BOINC voor Android (NativeBOINC)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20-09 13:18

NativeBOINC

Waarschuwing: NativeBOINC belast de CPU extreem hoog waardoor toestellen warm kunnen worden en de batterij snel leeg is
BOINC is nu ook te draaien op Android apparaten met ARM processors. De app is te vinden in de Google Play Store onder de naam: NativeBOINC Er is ook een website van NativeBOINC met daarop nieuws, instalatieguides en statistieken van Hosts/ Users/ Teams (van alleen ARM devices).

Een lijstje van de projecten die op dit moment ondersteuning hebben:
Asteroids@home
Enigma@Home
MilkyWay@Home
Oproject - (subproject: ALX)
PrimeGrid - (subproject: TRPsieve)
Radioactive@Home - (hardware sensor vereist)
SubsetSum@Home
TheSkyNet POGS
WUProp@Home - (collect data over BOINC werkeenheden)
Yoyo@Home - (subproject: Harmonious Trees)
SETI@home

[ Voor 33% gewijzigd door VictordeHolland op 30-03-2013 01:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
Telefoon: HTC Desire HD
CPU: Qualcomm Snapdragon S2 MSM8255
ARM Architecture: Qualcomm Scorpion
Fabrication technoloy: 45nm
CPU kenmerken: ARMv7, Out of Order Execution , VFPv3, NEON (128-bit)
CPU Cores: 1
CPU Clock: 1,0 GHz
L1: 32 KB + 32 KB
L2: 256 KB
Memory: 768 MB RAM

App:
NativeBOINC v0.4.2.4.2b (BOINC 7.0.36)

Door BOINC gemeten snelheden:
515.7 MFLOPS
1074.7 MIPS

Resultaten so far:
PG - TRP sieve 298,32 credits: 110.400 sec (30 uur 40 min)
Yoyo - Harmonious Trees 112,99 credits: 61.400 sec (17 uur 3 min)
Oproject - ALX 8,00 credits: 17 sec (krijg helaas amper nieuw werk)
Subsetsum - 97,53 credits: 16.050 sec (4 uur 28min)
theSkyNet POGS - 185,85 credits: 62.800 sec (17 uur 27 min)
Asteroids@home - 120 credits: 68.750 sec (19 uur 6 min)
Enigma@home - 30 credits: 5.680 sec (1 uur 35 min)
SETI@home 105 credits: ??? sec

[ Voor 34% gewijzigd door VictordeHolland op 01-08-2013 01:08 . Reden: resultaten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:12

Pyrus

Hardknock life

CWSieve is niet meer beschikbaar op PrimeGrid en zal dat ook niet meer worden binnen afzienbare tijd als het uberhaupt ooit nog beschikbaar wordt.

LinkedIn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wow dit is me een partij goed nieuws! Ik heb nog wel een dual core chinees toestel 'over' die ik hiervoor kan lenen alsmede mijn oude SGS! met een score van 10 credits per uur zet het verder geen zoden aan de dijk, maar toch is t leuk

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2013 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
Pyrus schreef op zondag 24 februari 2013 @ 00:09:
CWSieve is niet meer beschikbaar op PrimeGrid en zal dat ook niet meer worden binnen afzienbare tijd als het uberhaupt ooit nog beschikbaar wordt.
Zojuist aangepast :).
Verwijderd schreef op zondag 24 februari 2013 @ 13:16:
Wow dit is me een partij goed nieuws! Ik heb nog wel een dual core chinees toestel 'over' die ik hiervoor kan lenen alsmede mijn oude SGS! met een score van 10 credits per uur zet het verder geen zoden aan de dijk, maar toch is t leuk
Ben wel benieuwd naar de prestaties van andere toestellen, mijn HTC is natuurlijk niet de nieuwste en zeker niet de snelste. Zou je de specs en tijden willen posten als je een WU klaar hebt? Het is meer voor de fun dan voor de credits ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoughtless
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 05-12-2024
Telefoon: HTC One X
CPU: Nvidia Tegra 3 T30
ARM Architecture: ARMv7
Fabrication technoloy: 45nm
CPU Cores: 4
CPU Clock: 1,5 GHz
L1: 32 KB + 32 KB
L2: 1 MB
Memory: 1024 MB RAM

