Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

MCSA Server 2012 70-410,70-411,70-412

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik kreeg net te horen dat de MCSA 2008 server komt te vervallen dit jaar. Ik wil mij dus nu gaan focussen op server 2012, en dan de modules 70-410,70-411 en 70-412.

Als ik deze 3 modules haal,en daar certificaten voor behaal,dan ben ik Microsoft gecertificeerd toch? Want ik las op een engelse site ergens dat je ook de Server 2008 certificaten moest hebben,om deze van 2012 geldig te laten zijn. (lijkt mij sterk,maar goed vraag het vd zekerheid).

Verder kan ik eigenlijk nergens vinden waar ik deze modules kan volgen... ook kan ik de boeken niet vinden binnen een redelijke verzendtijd. Weet iemand misschien waar ik deze cursussen kan volgen,en of ik wellicht ergens de boeken kan bestellen,mogen ook ebooks zijn.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

http://www.microsoft.com/...server-certification.aspx lijkt me vrij duidelijk :Y)

Volgen: [google=mcsa Installing and Configuring Windows Server 2012 site:.nl] geeft me diverse opties.

Boeken zijn bij shop.oreilly.com te koop als ebook, sneller kan het niet. (Bron: eerste hit@google)

Kortom: misschien goed om eerst zelf wat actiever de antwoorden te vinden voor je de vraag stelt. En lees vooral alles in het Engels! Zal bij het leren ook nodig zijn ;)

[ Voor 25% gewijzigd door F_J_K op 24-02-2013 11:39 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
het ging meer om een bevestiging. Die heb ik dus nu. Ebooks lijkt mij inderdaad handig. Zal daar eens gaan kijken.

Verwijderd

Topicstarter
die site had ik dus inderdaad ook gezien van o'reilly echter heb ik geen paypal. Ik kan de boeken nergens bij een NL shop vinden.

plus bij die o'reilly staat dit boek bijvoorbeeld: http://shop.oreilly.com/product/0790145370082.do#
maar die kun je nog niet bestellen,tenminste zoals ik het lees.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2013 11:44 ]

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
www.comcol.nl

Als je daar je IT boek niet vind bestaat het waarschijnlijk niet.

https://discord.com/invite/tweakers

Verwijderd

Topicstarter
Bij die www.comcol.nl is 70-410 te bestellen inderdaad. Dus dat is mooi :D.

Als ik kijk bij 70-411 is deze nog niet beschikbaar pas vanaf augustus 2013.
Nu had ik in een ander topic de vraag gesteld of je de volledige certificering al kon doen dus de 70-410,70-411 en de 70-412. Iemand vertelde mij daar dat hij/zij dus deze al compleet gedaan had.

Maar hoe kan dit nu als de 2 andere boeken nog niet eens uit zijn?

• redfoxert
  • Niet online
Omdat je geen boek nodig hebt om het examen te kunnen doen?

https://discord.com/invite/tweakers

Verwijderd

Topicstarter
Kan ik dan niet beter de 70-640 etc... afmaken? Ipv op server 2012 te focussen als daar nog geen boeken voor beschikbaar zijn? Ik lig al een tijdje uit de IT,bedoeling was dus om mijzelf bij te spijkeren. Het 1e boek heb ik zo goed als uit.

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Verwijderd schreef op zondag 24 februari 2013 @ 11:30:
Ik kreeg net te horen dat de MCSA 2008 server komt te vervallen dit jaar.
Ik geloof dat het pas vervalt in juni of juli van dit jaar.

Je kan voor MCSA 2012 gaan, maar waarom niet 2008(R2) meepakken? MCITP Server Administrator leidt tot MCSA Server 2008. Dan doe je daarna het upgrade examen (70-417) en dan heb je ook Server 2012. Voor 70-417 bestaat inmiddels een boek zag ik.
Verwijderd schreef op zondag 24 februari 2013 @ 11:48:
Maar hoe kan dit nu als de 2 andere boeken nog niet eens uit zijn?
Boeken zijn leuk, maar niet noodzakelijk. De informatie die je nodig hebt die in de boeken terecht komt staat al eerder op Technet. Als je dan het product ook volgt tijdens de beta fases en ermee speelt heb je wel een goede kans op de examens.

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Ik heb ook verschillende wiki artikelen met allerlei linkjes gemaakt, zie hier:

Wiki Study Guide

[ Voor 9% gewijzigd door Turdie op 24-02-2013 18:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
tof bedankt

Verwijderd

Topicstarter
nou ik ben bezig met die Certificate Services op server 2008 .... maar ik snap er niets van. Er is elke keer wel iets wat niet doet. Tot aan dit hoofdstuk ging alles vlekkeloos en begreep ik het ook prima.... maar wat een frustratie zeg nu!!!

