Toon posts:

Abbo zonder korting graag

Pagina: 1
Acties:
  • 552 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Het is helaas weer eens tijd om een mobiel abonnement af te sluiten... Het lijkt elke 2 jaar weer erger te worden. Ik erger me echt meer dan kapot aan hoe debiel en niet-transparant die zooi in elkaar zit. Maar wat me ook dwars zit is dat je geen abbonement zonder korting kan krijgen. Ze zijn bijna allemaal zo ingedeeld dat je het eerste jaar de helft betaalt van het tweede jaar. Kun je ergens ook nog gewoon een abbo met toestel krijgen waar je de hele looptijd hetzelfde betaalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roflexx
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-06 17:55
tele2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-10 20:49

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Toestel los kopen en als abonnement een SIM-only. Dat was in mijn geval zelfs goedkoper dan een abonnement met toestel nemen. Plus wilde ik niet aan toestel lease beginnen.
Reken de totale kosten over 2 jaar uit en vergelijk.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piems
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-10 10:57

piems

:KEIN:NIELS:SIEM

dit niks mits je een ov chipkaart hebt
https://www.studentmobiel...t-mobile-smartplus-2-jaar

24-11-2007 birth of a king! 12-04-2011 birth of a legend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven__NL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 00:47
Btw je bent niet verplicht om te verlengen he

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGHunter
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-04 08:53
Je kan ook in de winkel vragen of ze de promotie niet willen aanklikken, dan betaal je gewoon het normale tarief, 12 of 24 maanden lang :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roflexx
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-06 17:55
TheGHunter schreef op zondag 24 februari 2013 @ 10:18:
Je kan ook in de winkel vragen of ze de promotie niet willen aanklikken, dan betaal je gewoon het normale tarief, 12 of 24 maanden lang :).
dan hou je toch jezelf voor de gek:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11:25

HollovVpo1nt

I like gadgets

Ik vind de voordeelbundels van Tele 2 aardige abonnementen. Mocht het netwerk je dwars zitten zou ik een kijkje nemen bij de abonnementen van Hollandsnieuwe (Vodafone netwerk). De abonnementen van Hollandsnieuwe zijn in principe sim-only abonnementen waar je een toestel met flinke korting bij kunt kopen.

Hier een linkje naar de Tele 2 voordeelbundels:
https://www.studentmobiel.../tele2-actiebundel-2-jaar
Hier een linkje naar de Hollandsnieuwe abonnementen:
https://www.studentmobiel...ndsnieuwe-sim-only-2-jaar
Kun je net zo goed vooor het Tele 2 voordeelbundel kiezen. Voor c.a. hetzelfde maandbedrag krijg je c.a. twee keer zo veel belminuten.

[ Voor 19% gewijzigd door HollovVpo1nt op 24-02-2013 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcPirate
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-07 22:39
Helaas zul je niet ontkomen aan de diverse marketingtrucs van de providers. Bedrijven hebben het door dat kopers graag lage beginbedragen zien en daarvoor vallen. Vandaar dat ze en masse daarop inspelen.

Het woordje "korting" maakt kopers gek en blind.

Wil je zelf niet voor de gek houden dan zul je echt pen en papier moeten pakken en alles zelf gaan uitrekenen wat je het beste lijkt.

Dat van prijzen/korting is 1 ding om rekening te houden. Daarnaast zul je ook moeten kijken naar de het aantal min/mb's en smsen wil je goed vergelijken.

Al-met-al het wordt nooit meer wat het was geweest. Hoe complexer des te mooier voor de providers want ze weten al bij voorbaat dat de koper heel snel afhaakt en dan maar kijkt naar het woordje korting of lage maandbedrag de eerste 3/6/9/12 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik erger me ook kapot aan het gebrek aan transparantie. Waarom grijpt de overheid niet in? Dat deden ze bij vliegticketaanbieders ook die toeslagen als boekingskosten, creditcardkosten en dossierkosten niet in de prijs meeberekenen.

