Game Laptop (BF3)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 286476

Topicstarter
Hallo iedereen,

Terug van weggeweest en ja ik wil meteen wat weten. Misschien wat brutaal? Sorry hiervoor.

- Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?
- Wat mag je laptop gaan kosten?
- Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)
- Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?

Die vragen moest ik beantwoorden als ik advies wil hebben. Ik heb dus ook de beleidspost gelezen alvorens te posten.

Mijn vraag is tamelijk simpel:

- Ik wil spellen kunnen spelen tot Battlefield 3. Battlefield 3 moet gewoon vloeiend kunnen draaien en de graphics moeten er 'okay' uit zien. Ik prefereer de graphics lager omdat ik bang ben voor de hitte van de laptop en de slijtage. Ik kijk op m'n huidige laptop soms series in bed, of ik verplaats hem naar m'n PC en kijk dan series / cabaret tijdens gamen. Dit zijn dus vereisten. De spellen die ik doorgaans speel op laptop: Starcraft 2, Diablo 3, Battlefield 3. BF3 is de REDE dat ik de laptop koop.
- Hij mag maximaal 550 euro kosten en alles wat goedkoper / goed is is mooi mee genomen.
- Ik sleep m'n laptop niet vaak mee. Dit zal echter wel vaker in 't begin gebeuren als ik een potje ga gamen bij/met vrienden.
- Ik heb géén merk voorkeuren maar ik verkies een goede levensduur boven het beste van het beste. Ik heb er niets aan als hij maar kort mee gaat.

Ik hoop echt dat iemand me erbij kan helpen. Ik wil niets laten bouwen. Oók geen tweede hands. Ik bestel liefste online (link geven graag, als het maar een bekende winkel is en geen onbekende). Liefste een bekend model waar ik dit mee kan.

Als ik iets terug kan doen ben ik graag van hulp. Je post beoordelen. Een Youtube video liken o.i.d. als ik iets terug kan doen prima!

Gaarne jullie reactie en fijn weekend!!

Ahraneas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
550 euro en BF3 kan je vergeten. Je hebt daar een goede videokaart voor nodig en die vind je nooit in een laptop voor dat bedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris Smoove
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

Je kunt beter een mini pc maken voor lan parties, sws met dat budget.

[ Voor 16% gewijzigd door Chris Smoove op 23-02-2013 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91626

Voor 550€ heb je geen geschikte game laptop tenzij je in V&A gaat kijken. Vergeet niet dat een laptop in het gulden Florijnen tijdperk 4000 ballen was, dus denk niet dat je met 1:4 daarvan een stevige machine kan bemachtigen (BF3 is een stevige applicatie). Mogelijk na je een systeem vinden met een GTX630 videokaart die BF3 op low settings kan draaien. Stel de pricewatch in op max 550€ en kijk wat je dan vind: kies een merk uit en een laptop met een leuk uiterlijk en bingo! Das dan jouw laptop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N0EPie0910
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-07 10:32
Voor €550 ga je het niet redden.
Even doorsparen en je kunt voor de Dell Inspiron 15R SE gaan (€637 atm).
Een goede laptop voor deze prijs (FHD-scherm, goede processor en redelijke videokaart). Deze kan BF3 wel aan, maar verwacht geen spetterende framerates of op ultra te kunnen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dank jullie voor de spoedige reactie. Ik wilde toevoegen dat ik absoluut géén Windows 8 erbij wil. Persoonlijk ben ik daar niet van. Liever Windows 7 licentie. Verder heb ik een game maatje die een laptop had al een tijdje en dat ze (ja een dame) gewoon BF3 kan draaien. Die laptop was ommenabij 350 euro. Dat was uitverkoop omdat dat bedrijf failliet was. Nogmaals ik speel liever met lagere settings. Ook voor levensduur van de machine. Ik hoef ook geen game laptop, ik wil alleen iets wat gewoon BF3 aan kan. Meer dan dat heb ik er niet in nodig. Ik hoef er geen BF4 mee te spelen. Ben beetje gamer in ruste. Dank voor de reacties. Iemand een link naar iets misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Nogmaals ik speel liever met lagere settings. Ook voor levensduur van de machine.
Dat maakt niets uit. Je zal daarmee de CPU wat ontlasten. Voor de videokaart maakt het niet uit. Of je nou 30fps op high haalt op 60fps op low, de videokaart draait toch op 100%. Een CPU kan prima jaren op 100% draaien zonder dat ie kapot gaat. De laptop regelmatig stofvrij maken is veel belangrijker.

