SSD netbook Asus 1000he

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:41

vhal

ಠ_ಠ

Topicstarter
Ik heb nog een oude netbook liggen van Asus (1000he) die werkt met een standaard HDD, win XP en een trage Atom N280 processor. Ik wil voor de vakantie deze schijf vervangen voor een SSD zodat deze minder herrie maakt, iets sneller wordt en hopelijk nog even mee kan. Omdat 64GB genoeg zal zijn voor OS en wat andere meuk dacht ik aan de volgende SSDs. Foto's komen op een externe schijf.

pricewatch: Crucial m4 CT064M4SSD2 64GB
Bekende SSD, ik heb de 128GB variant in mijn desktop zitten naar volle tevredenheid

pricewatch: Kingston SSDNow V Series V300 60GB
Goedkoopste, wel met SF controller, performance schijnt wel in degenereren na verloop van tijd.

pricewatch: Samsung 840 series SSD 120GB
Opvolger van de 830 maar schijnt trager te zijn. Helaas geen 64GB variant beschikbaar

pricewatch: Intel 330 60GB
Ik ben niet bekend met deze SSD, lees wel verhalen over mogelijke firmwareproblemen

pricewatch: Crucial v4 SSD 2.5" 64GB
Sata300, performance wisselt, goedkoop maar niet echt aan te raden lees ik.

Enfin, sata300 vs sata600 zal voor mijn netbook weinig zoden aan de dijk zetten. Misschien is sata600 een betere keus zodat ik de ssd eventueel in een ander systeem kan gebruiken.

Prijs per GB staat de Samsung840 bovenaan. De M4 heeft zich bewezen als een betrouwbare SSD. Verder hebben we nog OZC maar daar hangt toch een nare nasmaak aan vast van oude sandforce controllers.

Goed, ik verwacht niet dat mijn oude netbook zal gaan vliegen met bovenstaande upgrades maar wat zou voor mij de beste oplossing kunnen zijn? Ik neig naar de M4 maar de samsung 840 zou ook een optie kunnen zijn. De V300 van kingston is het goedkoopste voor 55€ . Wellicht is dan ook gelijk verstandig om het OS te upgraden naar W7 mits dat een beetje normaal wil draaien op een Atom proc :X

Strava