Beste mede-tweakers,
Al een paar weken geleden was ik op zoek naar een nieuwe videokaart + SSD.
(Nou zal je misschien denken; wat doet die HD7770 in je inventaris dan? Die doneer ik dus aan mijn ouders.
)
Er komt alleen nog wat meer bij kijken, namelijk de huidige componenten waarover ik beschik op dit moment.
Nou om dit eerst even duidelijk te maken voor de videokaart keuze, ik speel niet super veel games, maar zou wel graag BF3 op ultra willen spelen zo nu en dan...
Ook doe ik een aantal andere dingen zoals; werken met 3D objecten, renderen, recorden en vooral veel photoshop.
Dat zijn de belangerijkste dingen...
zelf ben ik al met dit gekomen:
Mijn powersupply beschikt momenteel niet over 2x 6pins connectors, zou dat een probleem kunnen opleveren?
Het nieuwe moederbord is er vanwege dat 1 van de SATA poorten is afgebroken. (Premium SATA-poort)
En ik er momenteel geen meer over heb.
Ben niet totaal zeker van deze keuze, want als ik mijn windows schijf vervang met een SSD zou het misschien opgelost kunnen zijn, maar dan komt nog de vraag, heb ik mijn premium SATA poort echt nodig?
Die videokaart is iets waar ik vrij onzeker in ben, aangezien de prijzen. Ik weet uit ervaring dat naar cijfertjes en procenten kijken niet het enigste is wat er bij komt kijken
In SSD land ben ik ook ver te zoeken, weet er nog helemaal geen klap van af om eerlijk te zijn.
Momenteel zit ik meer naar de prijzen te kijken dan naar andere dingen...
Het maximaal "upgrade budget" ligt rond de 500 Euro.
Thanks in advance!
Al een paar weken geleden was ik op zoek naar een nieuwe videokaart + SSD.
(Nou zal je misschien denken; wat doet die HD7770 in je inventaris dan? Die doneer ik dus aan mijn ouders.
Er komt alleen nog wat meer bij kijken, namelijk de huidige componenten waarover ik beschik op dit moment.
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | AMD Phenom II X4 955 Black Edition | € 76,40 | € 76,40 |
1 | Asrock 870 Extreme3 | € 70,85 | € 70,85 |
1 | XFX Radeon HD 7770 Black Edition | € 0,- | € 0,- |
1 | G.Skill Ripjaws X F3-12800CL9D-8GBXL | € 45,90 | € 45,90 |
1 | be quiet! Pure Power L7 530W | € 57,45 | € 57,45 |
Nou om dit eerst even duidelijk te maken voor de videokaart keuze, ik speel niet super veel games, maar zou wel graag BF3 op ultra willen spelen zo nu en dan...
Ook doe ik een aantal andere dingen zoals; werken met 3D objecten, renderen, recorden en vooral veel photoshop.
Dat zijn de belangerijkste dingen...
zelf ben ik al met dit gekomen:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | ASRock 970 Extreme4 | € 76,40 | € 76,40 |
1 | MSI N660Ti PE 2GD5/OC | € 268,99 | € 268,99 |
1 | Sandisk Extreme 120GB | € 90,90 | € 90,90 |
Mijn powersupply beschikt momenteel niet over 2x 6pins connectors, zou dat een probleem kunnen opleveren?
Het nieuwe moederbord is er vanwege dat 1 van de SATA poorten is afgebroken. (Premium SATA-poort)
En ik er momenteel geen meer over heb.
Ben niet totaal zeker van deze keuze, want als ik mijn windows schijf vervang met een SSD zou het misschien opgelost kunnen zijn, maar dan komt nog de vraag, heb ik mijn premium SATA poort echt nodig?
Die videokaart is iets waar ik vrij onzeker in ben, aangezien de prijzen. Ik weet uit ervaring dat naar cijfertjes en procenten kijken niet het enigste is wat er bij komt kijken
In SSD land ben ik ook ver te zoeken, weet er nog helemaal geen klap van af om eerlijk te zijn.
Momenteel zit ik meer naar de prijzen te kijken dan naar andere dingen...
Het maximaal "upgrade budget" ligt rond de 500 Euro.
Thanks in advance!