horen, zeker niet met die hd 7870 XT in je kast. :>

Verwijderd

Topicstarter
Ja die videokaart was ik al bang voor, maar ik begrijp dat alle GPUs eigenlijk "lawaai"maken tenzij je er een 3rd party koeler op zet. Ik heb getracht om een stillere kaart te researchen, maar zie al heel snel door de bomen het bos niet meer als ik eerlijk ben. Heeft iemand een idee welke GPU beter zou zijn qua geluid?

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2013 13:38 ]

• Marconier
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 27-11-2025
Onder de 7870's is die van Sapphire toch één van de stillere. In combinatie met de fractal kast zul je imo vrij weinig last hebben van de gpu.

Verwijderd

Topicstarter
@Marconier: Ik dacht al dat ik dat had gelezen inderdaad. Nouja, dan hou ik de videokaart maar zo, helemaal stil krijg ik hem met mijn budget en technische kunde toch niet :9

Zitten er verder nog grote fouten in het lijstje? Dingen die niet compatible zijn, te weinig aansluitingen op Mobo of voeding oid?

• Chris03
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:04
SmokingCrop schreef op zondag 24 februari 2013 @ 13:02:
Je neemt beter de blue versie van die harde schijf voor dezelfde prijs ;)
Waarom? Maakt meer geluid, verbruikt meer stroom en voor de gebruikservaring maakt het volgens mij nagenoeg niets uit. Ik zou de Green-variant nemen als je een ssd voor je OS en programma's hebt.

• InEtVa
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 29-04 18:09
Ik zou als fans niet scythe slipstreams nemen en al helemaal niet de 1700rpm versie. Als ik jou was zou ik kijken naar de Cosair AF140, BeQuiet SilentWings 2, Noiseblocker PK2 of de Thermalright TY 140.
De Sapphire cooler is stil, maar als je gaat gamen zul je hem wel (zachtjes) kunnen horen, maar dat geldt voor elke GPU in het mid/high end segment.
Voor een zo stil mogelijke PSU zou ik voor BeQuiet gaan, aangezienzij ook hun best doen coil whine te elimineren (naast dat de fan erg stil is).

• digital_ownage
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 28-08-2025
beter neem je de intel ssd 335 240GB

• InEtVa
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 29-04 18:09
digital_ownage schreef op zondag 24 februari 2013 @ 22:36:
beter neem je de intel ssd 335 240GB
Crucial M4 is (nog steeds) een erg goede keuze, hoor.

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07:50

Quad

Doof

Hele goede degelijke samenstelling, enige punt van opmerking is de voeding, deze heeft uit mijn hoofd geen twee pci-e connectoren, de XFX pro 550 wel en dat is een stille en degelijke voeding. De rest is in orde.

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

Verwijderd

Topicstarter
Allen bedankt voor de opmerkingen! @InEtVa, ik zal de slipstream fan vervangen door de thermalright TY 140 die lijkt wel aardig populair en stil te zijn. En past bovendien mooi in mijn budget.
De SSD laat ik zo, de Crucial wordt binnen tweakers zoveel geadviseerd, lijkt me dat dat wel goed zit. Vermoedelijk zou ik eventuele verschillen op papier tussen de Intel en Crucial in praktijk toch niet opmerken...
@Quad, op de pagina van Nexus staat dat de PSU een 6+2 pin PCI-e connector heeft en een 6 pin PCI- connector, is dat hetzelfde? Die connectoren zijn in principe alleen nodig om videokaarten aan te sluiten toch? Dus dan zou 1 op zich ook voldoende moeten zijn, of ga ik hier nu gigantisch de mist in?

Nog een vraag die een beetje OT is; ik wil mijn oude systeem gaan verkopen, is het dan qua privacy en veiligheid etc voldoende om de HDD er gewoon uit te halen, of moet ik ook nog het mobo resetten oid?

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07:50

Quad

Doof

Verwijderd schreef op zondag 24 februari 2013 @ 23:45:
De SSD laat ik zo, de Crucial wordt binnen tweakers zoveel geadviseerd, lijkt me dat dat wel goed zit. Vermoedelijk zou ik eventuele verschillen op papier tussen de Intel en Crucial in praktijk toch niet opmerken...
Prima keuze! Is ook gewoon de stabielste SSD van allemaal! :)
@Quad, op de pagina van Nexus staat dat de PSU een 6+2 pin PCI-e connector heeft en een 6 pin PCI- connector, is dat hetzelfde? Die connectoren zijn in principe alleen nodig om videokaarten aan te sluiten toch? Dus dan zou 1 op zich ook voldoende moeten zijn, of ga ik hier nu gigantisch de mist in?
De PSU bevat inderdaad een 6+2 en een 6 pins PCI-e connectoren, je hebt ze beiden nodig en dat komt dus goed uit. Mooie voeding ook van een Nederlands bedrijf! :)
Nog een vraag die een beetje OT is; ik wil mijn oude systeem gaan verkopen, is het dan qua privacy en veiligheid etc voldoende om de HDD er gewoon uit te halen, of moet ik ook nog het mobo resetten oid?
Enkel de HDD is voldoende, staat al je data op ;)
BIOS reset is eventueel handig vanwege boot volgorde, OC instellingen enzovoorts, wel aan te raden.

[ Voor 4% gewijzigd door Quad op 24-02-2013 23:50 ]

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

Verwijderd

Topicstarter
Jaja, tijdens de crisis stimuleer ik graag de Hollandse economie! :)

Bedankt voor de snelle reactie, denk dat ik er zo wel uit ben dan.
Dan kan ik komende week gaan bestellen en is mijn systeem hopelijk op tijd klaar voor de nieuwe Simcity!
Pagina: 1