App:
NativeBOINC v0.4.2.4.2b (BOINC 7.0.36)

Door BOINC gemeten snelheden (weet niet of dit klopt) :
1000 MFLOPS
1000 MIPS

Resultaten heb ik nog niet ...

edit
En mijn telefoon is kapot, liep vast en wil nu niet meer aan :|

[ Voor 10% gewijzigd door Thoughtless op 24-02-2013 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qazwaplol
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 27-09-2024
leuke gimmick, maar totaal zinloos.
30+ uur voor een TRPsieve terwijl pc er een paar minuten over doet. waarom zou je je telefoon gaan lopen stressen voor zo weinig punten? (zelfs een oud ding wat nog ergens in een la ligt)
Qazwaplol schreef op woensdag 05 september 2012 @ 13:58:

Inmiddels klaar, 39 uur voor 300 punten ;)
leuk voor 1 WU maar meer niet.
was op HTC Desire Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ik ga mijn telefoon er denk ik toch ook maar niet aan wagen. Als binnen een paar dagen het eerste bericht al binnen is van de eerste kapotte telefoon en er vervolgens ook nog eens geen noemenswaardige punten te behalen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
Thoughtless schreef op zondag 24 februari 2013 @ 15:27:
En mijn telefoon is kapot, liep vast en wil nu niet meer aan :|
Is het inmiddels verholpen, of wordt het een gevalletje RMA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoughtless
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 05-12-2024
Het is een RMA geworden, maar of het toeval kan zijn dat het tijdens / na het draaien van boinc gebeurde is moeilijk na te gaan.

Ben wel benieuwd wat er nu precies "kapot" is aan mijn telefoon, maar dat krijg ik binnen nu en 1 a 2 weken te weten, en voor die tijd ... flink afkicken :+ :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
Asteroids@home heeft nu ook een ARM app
Een taak op HTC Desire HD duurt 68.749 sec = ~19 uur en geeft 120 punten.
Niet snel, maar net zo energie efficiënt als mijn Sandy Bridge:

HTC Desire HD verbruikt 2-3 Watt.
19 uur * 0.003KW = 0.057KWh per WU

2500k @4.0 GHz doet 1,5 uur over 4 WUs, verbruik ligt op iets van 150W.
1,5 uur * 0.150KW / 4WUs = 0.056KWh per WU

Een Ivy Bridge is natuurlijk wel weer iets efficiënter, maar ik denk dat een dual of quad core ARM proc best wel eens een stuk efficiënter kan zijn dan een Ivy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja dat is echt nuttig, laat ik maar een paar mobieltjes kopen... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
Mijn ODROID U2 doet het best aardig op Enigma@home, meer dan 1.000 puntjes per dag en gisteren zelfs meer dan 3.000, toch niet slecht voor een speeltje ter grote van een half blikje en minder dan 10W verbruik :) .

ODROID U2
CPU: Samsung Exynos 4412 Prime
ARM Architecture: ARM Cortex-A9
Fabrication technoloy: 32nm
CPU kenmerken: ARMv7, Out of Order Execution , VFPv3, NEON
CPU Clock: 1704 MHz
L1: 32KB + 32KB
L2: 2MB
Memory: 2GB LPDDR2 (880 MT/s)

App:
NativeBOINC (BOINC 7.0.36)

Door BOINC gemeten snelheden (per core, erg variabel):
1430 MFLOPS
2960 MIPS

Enigma: 5850 sec/ WU van 30 credits

[ Voor 4% gewijzigd door VictordeHolland op 22-07-2013 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
HTC One
CPU: Qualcomm APQ8064T Snapdragon 600
ARM Architecture: Qualcomm Krait 300
Fabrication technoloy: 28nm
CPU kenmerken: ARMv7, Out of Order Execution , VFPv4, NEON
CPU Clock: 1728 MHz
L0: 4KB + 4KB
L1: 16KB + 16KB
L2: 2MB
RAM: 2GB LPDDR2