Weet iemand misschien toevallig een goede uitleg in het Nederlands over Certificate Services? Misschien dat ik het dan wat beter ga begrijpen. Het liefst met oefeningen erbij.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ik heb nooit iets gedaan met deze examens of met de voorlopers ervan, maar volgens mij wil je het toch echt in het Engels lezen en leren. AFAIK zijn de examens ook in het Engels (toch?) Sowieso is er enorm veel meer informatie te vinden als je het in ook het Engels doet.

Maar goed; heb je iets aan algemene Technet-teksten zoals http://technet.microsoft....c772393%28v=ws.10%29.aspx (maar dan de 2012-versie) i.c.m. natuurlijk een testomgeving om mee te spelen.

[ Voor 9% gewijzigd door F_J_K op 24-02-2013 22:02 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• CMD-Snake
F_J_K schreef op zondag 24 februari 2013 @ 22:02:
Ik heb nooit iets gedaan met deze examens of met de voorlopers ervan, maar volgens mij wil je het toch echt in het Engels lezen en leren. AFAIK zijn de examens ook in het Engels (toch?) Sowieso is er enorm veel meer informatie te vinden als je het in ook het Engels doet.
De examens zijn o.a. in het Engels. Enige alternatieve talen zijn Duits, Frans, Chinees en ik meen Spaans. In het Engels lezen is wel het beste, zo ken je alle termen die voor gaan komen op je examen. Heb je ook geen verwarring die door een mogelijke vertaling kan ontstaan.

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

F_J_K schreef op zondag 24 februari 2013 @ 22:02:
Dat varieert. Ik heb wel voor examens gestudeerd met Nederlandse boeken die prima waren omdat er werd uitgegaan van Engelse Windows versies en de belangrijke technische termen niet vertaald waren.
Ik heb ook wel boeken gehad waar de vertaler wel geprobeerd had om alle technische termen naar het Nederlands te vertalen en dat was een ramp. Dat boek is in de vuilnisbak geeindigd.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb die opdrachten van technet toevallig net gedaan:

Geef het certificaat weer en kopieer het CRL-distributiepunt voor de bovenliggende basis-CA, RootCA1. Ga als volgt te werk:
1.Open de module Certificate Services. Selecteer een uitgegeven certificaat.
2.Dubbelklik op het certificaat en klik vervolgens op de tab Details.
3.Schuif omlaag en selecteer het veld CRL-distributiepunten.
4.Selecteer en kopieer de URL voor het CRL-distributiepunt dat u wilt gebruiken.
5.Klik op OK.

Dit gedeelte begrijp ik dus niet; " selecteer een uitgegeven certificaat" Bedoelen ze daarmee de RootCA1?

En bij punt 3 "kopieer de URL" meende ik mij te herinneren dat dat ook niet echt goed ging. Ik weet niet welke url ze hiermee bedoelen.

Ik vind dit gedeelte echt zo moeilijk. Krijg er een hard hoofd in of ik dit wel kan. Ben er al dagen mee bezig,misschien dat ik ook wat fouten inmiddels automatisch doet.

• Razwer
  • Laatst online: 14-11 20:46
CMD-Snake schreef op zondag 24 februari 2013 @ 13:12:
Ik geloof dat het pas vervalt in juni of juli van dit jaar.

Je kan voor MCSA 2012 gaan, maar waarom niet 2008(R2) meepakken? MCITP Server Administrator leidt tot MCSA Server 2008. Dan doe je daarna het upgrade examen (70-417) en dan heb je ook Server 2012. Voor 70-417 bestaat inmiddels een boek zag ik.
Ja lekker, zwoegen voor een titel die binnen enkele maanden komt te vervallen... Certjes halen is een flinke investering voor een beginneling, dan maar beter iets halen wat nog een tijdje geldig is (na 2 jaar moet je verlengen oid). De 2012 examens zijn ook een stuk makkelijker (op dit moment) dan de 2008 examens. Ik heb redelijk wat ervaring in lesgeven van deze MS certjes en mijn advies is, ga voor 2012!
Boeken zijn leuk, maar niet noodzakelijk. De informatie die je nodig hebt die in de boeken terecht komt staat al eerder op Technet. Als je dan het product ook volgt tijdens de beta fases en ermee speelt heb je wel een goede kans op de examens.
Leuk voor een kenner, maar niet een beginneling. Sterker nog, misschien ben je beter af met CBT nuggets, deze zijn er voor 410 en 411 al en 413 is in de maak geloof ik.
http://www.cbtnuggets.com...s-server-2012-configuring
met een beetje googlen vind je vast wel een verdwaalde torrent of NZB

Het is niet verkeerd om nog 2008R2 kennis op te doen, maar als je echt voor de certjes wilt gaan, doe 2012!