[ Voor 7% gewijzigd door PilatuS op 23-02-2013 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik kan deze PC/laptop wel kopen die inspiron. Kan iedereen bevestigen dat het klopt en dat het goed is? Dan steun ik de economie wel even :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

De Dell Inspiron 17R SE Met i5 3230M en een GT650M (speelt BF3 perfect! en kan ook nog oc'ed worden!) heb je uiteindelijk (enkel deze week tot en met woensdag) voor €590,-!

Voor alle informatie: Dell Waardebonnen Topic - Deel 2 Met name de laatste pagina's :)

In het kort heb je nodig:
- Shopkorting.nl/winkel/Dell
- EPP korting (verander deze URL van NLDHS1 naar NLEPP1: http://www.dell.com/nl/p/...=nldhs1&l=nl&s=dhs&~ck=mn) Geef bij het einde aan dat je student bent of Rabobank.
- Kortingscode voor 5% korting: http://www1.euro.dell.com...69596&acd=240515599820560
- De gratis externe HDD van 500GB in je mandje eruit halen door 1 op 0 te zetten en dan wijziging doorvoeren.
- profit.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N0EPie0910
Ik heb zelf ook de Inspiron 15R SE en ik kan hem je zeker aan raden. Je kunt het topic er even van bekijken.

Als je besluit de Inspiron 15R SE te kopen, raad ik je aan hier te kijken voor de manier van korting. Hier is trouwens een plaatje van mijn berekening: Afbeeldingslocatie: http://img198.imageshack.us/img198/6345/prijs220213.png

De 17R SE kun je ook nemen, zoals Quad al aanraadt. Deze heeft een wat betere videokaart maar is iets groter en zwaarder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

@^^, haal die externe HDD er eens uit. ;)
De 15R SE heb je voor +- €550,-

€545,- om (bijna) precies te zijn:

Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/359deur.jpg

Bovenste is retour shopkorting bedrag, onderste uiteindelijke bedrag voor deze notebook.
Valt dus perfect binnen budget van de TS. 8)

[ Voor 61% gewijzigd door Quad op 23-02-2013 19:28 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnLoarne
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-07 23:46
^ Dit dus. Op vrijwel dezelfde manier kun je de 15R SE bestellen. Voor games is de 17R SE beter, daarom is dat de aanrader (zeker voor die prijs). Je bent er wel wat minder mobiel mee dan met een 15,6 inch, maar dat maakt voor jou denk ik niet zoveel uit.

Discogs | 9900 Wp Oost-West | Honda CBR600F 1996

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N0EPie0910
@Quad

Dank je voor de tip! Ik had niet door dat dat ook werkte. Scheelt je inderdaad weer bijna €80.

Even snel berekening gedaan met Quad's methode erbij: €537 voor de Inspiron 15R SE en €581,84 voor de Inspiron 17R SE. Dit is met shopkorting.nl (7%), EPP korting van 2%, kortingsbon van 5% en verwijderen van gratis externe HDD.

[ Voor 52% gewijzigd door N0EPie0910 op 23-02-2013 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Incorrect, je krijgt shopkorting over bedrag exclusief BTW. :) dus ietsje meer betalen.

Persoonlijk verkies ik de 17R SE, de gpu is gewoon veel beter.

[ Voor 31% gewijzigd door Quad op 23-02-2013 19:35 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N0EPie0910
Daar heb ik al rekening mee gehouden:
17R SE:
€ 517,05 excl. BTW * 0.93 = €480,8565
€ 480,8565 * 1.21 = €581,836365

Dit laatste is dus weer inclusief BTW.
Of klopt mijn hele idee achter *0.93 -> * 1.21 niet? :)

Afbeeldingslocatie: http://img832.imageshack.us/img832/6825/plaatjeomgomgomg.png

[ Voor 16% gewijzigd door N0EPie0910 op 23-02-2013 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Incorrect. :+

Je betaald gewoon een bedrag aan Dell, om onderstaande screenshot aan te houden is dat dan €579,09.
Shopkorting registreert dat en ziet dat je dat dus betaald hebt.
Het bedrag excl. BTW is volgens de Dell overzicht € 478,58 ( * 1.21 = € 579.09)

Over dat bedrag gaat 7% shopkorting af en kom je op een totaal van € 33,46 (€ 478.58 *0.07).
Eind bedrag is dan €545,63.

Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/359deur.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Quad op 23-02-2013 19:46 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N0EPie0910
Oh haha, ik ben er nu achter wat ik fout deed:
Ik rekende die 21% BTW erbij zodra je je bedrag van shopkorting.nl er al af had gehaald, maar die BTW gaat natuurlijk nog over het bedrag excl. shopkorting.nl.