App:
NativeBOINC (BOINC 7.0.36)

Door BOINC gemeten snelheden (per core):
1373 MFLOPS
3494 MIPS

Verder nog wat stats van NativeBOINC:

Userstats DPC leden
#UsernameTeamcredits
22ZonarDutch Power Cows209.088
42VictordeHollanderDutch Power Cows122.557
912BlueVFRankDutch Power Cows1.560
1163pimviergeverDutch Power Cows738
1535Herr RoedyDutch Power Cows298
1536QazwaplolDutch Power Cows298
1752MarcelDutch Power Cows120
1951WousVDutch Power Cows28

Teamstats
#Teamcredits
1Planet 3DNow!3.788.130
14L'Alliance Francophone342.701
15The Knights Who Say Ni!340.780
16Dutch Power Cows334.688
17BOINC@Heidelberg295.020
18Ukraine283.369

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:01
Nog meer mogelijkheden je mobieltje te slopen: er loopt een beta op WCG, zowel FAAH als SN2S WU's beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EektheMan
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 20:34

EektheMan

DPC

Valt best mee met dat slopen. Ik doe het voor de leuk en zet de boel niet op max. Native Boinc deed een benchmark op mijn Tab2 en daar heb ik nog wat van naar beneden bijgesteld. Gebruik slechts 1 Core en zet deze nog eens 5C onder de aangegeven veilige temp.

Vooral WCG loopt er stabiel. Daarnaast zijn het lekker korte taakjes van 4 uur. Dus je kunt er minimaal 1 per oplaad nacht afmaken.

Primegrid taken lopen zo'n 9 uur, maar ik merk dat zodra bepaalde apps (gmail oa) werk verrichten de WU vastloopt. Asteroids, POGS en YoYo lopen wel stabiel. Nadeel van yoyo is dat de deadline een beetje kort is en dat je dus echt moet opletten en de tablet aan het infuus moet laten. Gaat mij net een beetje te ver.

Je vergaard niet heel veel punten, maar het is wel heel leuk en nieuw binnen boinc. Je tablet doet toch niets s naxhts. Nu nog een beetje verbetering in de stats van NB en we kunnen los!

It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tao
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-09 19:20

Tao

DPC DE_KOMETEN

Ik heb mijn smartfoon middels Play Store met die Boinc versie uitgerust en WCG als project draaien.

Telefoon: LG 4 x HD Optimus P880
CPU: Nvidia Tegra 3
ARM Architecture: ARMv7
Type processorcore: ARM Cortex-A9
CPU Clock: 1,5 GHz
Memory: 1024 MB RAM werkgeheugen, 16 GB opslag

Tot nog toe draaien er FightAids@Home pakketjes op. Andere krijg ik niet doorgeseind.

Is die Native Boinc versie een andere dan die op de Play Store te dl-en staat?
Mijn versie is dacht ik 7.0.28, maar wellicht is die al bijgewerkt.

Ik heb 'm 24/7 draaien op alle cores. In 10 dagen leverde dit 18000 punten op; dit waren 176 WU's.

Heb nog wel wat kanttekeningen:
De devicenaam 'localhost' kun je (nog) niet wijzigen.
Ik kan nergens een handmatige update button vinden (wat op de PC versie aanwezig is).

[ Voor 12% gewijzigd door Tao op 14-08-2013 19:10 . Reden: kanttekeningen toegevoegd ]

Diablo3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
De NativeBOINC versie in de playstore is in principe de meest recente (stabiele) versie. Echter is er nu ook een officiële app van de Berkley Universiteit (makers van BOINC), maar die heb ik nog niet uitgeprobeerd.

• Tao

Tao

DPC DE_KOMETEN

Ik heb de versie van Berkeley Univ. van Play Store gedl-ed en gebruikt.

[ Voor 9% gewijzigd door Tao op 15-08-2013 00:05 ]

Diablo3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EektheMan

EektheMan

DPC

Tao, merk je verschil in stabiliteit tussen WU's die draaien op Native en de Berkeley app?