En voor exam prep: http://www.examcollection.com/microsoft_exams.html

Kweste van filmpjes kijken, proef examens doen, examen boeken en klaar. Kat in het bakkie *O*

Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.

Verwijderd

Topicstarter
tof.... daar kan ik wat mee.

Toch vind ik het certificate gedeelte echt enorm lastig. M'n zin om te leren vergaat er ook beetje mee.
Iedereen zegt hier ook wel tegenstrijdige dingen,de 1 zegt dat ik wel 2008 MCITP moet afmaken,de ander dat ik 2012 moet doen.

Het gaat mij erom,dat ik dus nog geen certificaten heb. Ik heb wel een MBO Systeembeheerder Diploma.
Als ik dan de 70-410.411 en 412 haal. Geldt dit dan als volledige certificering? Of heb ik die van 70-640 etc daar ook voor nodig?

Als de 70-410.411 en 412 voldoende zijn voor een MCSA Certificering. Dan lijkt mij inderdaad ook dat ik me daar beter op kan gaan focussen.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2013 09:48 ]

• CMD-Snake
Razwer schreef op maandag 25 februari 2013 @ 04:02:
Ja lekker, zwoegen voor een titel die binnen enkele maanden komt te vervallen... Certjes halen is een flinke investering voor een beginneling, dan maar beter iets halen wat nog een tijdje geldig is (na 2 jaar moet je verlengen oid). De 2012 examens zijn ook een stuk makkelijker (op dit moment) dan de 2008 examens. Ik heb redelijk wat ervaring in lesgeven van deze MS certjes en mijn advies is, ga voor 2012!
Mijn redenatie is dat de TS dan twee titels heeft (en bijbehorende kennis) die relevant zijn. 2008R2 zal niet snel verdwijnen, hoewel MS je titel met pensioen stuurt blijft het voor een eventuele werkgever of opdrachtgever wel relevant.

De titels blijven overigens altijd op je transscript staan. Ze verdwijnen niet helemaal.

De MCITP titels hoef je overigens niet voor herexamen steeds te doen. MCSA/MCSE in de huidige vorm wel. Geen idee of ze het ook hard gaan maken. Ze wilden ook dat MCITP kwam te vervallen als je niet een herexamen deed. Zijn ze ook op teruggekomen.

@Tok:
Wat je doet ligt ook aan hoe veel je nu al geïnvesteerd hebt imho. Heb je alle MCITP SA stof al tot je genomen dan is het ergens zonde om geen examen te doen. Mijn inziens gooi je dan heel wat uurtjes leren weg. Heb je nog weinig tijd er in gestoken dan maakt het weinig uit en zou je meteen voor 2012 kunnen gaan Het is jouw keuze en beide opties zijn even valide.

Verwijderd

Topicstarter
Dat klopt inderdaad. Ik heb het 1e boek iig bijna uit. Op de AD CS na dan.

Ik zat even op die CBT Nuggets te kijken,maar voor die video training moet je dus goed betalen zie ik.

• CMD-Snake
Verwijderd schreef op maandag 25 februari 2013 @ 09:57:
Dat klopt inderdaad. Ik heb het 1e boek iig bijna uit. Op de AD CS na dan.
Tja... je kan dan ook nog eventueel switchen als je wil. Als je dit examen doet moet je nog drie boeken/examens daarna doen.

Ik denk dat je dit voor jezelf moet bepalen. Wat vind je fijner? Waar denk je meer aan te hebben?

Verwijderd

Topicstarter
je moet dan nog 2 examens doen toch? 70-640 , 70-642 en 70-646 toch?

• CMD-Snake
Verwijderd schreef op maandag 25 februari 2013 @ 10:03:
je moet dan nog 2 examens doen toch? 70-640 , 70-642 en 70-646 toch?
Je hebt gelijk. Mijn vergissing.

Het is wat je wil doen. Je kan dit afmaken en upgraden (dan moet je daarna nog 70-417 doen). Of je gaat gelijk voor 2012.

Verwijderd

Topicstarter
OK thnx... ik ga eerst eens proberen die AD CS voor elkaar te krijgen. Iedereen attendeert mij erop dat de CRL niet bereikbaar zou zijn. Maar in de " exercises" staat hier niets over.

• Razwer
CMD-Snake schreef op maandag 25 februari 2013 @ 09:55:
[...]
@Tok:
Wat je doet ligt ook aan hoe veel je nu al geïnvesteerd hebt imho. Heb je alle MCITP SA stof al tot je genomen dan is het ergens zonde om geen examen te doen. Mijn inziens gooi je dan heel wat uurtjes leren weg. Heb je nog weinig tijd er in gestoken dan maakt het weinig uit en zou je meteen voor 2012 kunnen gaan Het is jouw keuze en beide opties zijn even valide.
Blijkbaar heb jij nog geen 2012 examens gedaan... (ik moet alleen 70-414 nog doen voor MCSE). Alle kennis opgedaan bij 2008R2 is zo goed als relevant voor 2012, behalve dat er wat zaken bij komen kijken (extra features, powershell en wat kleine veranderingen), dus zonde is het zeker niet, het is juist een goede voorbereiding...