Ontopic: de 17R SE zal voor jou de beste keuze zijn, en ligt maar klein beetje boven je budget. Hier heb je wel een redelijke goede laptop voor (die BF3 aan kan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Sorry ik had telefoon. Wat enorm sympathiek al die hulp en reacties. Ik ga alles straks doorlezen. Ik krijg de laptop in ieder geval van m'n ouders en m'n moeder heeft geen problemen als het duurder is. Ik ga nu ook naar haar huis om het geld te regelen en koffie te drinken. Vanavond neem ik alles nogmaals door en zal ik de PC aanschaffen. Of via site, of winkel. Moet eerst alles lezen en t is veel. Echt bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Het werkt enkel via de website :)

Edit: Neem dit topic maar eerst goed door: Dell Waardebonnen Topic - Deel 2
En mijn tip, ga voor de 17R SE, ik moet die straks ook aanschaffen voor een kameraad van mij, laagste en beste prijs tot dusver, veel lager ga je ze niet krijgen voorlopig!

[ Voor 80% gewijzigd door Quad op 23-02-2013 20:02 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik ben momenteel shoppen voor de 17R SE. Ik heb de topic van de DELL waardebonnen gelezen en ben ook op de site van DELL bij korting wezen kijken. Daar hebben ze het over 50 euro korting voor 15R? Welke kortingen zijn dan van toepassing op de 17R?

Ik heb een wordpad document open en heb de dingen daarop geopend. Ik kom uit Nederland en de epp truuk wil ik ook gaan uitvoeren :-).

Nogmaals bedankt allemaal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

Je kan het beste de sheet gebruiken om dat allemaal uit te rekenen ;). Zie het dell waardebonnen topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Die klopt niet helemaal ivm de externe hdd.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

Ah.. Dat is ook zo. Maar je kan de kortingsbonnen en prijzen zelf modificeren, dat scheelt je weer prutsen met calc.exe :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik zie een hoop systemen ertussen staan. En bij de kortingsbonnen link die Quad gaf zie ik niet meteen 17R ertussen staan. Er zijn meerdere 17R's. Ik ben echt een leek. Ik heb een beetje verstand van software maar hier ben ik nooit goed in geweest. Ik zie door de bomen het bos niet. Het spijt me. Ik ben nog aan het zoeken en als jullie dit lezen misschien nog wat extra duidelijkheid?

Wil trouwens ook géén Windows 8 en dat zit er standaard bij?

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 286476 op 24-02-2013 02:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

17R SE! (Special Edition)

Vanaf de kortingsbonnen link moet je deze code hebben: NNV802W1X$Z1V7 Dus de tweede van de drie.
De link naar de 17R SE's gaat het om de goedkoopste met startbedrag €799,- €749,-

Voor de rest even goed inlezen en interpreteren van wat er staat en hoe je er aan komt. Het is niet moeilijk.

Edit: Windows 8 zit er bij, maar wat is jouw probleem er mee? Het OS is echt prachtig en goed in elkaar, ik werk er dagelijks mee en ben geen enkel probleem tegen gekomen.

Edit2: Windows 8 krijg je bij elke nieuwe laptop erbij, dat je het weet. Anders moet je even een bekende opzoeken die WIndows 7 voor je kan regelen.

[ Voor 34% gewijzigd door Quad op 24-02-2013 02:10 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N0EPie0910
Het is altijd mogelijk om de Metro interface te vermijden, door bijvoorbeeld Classic Shell te installeren.

Kleine tutorial:

- maak een account aan op www.shopkorting.nl en log in
- ga naar http://www.shopkorting.nl/winkel/Dell
- klik op "Korting 7%" -> "Naar Dell met korting" (Zorg dat het groene duimpje omhoog staat)
- vervang in je nieuwe URL van Dell &cs=nldhs1 naar &cs=nlepp1 (dit staat ongeveer halverwege)
- ga naar het dropdown menu "Laptops en Ultrabooks" en klik op Inspiron 17R Special Edition
- "Kies" op het goedkoopste model van €749,-
- "Koop nu" op het goedkoopste model van €749,-
- "verder naar kassa" 2x
- Verander nu Aantal gratis HDD's naar 0 en klik op "totaal bijwerken". Prijs wordt nu €658,56
- Vul de kortingscode NNV802W1X$Z1V7 in. Prijs wordt nu €625,63

