Jumbo frames in netwerk

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

210667

Topicstarter
Allereerst mijn netwerk is alles bedraad, en verbonden met Cat6 kabels, en is 1Gigabit

Wil eigenlijk een wat hogere snelheid zien te krijgen voor het overzetten van bestanden naar mijn NAS.

NIC, router, en NAS ondersteunen gigabit. Nu wil ik de jumboframes zetten op MTU 9KB

Nu zit er in het netwerk ook nog apparatuur die geen jumboframes ondersteunen.

Gaat dit dan werken als ik de Nic, Router, en Nas op 9KB zet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:24

Fiber

Beaches are for storming.

Waarom probeer je het niet gewoon...?

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
De laagste MTU wint. Dus als van twee apparaten slechts één Jumbo Frames ondersteund (en ook is ingeschakeld) dan blijft de MTU voor de onderlinge communicatie dus gewoon 1500 bytes. Twee apparaten waarop beide Jumbo Frames staat ingeschakeld babbellen onderling dan wel met een MTU van 9000 bytes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13:39
Kan je switch het ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

210667

Topicstarter
RolfLobker schreef op zondag 24 februari 2013 @ 00:43:
De laagste MTU wint. Dus als van twee apparaten slechts één Jumbo Frames ondersteund (en ook is ingeschakeld) dan blijft de MTU voor de onderlinge communicatie dus gewoon 1500 bytes. Twee apparaten waarop beide Jumbo Frames staat ingeschakeld babbellen onderling dan wel met een MTU van 9000 bytes.
Ah,..helder.

Mijn NIC, router, switch [Linksys Cisco SE2800] en NAS ondersteunen het. Dus tussen die 4 zal het moeten lukken.

Daar waar bijvoorbeeld mijn mediaplayer het niet ondersteund zal hij teruggaan naar de max MTU van de mediaplayer?

Dat wordt morgen even wat testen.
Fiber schreef op zondag 24 februari 2013 @ 00:38:
Waarom probeer je het niet gewoon...?
Van proberen komen meestal onvoorziene 'ongelukjes', zoals 2 van mijn 12 kinderen.. ;)

[ Voor 15% gewijzigd door 210667 op 24-02-2013 01:33 ]