• CMD-Snake
Razwer schreef op maandag 25 februari 2013 @ 10:29:
[...]

Blijkbaar heb jij nog geen 2012 examens gedaan... (ik moet alleen 70-414 nog doen voor MCSE). Alle kennis opgedaan bij 2008R2 is zo goed als relevant voor 2012, behalve dat er wat zaken bij komen kijken (extra features, powershell en wat kleine veranderingen), dus zonde is het zeker niet, het is juist een goede voorbereiding...
Ik heb MCSA 2012 (via upgrade) en MCSE Server Infrastructure. ;)

Het ging me alleen om de geïnvesteerde moeite van iemand, als hij bijna bij zijn MCITP SA of niet.

Verwijderd

Topicstarter
ik kijk nu bij CBT Nuggets die video's (usenet :) ) maar wat een verademing.Stuk duidelijker dan het boek,en volgens mij staan er gewoon echt fouten ook in het boek.

Kent niemand dit boek toevallig? MCITP Self Paced training kit 70-640 Active Directory Configuration

• Razwer
De geinvesteerde moeite is net zo relevant voor 2012 als 2008R2, dat zou je moeten weten als je de examens in de pocket hebt (helemaal voor 413 en 414 trouwens). Je zou ook moeten weten dat de examens voor 2012 een stuk makkelijker zijn.
Bij mijn vorige werkgever begeleidde ik een stelletje juniors met certificeren (door onder andere "klassikaal" les te geven). Met 2008 hadden die jongens ontzettend veel moeite, vooral ivm de legacy zaken. De 2012 certs hadden ze binnen no-time in de pocket. De legacy zaken in de 2012 certs zijn veel meer relevant voor de dagelijkse bezigheden dan bij de 2008 examens.
Een stom voorbeeld, als je een oude revisie hebt van de 2008 boeken leer je verkeerde zaken over windows server backup, iets wat (helaas) nog redelijk behandeld word in de examens.

Een belangrijk aspect bij certificaatjes scoren (vooral voor beginners) is het mentale aspect. Het eerste cert is vooral een grote drempel. Veel mensen zaken 1 of meerdere keren voor hun eerste cert. Kennis is maar 60% van de benodigdheden. Uiteraard is iedereen anders, maar voor veel mensen geldt dit wel. Goede slaap, goed eten vantevoren, niet teveel caffeine vantevoren etc. kan een groot verschil maken in examen prestaties.

Zoals ik eerder zei, ik heb redelijk wat ervaring in les geven in MS certs, al in 2000 gaf ik les (ik deed de cases in het 2e dagdeel) bij SICA (wat helaas niet meer bestaat) in het eerste MCSE 2000 traject van SICA.
Ik heb een goede vriend van mij begeleid met het (her)starten van zijn certs en deze beste man is nu MCT en heeft nu 30 certs achter zijn naam staan en zijn (in het slop geraakte) carriere een geweldige boost gegeven (van minimumloon naar 3x modaal).

Verder zie ik je niet echt een motivatie geven waarom meteen 2012 doen niet de beste keuze is, behalve dat het "zonde" zou zijn voor de geinvesteerde moeite, wat een niet relevant argument is...

• Razwer
Verwijderd schreef op maandag 25 februari 2013 @ 11:15:
ik kijk nu bij CBT Nuggets die video's (usenet :) ) maar wat een verademing.Stuk duidelijker dan het boek,en volgens mij staan er gewoon echt fouten ook in het boek.

Kent niemand dit boek toevallig? MCITP Self Paced training kit 70-640 Active Directory Configuration
er zijn meerdere revisies van, blijkbaar heb je een oude, wat ik in mijn vorige post al aanstip als slechte voorbereiding...
Nog meer reden om met 2012 te beginnen.

Verwijderd

Topicstarter
Ok dat is inderdaad zo,dan kan ik beter met 2012 beginnen.

Helaas kan ik die CBT Nuggets over 2012 server niet vinden op usenet. Vind het erg prijzig,om te subscriben.

