mensen met cel466@700? kendat? wat voor koeling?

Pagina: 1
Acties:
  • 153 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
de topic zegt het al.

specs

• smokey
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-02 23:05
onwaarschijnlijk, ten eerste je moet hele erge mazzle hebben en net een 466 hebben die heel goed op te klokke is, sommige 466 krijg je niet eens op 75 fsb. en dan moet je een goeie koeling hebben, ik denk aan peltier/waterkoeling. dan lukt het wel. maar met luchtkoeling kom je niet verder dan 600 mhz.

Verwijderd

Zonder cache haal je 700 wel, met cache lukt je dat echt niet, omdat de cache niet hoger wil dan 600 tot misschien 630.
Dus helaas alleen zonder cache.

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
Voltage op 2.3v en een flinke heatsink. Dan kan hij op 695 met luchtkoeling. Bij ocshoot hebben ze een 466 stabiel op 735 (7 * 105) gekregen m.b.v. een VapoChill koeler. Maar dan ding is niet echt goedkoop.

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
mijn mobo heeft geen voltage regulatie. Maar die celeron van mij zit op zo'n converter kaartje. kun je niet van die kaartjes kopen waar je de voltage op kan aanpassen?

specs

Verwijderd

Yep, dat kan!

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:49
Ik heb hier een 533 op 600, zelfs met meer voltage gaat hij niet hoger. Ik denk dat je gewoon op de limiet van de core zit (misschien inderdaad zonder cache dat je hoger komt?).
Daarom is Intel ook met de FC-PGA Celeron gekomen (ook wel Celeron II genoemd).

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

• smokey
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-02 23:05
als je L2 cache uitschakelt kost je dat zo'n 100-150 mhz. niet echt aan te raden dus

• RdB_IA
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

RdB_IA

42

he Dave Lemmens, hoeveel ervaring heb jij eigenlijk met overklokken? Je hebt altijd van die uitspraken waarvan ik denk: hoe komt die jongen daar toch bij. Maargoed, als je het zelf gedaan hebt zal je wel op feiten baseren. Maar dat je 700 mhz haalt met een good old celeron core, dat is toch helemaal niet waarschijnlijk. Je moet dan wel veel geluk hebben dat je een goeie hebt.

en wat bedoeld smokey precies? waarom kost het mhz-en als je je cache uitzet? Het scheel snelheid ja met het werken met je computer, maar toch geen mhz-en?

Verwijderd

Een celeron 466 zou 721 mhz moeten KUNNEN halen volgens http://www.overclockers.com /

persoondelijk heb ik er geen geen ervaring er mee

• HenkJan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-12-2025
Mijn 466 loopt op 595, dat is wel met 2,3V. Met uitgeschakelde cache haalt ie 630.

• Jackkel
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22-05 10:04
Je cache uitschakelen kan je hogere kloksnelheden meehalen maar over je pc daadwerekelijk beter gat presteren is te betwijfelen

• RdB_IA
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

RdB_IA

42

die lijst van [url="http://www.overclockers.com...tsja"]www.overclockers.com...tsja[/url] , leuke richtlijn, maar die bovenste spot haal je niet zonder 5 peltiers hoor(bij wijze van spreken..), en dan ook nog een HELE goeie core
Pagina: 1