Dit is gewoon bijna oplichting te noemen als je je klant voorhoudt dat deze 'slechts' 20 euro per maand hoeft te betalen, en dat deze na zes maanden 45 euro per maand gaat betalen! Ik trap hier niet zo snel in, maar ik heb gewoon een bloedhekel aan dit soort truucjes. Telecombedrijven zouden gewoon verplicht moeten worden het minimale totaalbedrag dat mensen over de gehele abonnementsperiode betalen te vermelden! Denk dat veel mensen best zouden schrikken als ze beseffen dat ze 800-1000 euro over een periode van twee jaar betalen voor hun telefoongebruik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11:25

HollovVpo1nt

I like gadgets

Verwijderd schreef op zondag 24 februari 2013 @ 11:17:
Ik erger me ook kapot aan het gebrek aan transparantie. Waarom grijpt de overheid niet in? Dat deden ze bij vliegticketaanbieders ook die toeslagen als boekingskosten, creditcardkosten en dossierkosten niet in de prijs meeberekenen.

Dit is gewoon bijna oplichting te noemen als je je klant voorhoudt dat deze 'slechts' 20 euro per maand hoeft te betalen, en dat deze na zes maanden 45 euro per maand gaat betalen! Ik trap hier niet zo snel in, maar ik heb gewoon een bloedhekel aan dit soort truucjes. Telecombedrijven zouden gewoon verplicht moeten worden het minimale totaalbedrag dat mensen over de gehele abonnementsperiode betalen te vermelden! Denk dat veel mensen best zouden schrikken als ze beseffen dat ze 800-1000 euro over een periode van twee jaar betalen voor hun telefoongebruik..
In dit geval is het volledig aan de consument te wijten als de consument "er in trapt". Kom nou, mensen mogen heus wel zelf een beetje nadenken en het is ook weer niet zo dat het niet duidelijk is dat een actieprijs voor een bepaald aantal maanden geldt. Als mensen in een lease constructie trappen dan verdienen ze dat gewoon, als mensen in een 'x aantal maanden korting' constructie trappen verdienen ze dat ook. Als je nou gewoon een pen en papier pakt kun je binnen de minuut uitrekenen hoeveel het abonnement je gaat kosten. Je kunt het de providers niet afrekenen dat ze effectieve marketing voeren.

Er is veel mis met telecombedrijven, maar oplichting is dit niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-10 23:53
Verwijderd schreef op zondag 24 februari 2013 @ 11:17:

Nou ja... het staat er altijd gewoon bij, dat die lage prijs alleen de eerste 6/9/12 maanden geldt.

Als mensen niet zelf de moeite willen nemen om even uit te rekenen wat een abo over 24 maanden kost, waarom zou de overheid dat moeten verplichten? De tarieven staan gewoon open en bloot op de sites van de providers, er wordt niets verzwegen of achtergehouden, om dat nou oplichting te noemen...

Als je een abonnement neemt op de Donald Duck dan krijg je ook de eerste zoveel nummers gratis, dat is toch ook geen oplichting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okee misschien ga ik met oplichting iets te ver. Maar transparant is het zeker niet! Een abonnement van twee jaar met 6 maanden korting op de belbundel en 3 maanden op de internetbundel. Ga maar eens 3 telefoons bij 3 providers (9 combinaties) vergelijken om te zien welke het voordeligst is. Ja daar kom ik wel uit, maar het kost me wel veel tijd. Veel liever heb ik dat ze gewoon een gemiddelde prijs over de hele looptijd vermelden zodat ik het makkelijk met 24 kan vermenigvuldigen. Vervolgens heb je nog overstapkosten. Daar heb ik geen problemen mee, maar toen ik twee jaar geleden mijn T-Mobile abonnement verlengde, hoefde ik geen overstapkosten te betalen, maar vervolgens krijgen nieuwe abonnees (die 30 euro overstapkosten betalen) wel 30 euro korting op het toestel..

Dat gaat toch nergens meer over..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Van de bezoekers van ons forum verwachten we wel een klein beetje meer eigen inzet om dit soort eenvoudige vragen te beantwoorden. Ondanks dat heb je al aardig wat hints gehad waar je zou kunnen kijken. Om die reden sluit ik dit topic

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.