En ik kan alleen het boek van 70-410 vinden , de andere 2 boeken niet. Komen pas in september 2013

• CMD-Snake
Razwer schreef op maandag 25 februari 2013 @ 11:17:
De geinvesteerde moeite is net zo relevant voor 2012 als 2008R2, dat zou je moeten weten als je de examens in de pocket hebt (helemaal voor 413 en 414 trouwens). Je zou ook moeten weten dat de examens voor 2012 een stuk makkelijker zijn.
Bij mijn vorige werkgever begeleidde ik een stelletje juniors met certificeren (door onder andere "klassikaal" les te geven). Met 2008 hadden die jongens ontzettend veel moeite, vooral ivm de legacy zaken. De 2012 certs hadden ze binnen no-time in de pocket. De legacy zaken in de 2012 certs zijn veel meer relevant voor de dagelijkse bezigheden dan bij de 2008 examens.
Een stom voorbeeld, als je een oude revisie hebt van de 2008 boeken leer je verkeerde zaken over windows server backup, iets wat (helaas) nog redelijk behandeld word in de examens.

Een belangrijk aspect bij certificaatjes scoren (vooral voor beginners) is het mentale aspect. Het eerste cert is vooral een grote drempel. Veel mensen zaken 1 of meerdere keren voor hun eerste cert. Kennis is maar 60% van de benodigdheden. Uiteraard is iedereen anders, maar voor veel mensen geldt dit wel. Goede slaap, goed eten vantevoren, niet teveel caffeine vantevoren etc. kan een groot verschil maken in examen prestaties.

Zoals ik eerder zei, ik heb redelijk wat ervaring in les geven in MS certs, al in 2000 gaf ik les (ik deed de cases in het 2e dagdeel) bij SICA (wat helaas niet meer bestaat) in het eerste MCSE 2000 traject van SICA.
Ik heb een goede vriend van mij begeleid met het (her)starten van zijn certs en deze beste man is nu MCT en heeft nu 30 certs achter zijn naam staan en zijn (in het slop geraakte) carriere een geweldige boost gegeven (van minimumloon naar 3x modaal).

Verder zie ik je niet echt een motivatie geven waarom meteen 2012 doen niet de beste keuze is, behalve dat het "zonde" zou zijn voor de geinvesteerde moeite, wat een niet relevant argument is...
2012 kon ik voor een flink deel doen op mijn 2008R2 kennis plus lezen van Technet en klooien met de beta's en RC versie. Ik deed de examens toen het net uit de beta (van de examens) was. Waren toen idd erg makkelijk.

Nee, er is niet echt een reden nu om 2008 boven 2012 te verkiezen. Maar geïnvesteerde tijd en moeite tellen wel voor mij. En misschien telde het ook voor de TS. Maar hij staat duidelijk nog aan het begin van het traject. Dan kan hij net zo goed voor 2012 gaan.

Verwijderd

Topicstarter
Dan ga ik voor 2012, nu nog de boeken. Vind ik toch wat makkelijker dan Technet

• CMD-Snake
Verwijderd schreef op maandag 25 februari 2013 @ 11:29:
Dan ga ik voor 2012, nu nog de boeken. Vind ik toch wat makkelijker dan Technet
Persoonlijk vind ik de Unleashed serie ook altijd goede boeken om te lezen:
http://comcol.nl/windows-server-2012-unleashed.html

Deze dan niet gelezen, maar normaal zijn ze erg uitgebreid. Misschien een goed vervanger voor de missende boeken?

Verwijderd

Topicstarter
ik zal er eens naar kijken. Dit boek is dan gewoon ruk. Als ik die video's bekijk van CBT Nuggets begrijp ik het meteen.

Echter als ik trouwens die 70-417 examen doe voor MCSA 2012. Geldt deze dan wel als volledige certificering? Aangezien ik geen 2008 Certificaten heb.

• CMD-Snake
Verwijderd schreef op maandag 25 februari 2013 @ 11:37:
Echter als ik trouwens die 70-417 examen doe voor MCSA 2012. Geldt deze dan wel als volledige certificering? Aangezien ik geen 2008 Certificaten heb.
Nee, als je geen MCSA 2008 hebt telt 70-417 niet. Het staat ook in de beschrijving van het examen. Het is voor jou zinloos om te doen.

Als je MCSA 2008 hebt en 70-417 haalt telt dat alsof je het volledig traject gedaan hebt.

• Razwer
70-417 is niet voor jou, je krijgt geen titel. je moet MCITP Enterprise Admin zijn daar voor. Verspild geld voor het examen.

Met CBT nuggets en een beetje technet kom je ver genoeg :)
CBT nuggets zijn net klassikaal les/cursus van €2500 euro dus in dat perspectief zijn ze erg goedkoop. Persoonlijk vind ik het een stuk fijner dan een boek lezen omdat je zaken daadwerkelijk ziet, maar ik ben wat dat betreft meer grafisch ingesteld (in kennis opname, met photoshop oid ben ik minder bedeeld :)) en iedereen is anders...
edit: de 2012 certs heb ik overigens wel via de boeken gedaan (70-417 en 70-413 gedaan)

Een unleashed boek op de plank hebben is altijd handig.
Wat een goede strategie is, als je iets ziet/leert, bouw het na, doe het na (opdrachten maken uit de boeken vind ik vaak onzin). Ook als er zaken genoemd worden, google het, lees de technet docs er op na. Zodoende leer je een stuk meer dan broodnodig is voor de examens, iets wat je helpt met het beter begrijpen van de stof, wat helpt als de vragen veranderen en in de praktijk ook nog eens handig kan zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Razwer op 25-02-2013 11:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok bedankt... Dat was ook mijn plan,de test labs nabouwen.