Afbeeldingslocatie: http://img89.imageshack.us/img89/176/tuts.png

Check voor de zekerheid dat de volgende dingen er bij staat in het oranje:
- Gefeliciteerd met deze EPP korting van 2%, geldig op systemen tot €699
- Nu op alle Inspiron en XPS All in One computers 5% korting
Als dit erbij staat heb je hem goed. Je kunt hem nu bestellen. Na een tijdje krijg je op je shopkorting account een tegoed te staan van +/- €35. Dit kun je dan de eerste van de volgende maand terug laten storten. Dus je betaalt eerst wel gewoon €625, maar krijgt achteraf nog wat geld terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dank jullie. Ik ga nu bestellen. Ik zal nog laten weten of 't helemaal gelukt is. Echt zo enorm aardig al die hulp :-)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Vergeet niet op het einde voor het medewerkersprogramma student of Rabobank in te vullen :)

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik snap er géén hout van. 't zal m'n 'autisme' zijn. Sorry maar echt ik kan niet omgaan met die website van hun hoor. Ik heb goed geld op m'n rekening staan. Wil het al doen zonder ALLE kortingen zelfs maar ik kan op die stupide website niet eens Windows 7 Ultimate aanklikken. Die lui daar zetten er ook niet bij of het 64 bit is. Logica is ver te zoeken? Die balk van Operating System options kleurt licht blauw maar aanvinken lukt niet... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Je kan enkel Windows 8 (of pro).

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik kan ook bij options komen? Staat wel iets over. Is een tab. Staat ook nog Windows 7 maar selecteren lukt niet. Ik moet nu in ieder geval even van huis. Ik ben echt gefrustreerd erover. Tis wel veel centen en één fout en je bent zuur. Waardeer de hulp echt! :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Anoniem: 286476 schreef op zondag 24 februari 2013 @ 14:08:
Ik kan ook bij options komen? Staat wel iets over. Is een tab. Staat ook nog Windows 7 maar selecteren lukt niet. Ik moet nu in ieder geval even van huis. Ik ben echt gefrustreerd erover. Tis wel veel centen en één fout en je bent zuur. Waardeer de hulp echt! :-)
Check ff je DM, anders gaat het een beetje off topic! :)

Werkt deze link? http://www.dell.com/nl/p/inspiron-17r-se-7720/fs?cs=nlepp1
NNV802W1X$Z1V7

Nogmaals, Windows 7 is niet mogelijk! Enkel Windows 8 (of Pro).

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Wat is DM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Direct Message, oftwel een prive bericht. Overzicht vindt je hier: http://gathering.tweakers.net/forum/list_discussions

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 499379

PilatuS schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 19:06:
550 euro en BF3 kan je vergeten. Je hebt daar een goede videokaart voor nodig en die vind je nooit in een laptop voor dat bedrag.
Op welk bedrag kom je dan ongeveer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Ik heb Ahraneas geholpen met bestellen, we kwamen op een bedrag rond de E635 excl. cashback :)
ga je nu niet meer redden maar goed ;)

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja. Jullie zijn allemaal te laat! En ik heb hem lekker wel :P! Ik heb drukke dagen gehad maar volgens DELL is mijn aankoop okay. Hij is op of vóór 14 maart hier. Spannend hoor! Hehe. Wilde Quad nog even hartelijk bedanken want hij heeft inderdaad met Teamviewer me erdoorheen gegidst. Ben reuze blij en het was geloof ik 638 euro. Quad krijgt van mij nog een beoordeling voor z'n profiel en aan de rest: Hartelijk dank! Eén blije gamer hier :-).

Edit: Mooi kut. Er zit in de vorm van een toetsenbord (een uitgestretcht toetsenbord - vorm) een grote veeg op het scherm. Pff. Voel me er echt rot over. Ik krijg nu weer een hoop gehannes met DELL en daar zit ik echt niet op te wachten. Had hem vandaag binnen gehad. Heeft iemand nog suggesties? Ik bel al 10 jaar prepaid. Weet iemand hoe ik DELL goedkoop kan laten weten dat er schade is. Waarschijnlijk fabrieks-schade?

Kan hun via de mail laten weten hoe 't zit? Maar ik zou niet weten hoe ik dat kreng moet retourneren en ook hoe dat veilig te doen. Verder ga ik liever naar een service punt in regio Haarlem.

Toch nog hartelijk bedankt voor alles.

[ Voor 42% gewijzigd door Anoniem: 286476 op 04-03-2013 21:30 . Reden: Laptop binnen. Schade. ]

Pagina: 1