Enne, is er interesse in een Android hunt voor de maand september? WCG lijkt me zowel het meest geschikt als ongeschikt. Lekker korte taken, stabiel, maar qua stats moeilijker te leveren.

Sowieso zijn Android stats lastig. Native Boinc geeft wel een stats pagina per app, maar zo te merken pikt ie niet alle punten op.

Ideeen?

It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tao

Tao

DPC DE_KOMETEN

EektheMan schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 08:21:
Tao, merk je verschil in stabiliteit tussen WU's die draaien op Native en de Berkeley app?

Enne, is er interesse in een Android hunt voor de maand september? WCG lijkt me zowel het meest geschikt als ongeschikt. Lekker korte taken, stabiel, maar qua stats moeilijker te leveren.

Sowieso zijn Android stats lastig. Native Boinc geeft wel een stats pagina per app, maar zo te merken pikt ie niet alle punten op.

Ideeen?
Ik heb alleen die Berkeley app draaien / gedraaid. Het gaat redelijk vlot zelfs. Er staan gemiddeld 10 WU's op m'n foon.
Voor de stats kijk ik af en toe eens op de persoonlijke WCG statspagina van mij, maar ik neem aan dat dit opvraagbaar is..? Probleem lijkt mij alleen dat al die Android apparaten dan 'localhost' heten ;)

Ik heb wel een ander probleempje; vervelend zelfs vind ik. Ik draai WCG 24/7 (standaard aan de oplader) en na ongeveer 2,5 dag is de batterij bijna leeg. Ondanks dat-ie telkens bijlaadt.
Dan stop ik 'm een paar uur en ga daarna weer verder.
(Ja, ik gebruik 'm ook om te bellen, hehe.)
Heb dit probleempje opgelost door een accu via Ebay te bestellen met een verdubbelde capaciteit >:)

[ Voor 4% gewijzigd door Tao op 16-08-2013 13:32 ]

Diablo3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EektheMan

EektheMan

DPC

Het is wel persoonlijk opvraagbaar, maar dat werkt voor een gezamelijke hunt niet zo handig als bv de stats pagina van mede DPCer en tweaker www.digik-oz.nl . Nu, je hebt het zwakke punt van WCG gevonden. Hoe mooi hun webpagina ook niet is, statsbakkers worden er waarschijnlijk minder vrolijk van. De standaard BOINC webpagina's die de andere projecten gebruiken laten wel zien welk type CPU en OS er gebruikt wordt. Maar een korte google search heeft geen hits opgeleverd van iemand die daar gebruik van maakt.

In den beginne zullen er waarschijnlijk weinig deelnemers zijn. Ik wil me best als vrijwilliger aanmelden om er dagelijks een ranking op te maken. (Eek gaat wel verhuizen in de eerste week van september, dus daar zal het iets onregelmatiger zijn).

Nu nog een project vinden en voldoende Android (en ARM?)hunters!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EektheMan

EektheMan

DPC

Tao schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 08:42:
[...]

Ik heb wel een ander probleempje; vervelend zelfs vind ik. Ik draai WCG 24/7 (standaard aan de oplader) en na ongeveer 2,5 dag is de batterij bijna leeg. Ondanks dat-ie telkens bijlaadt.
Dan stop ik 'm een paar uur en ga daarna weer verder.
(Ja, ik gebruik 'm ook om te bellen, hehe.)
Misschien moet je vaker van stopcontact wisselen. Doen boeren ook met koeien in de wei?

Kan het zijn dat je CPU op volle toeren draait en dan meer energie slurpt dan het infuus kan aanleveren? Er zijn apps waar je het energieverbruik kan aflezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tao

Tao

DPC DE_KOMETEN

EektheMan schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 09:43:
[...]
Misschien moet je vaker van stopcontact wisselen. Doen boeren ook met koeien in de wei?