Welke examens moet ik dan doen om MCSA 2012 te worden? Zijn dit dan losse examens? 70-410 , 70-411 en 70-413? Of hoe gaat dat in zijn werk als ik vragen mag. Want ik wil wel graag de volledige 2012 Certificering halen dan.

En waar hebben jullie die examens gedaan,ik zie alleen prometric.

• CMD-Snake
Verwijderd schreef op maandag 25 februari 2013 @ 11:44:
Welke examens moet ik dan doen om MCSA 2012 te worden? Zijn dit dan losse examens? 70-410 , 70-411 en 70-413? Of hoe gaat dat in zijn werk als ik vragen mag. Want ik wil wel graag de volledige 2012 Certificering halen dan.
Je doet die drie examens. Als je ze alle drie hebt wordt automatisch de MCSA bijgeschreven op je transscript zodra je de laatste hebt.

De eerste keer wordt er door MS ook een MC ID voor je aangemaakt. Die koppel je dan aan een Live account. In een e-mail leggen ze dit allemaal uit. Je kan daarna op http://mcp.microsoft.com je aanmelden en je transscript opvragen. Tevens hebben ze er nog wat andere dingen zitten die aardig zijn.
En waar hebben jullie die examens gedaan,ik zie alleen prometric.
Prometric is de enige, dus weinig keuze daar. ;) Er zitten door heel NL testcentra aangesloten bij Prometric. Kijk eens op hun site voor een bij jou in de buurt. Aanmelden voor een examen is redelijk recht-toe-recht-aan. De eerste keer zal je ook een account moeten aanmaken bij Prometric. Betaling kan via MS Vouchers of via creditcard.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt duidelijke uitleg!!! Dan ga ik voor server 2012. Zal de video's via CBT Nuggets bekijken,die kerel legt het tenminste duidelijk uit wat er in de praktijk gebruikt wordt.

Thnx

• Razwer
heb je btw mijn DM gelezen?

Verwijderd

Ik werk momenteel bij 1 vd grootste banken in België en hier werken ze nog met XP & Windows Server 2003. Pas volgend jaar, maximum 2 jaar, schakelen ze over naar W7/Server 2008 R2. Laat staan Server 2012.

Ik vraag me ook af of het bedrijfsleven uberhaupt wel zal overschakelen naar W8/Server 2012 en niet simpelweg wachten op de volgende versie gezien een hoop mensen niet echt tevreden zijn over windows 8 in de bedrijfsomgeving.

Werken ze in de meeste bedrijven ook nog met 2003/2008 of zit de overstap in de meeste bedrijven er toch aan te komen? Heb momenteel mijn twijfels voor welk certificaat ik zou gaan...

• Razwer
Wat heeft server 2012 te maken in het bedrijfsleven t.o.v. Windows 8 als client? de UI is niet waarom een server aangeschaft word dus echt domme argumentatie. Sterker nog, het is recommended om de GUI te de-installeren, wat juist precies heel goed kan in server 2012!!!!!!!
Qua features en stabiliteit is server 2012 juist de beste keuze die je kan maken, maargoed, de banken sector werkt idd over het algemeen nog met fossiele hardware/software en steken het geld liever in hun eigen zakken. Verder val ik in herhaling als ik moet motiveren waarom een beginner beter nu met 2012 kan beginnen. Stilstand is achteruitgang en als "student" kan je beter even voorop lopen. Heb je nou echt de illusie dat iemand met verse certs meteen aan de bak komt als beheerder? Zeker niet bij een bank, dus denk even na voordat je reageert...

Verwijderd

Topicstarter
pfff nu weet ik het echt niet meer.... de ene zegt dit de andere dat. Als ik nu server 2012 ga leren, en het bedrijfsleven nog met server 2003 en 2008 werkt dan maak ik toch ook geen kans op de arbeidsmarkt meer?

trouwens neem ik aan dat toch als je SERVER 2012 gecertificeerd bent,je met de versies ervoor ook prima redden kunt?

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2013 20:08 ]

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Verwijderd schreef op maandag 25 februari 2013 @ 20:06:
pfff nu weet ik het echt niet meer.... de ene zegt dit de andere dat. Als ik nu server 2012 ga leren, en het bedrijfsleven nog met server 2003 en 2008 werkt dan maak ik toch ook geen kans op de arbeidsmarkt meer?

trouwens neem ik aan dat toch als je SERVER 2012 gecertificeerd bent,je met de versies ervoor ook prima redden kunt?
Dat lijkt me onzin. Als je eenmaal dat certificaat hebt zal echt niemand klagen dat het "te nieuw" is. Als je een W2012 certificering hebt, kun je je ook echt wel met oudere Windows versies redden.

