Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appels
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 02-07 21:30
Ik heb een probleem waar ik al dagen mee bezig ben en ik kom er niet uit, ik probeer een media server in de PS3 zichtbaar te krijgen. Die mediaserver is een synology NAS met Media Server ingeschakeld. Ook zoeken op de PS3 naar mediaservers lukt niet. Het schijnt (heb ik gevonden) dat de Airport Extreme geen UPNP ondersteund, kan dat het probleem zijn?

Mijn Airport Extreme verbindt met mijn kabelmodem en zorgt zo voor WiFi internet op alle draadloze en bedrade aansluitingen. De PS3 en de NAS heb ik allebei bedraad aangesloten. Ze krijgen netjes een IP adres en de NAS is vanaf de PC/mac gewoon bereikbaar. Ook via de browser interface is alles bereikbaar.

De PS3 geeft ook aan dat UPNP niet beschikbaar is dmv een streepje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 408992

Heb je eventueel een andere router die je van een vriend of kennis kan lenen? op deze manier kan je er achter komen of het de Airport is die het laat afweten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appels
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 02-07 21:30
Ik ben erachter na veel gedoe. Het blijkt zo te zijn dat de Airport Extreme het waarschijnlijk niet tegen heeft gehouden. De opties in de synology (firewall instellingen) waren standaard zo dat UPNP niet werd toegelaten. Helaas te laat want ik heb net een nieuwe router gekocht. Wat op zich wel weer fijn is dat ik nu weer nieuwe ervaringen (zeer positieve met de Linksys EA3500) heb.

De airports van Apple hebben overigens geen UPNP instellingen dus dat maakt het wel lastig als je er invloed op wilt hebben.