Kan het zijn dat je CPU op volle toeren draait en dan meer energie slurpt dan het infuus kan aanleveren? Er zijn apps waar je het energieverbruik kan aflezen.
Volgens mij is een stopcontact een stopcontact (qua capaciteit dan) :)
Maar om specifieker te zijn: de foon is als enig apparaat aangesloten op een stopcontact.
De rest van mijn elektrische zut staat op andere groepen.

CPU draait inderdaad op volle toeren. Ik denk dat het laadapparaat minder snel oplaadt dan het verbruik.
Vandaar de oplossing van een tientje (dubbele cap. accu via Ebay); dan hoef ik maar 1 x in de 4 dagen 'm enkele uren te stoppen.

Diablo3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EektheMan

EektheMan

DPC

Iemand last gehad dat Boinc dagenlang geen nieuwe taken binnenhengeld? Zelfs niet na obsessief handmatige requests maken?

En zo ja, heb je het kunnen oplossen?

Ik heb als projecten, yoyo, asteroids, world community en pogs geselecteerd. Nu gebeurd het weleens bij Boinc voor linux/win dat een project zichzelf op een of andere manier als hoogste prioriteit weet neer te zetten zodat andere projecten niets binnenhalen. Maar Boincvoor Android heeft helaas geen log/message tab waarin je dat eventueel kunt aflezen.
Heb vanwege bovenstaande reden we geprobeerd wat projecten te verwijderen, wat tijdelijk of toevallig hielp, maar niet blijvend.

Anyways, meer mensen in deze situatie? Of zijn er projecten die niet in de lijst staan, maar wel lekker stabiel werk af geven?

edit: Blijkbaar te weinig opslag beschikbaar. Dan kijkt Boinc niet meer naar de priority settings.

[ Voor 6% gewijzigd door EektheMan op 06-02-2014 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EektheMan

EektheMan

DPC

SIMAP heeft een Beta app gelanceerd. Draait voorlopig lekker op mijn Tab2. 10.000 sec per taak a 20 punten.
Op de Tab 2 (geen hoogvlieger) merk je niet dat SIMAP loopt. Dus een geslaagd project om ongemerkt en moeiteloos op je device te laten draaien voor DPC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:12

Pyrus

Hardknock life

Pffft, ik dacht: laten we de telefoon (lg l9) eens aan een koe helpen! For old times sake OGR via Yoyo er op geplempt, maar zo gebruiktie meer stroom dan het stopcontact er in kan pompen. Over de laatste drie uur is er 30% van m'n batterij afgegaan terwijl die aan de stroom hangt. WTF :| Daarbij duurt een enkele wu 4.5 dag o_O WTF^2. Lijkt PrimeGrid wel met z'n Seventeen or Bust of Genefer units :P

LinkedIn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRyzenDude
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16:07
Ook de client op mijn note 3 gezet vanaf gisteren 12:00 s'middags tot nu continu op Primegrid 2024 puntjes verdient op 3 cores..

Bat constant wel op laden anders zuipt boinc em binnen no time leeg :-)

^^

je leeft maar 1 x maak er dan ook in 1x wat van en maak geen half werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EektheMan

EektheMan

DPC

Maar de BOINC client leest toch de hardware uit en bepaald dan een veilige setting? Bij mij komt het erop neer dat de app van de dual core slechts 1 core gebruikt. Dan zo uit mijn hoofd max 50% bezetting van de CPU en max 50% van het geheugen.

Dan duren taakjes natuurlijk langer, maar het heeft dan geen merkbaar effect op de tablet. Qua energieverbruik is het ook geen probleem. De dag maakt ie gemakkelijk vol en 's avonds ging ie sowieso aan het infuus.

Het is meer leuk voor erbij. Zo kan ik nog een project doen waar ik bv iets mee heb. Europees of Medisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
Zijn er nog liefhebbers die de openingspost willen verfraaien/updaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-07 09:00

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Ik heb om een wutje te proberen Boinc geinstalleerd, maar Enigma wil niet toegevoegd worden.
Server down?

“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
Er is nu ook een voorpagina artikel over SIMAP in samenwerking met Samsung:
nieuws: Samsung zet met wekker-app smartphonerekenkracht in voor kankeronderzoek
Pagina: 1