Verwijderd

Topicstarter
nja dat leek mij dus ook. Maar als ik het zo hoor. Zal idd wel aan de banken liggen XD

sowieso moeilijk werk te vinden,ook dankzij de banken maar dat terzijde

• Razwer
Verwijderd schreef op maandag 25 februari 2013 @ 20:17:
nja dat leek mij dus ook. Maar als ik het zo hoor. Zal idd wel aan de banken liggen XD
neuh, ligt aan de belgen O-)
Die hebben ook nog internet verbindingen uit het jaar kruik :)
Verwijderd schreef op maandag 25 februari 2013 @ 20:17:
sowieso moeilijk werk te vinden,ook dankzij de banken maar dat terzijde
juist, heb ook niet de illusie dat als je certjes op zak hebt je wel meteen een goede baan zal vinden, ongeacht of je 2008 of 2012 doet. Het helpt zeer zeker en is ook echt een must(!) maar werkervaring is 70%. Certjes zijn een goede koevoet tussen de deur om bij een bedrijf binnen te komen, maar je moet het daarna nog wel waar maken.
Ik raad je ook aan om na de 3 voor MCSA niet te stoppen maar een traject op te zetten waarbij je meerdere MCSE certificeringen haalt. Om te beginnen bij server infrastructure en misschien nog messaging, SQL, private cloud (system center) of anderen welke jou liggen. Je bent als beheerder in principe nooit klaar met leren.

[ Voor 71% gewijzigd door Razwer op 25-02-2013 20:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
Razwer: je vraagt of ik jouw dm gelezen heb,wat bedoel je daarmee?

En hoe zit het trouwens met Microsoft small business server 2011? Veel kleinere bedrijven gebruiken die servers toch?

Ik heb in 2004 voor het laatst gewerkt in de IT dus in feite wat je zegt heeft het geen nut aangezien ze meer naar ervaring kijken dan naar de papieren? Het kost veel tijd om het te leren en de examens wil ik ook halen,maar als ik dan geen kans maak omdat ze zoveel naar ervaring kijken maak ik dus nog geen kans. Tussendoor heb ik nog wel in het weekend geregeld bij een computer winkel gewerkt,hierin heb ik dan ook veel ervaring,repareren bouwen etc. En natuurlijk software problemen oplossen.

Nu vraag ik mj alleen af of het nut heeft die mcsa 2012 certificering te gaan halen,of dat ik het geld op zak moet houden aangezien ik nu in de WW kom zometeen. Uiteindelijk wil je dan natuurlijk dat je moeite ook beloond wordt.

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2013 09:30 ]

• CMD-Snake
Verwijderd schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 09:24:

En hoe zit het trouwens met Microsoft small business server 2011? Veel kleinere bedrijven gebruiken die servers toch?
SBS is inderdaad gericht op de kleinere bedrijven. Je hebt twee smaken, Standard Edition en Essentials. Standard Edition is voorzien van Exchange 2010 Standard Edition, Sharepoint 2010 Foundation, SQL Server 2008R2 Express (Standard Edition zit in de premium add on). De Essentials edition moet het zonder deze features doen. (Die is vooral gericht op hele kleine bedrijven). Het OS is Windows Server 2008R2 Standard Edition (met tweaks).

De "catch" van SBS2011 is dat je maar maximaal 75 accounts in je AD mag hebben (computers, servers en users bij elkaar). Daarnaast moet je SBS server altijd de root zijn van je domain. Hij kan ook geen trust aangaan met andere domeinen. Tevens zijn sommige rollen eruit gesloopt, zoals Hyper-V en RDS.

De SBS producten zijn verder niet wezenlijk anders dan de normale varianten. Enige echt verschil is dat SBS je dwingt via de SBS Management Console te werken. Voordeel is dat je minder kennis van zaken nodig hebt, wizards zetten alles goed, nadeel is dat als je dingen buiten de console om wil doen dit niet echt goed gaat. Het geheel is zo gemaakt dat het ook regelmatig zonder toezicht kan. De ontwerp filosofie is dat die bedrijven met een SBS server geen IT afdeling hebben of een zeer kleine die ook meer doet dan dat.

Ondanks beperkingen is SBS voor de kleinere bedrijven echt waar voor hun geld. Je kan al voor een relatief klein bedrag een server hebben draaien met daarop fraaie MS producten die normaal een vermogen moeten kosten.

• Razwer
Razwer: je vraagt of ik jouw dm gelezen heb,wat bedoel je daarmee?
Ik heb je een persoonlijk bericht gestuurd (icoontje zit rechts boven op de site) met wat zaken welke niet publiekelijk gepost mogen worden hier ;)
Die bestaat niet meer in 2012. Dat is nu foundation geworden geloof ik. Niet zo heel boeiend verder zolang je de verschillen maar leert, komt vanzelf aan bod
Ik heb in 2004 voor het laatst gewerkt in de IT dus in feite wat je zegt heeft het geen nut aangezien ze meer naar ervaring kijken dan naar de papieren? Het kost veel tijd om het te leren en de examens wil ik ook halen,maar als ik dan geen kans maak omdat ze zoveel naar ervaring kijken maak ik dus nog geen kans. Tussendoor heb ik nog wel in het weekend geregeld bij een computer winkel gewerkt,hierin heb ik dan ook veel ervaring,repareren bouwen etc. En natuurlijk software problemen oplossen.

Nu vraag ik mj alleen af of het nut heeft die mcsa 2012 certificering te gaan halen,of dat ik het geld op zak moet houden aangezien ik nu in de WW kom zometeen. Uiteindelijk wil je dan natuurlijk dat je moeite ook beloond wordt.
Je zal ergens moeten beginnen, er zijn echt wel banen voor je als je genoeg certs in de pocket hebt, maar je zal ergens als junior beheerder of desktop support aan de slag moeten om ervaring op te doen. Junior beheerder banen zijn niet veel te krijgen dus zal je wel je best moeten doen. Hoe meer certs je haalt, hoe groter je kans is. MCSA alleen zal niet genoeg zijn. Verder ligt het ook aan je sollicitatie skills :)
Het is geheel aan jou of je die investering wilt maken, maar als je graag (terug wilt) naar IT, dan zou ik volle pot investeren...

Verwijderd

Topicstarter
Ok,na sollicitaties gaan mij vaak goed af, alleen inderdaad op ervaring afgewezen. Krijg wel altijd te horen dat ik goed en netjes overkom.

• CMD-Snake

Er zit wel een tijd tussen 2004 en 2013, zeker in de IT. Het kan nooit kwaad om nieuwe certs te halen. Je kan dan ook aan een potentiele werkgever inzet tonen. Je was bereid om op eigen kosten je te certificeren. Bovendien kan je eventuele kosten invullen op je belastingaangifte om (mits je de drempel haalt) aftrek te krijgen. Je zegt ook dat je de WW in gaat, wie weet wil het UWV ook nog een bijdrage doen.

Het minimum aan kosten is denk ik de boeken (pak 'em beet 50 euro of zo) en je examen (150 euro dacht ik). Dus 200 euro per onderdeel.

Of je werk in de computerwinkel relevant is ligt aan je functie en het bedrijf. In mijn ervaring wordt er in clients weinig moeite gestoken in grote bedrijven. De hardware is onder garantie bij de leverancier. Qua software is vaak een herinstallatie sneller (en goedkoper) dan uren spitten in de software.

Verwijderd

Topicstarter
Bij het bedrijf waar ik er zometeen uit moet,hebben ze contracten en besteden ze het dus uit.

Nja de tijden zitten ook niet mee,overal worden mensen ontslagen,dus het zal moeilijk worden. Maar heel de dag thuis zitten en niks doen is ook niet wat

• CMD-Snake
Verwijderd schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 09:55:
Bij het bedrijf waar ik er zometeen uit moet,hebben ze contracten en besteden ze het dus uit.
Meer bedrijven doen dat, vooral de grotere. Die gooien de hele IT over de schutting. Of het goed is is een tweede.
Nja de tijden zitten ook niet mee,overal worden mensen ontslagen,dus het zal moeilijk worden. Maar heel de dag thuis zitten en niks doen is ook niet wat
Ik hoor toch links en rechts dat sommige (grote) detacheerders weer mensen aan nemen. Je kan daar altijd ook een poging wagen. Al zit je er maar een paar jaar, je doet snel ervaring op die relevant is. Detacheerders willen vaak ook nog wel over dingen heen kijken zoals mindere werkervaring of niet zoveel certs. Dat kunnen ze zelf oplossen.

Verwijderd

Topicstarter
Dat is inderdaad een goede,nog niet over nagedacht.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 10:25:
Dat is inderdaad een goede,nog niet over nagedacht.
Sterker nog. Kijk eens bij peak-it. Kun je je direct laten certificeren.. In Turkije :)
http://www.peak-it.nl/ict...unieke-kans/#.UaXcStL0BBk

Over peak-it bestaan hier nog wel wat topics.. ik heb er des tijds (3-4jaar geleden) voor bedankt, geen werk in Noord-NL

• Oid
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Oid

MCSA Windows 7 is geen MCSA Server 2012?
Pagina: 1