Netwerkaanmelding omzeilen?

Pagina: 1
Acties:
  • 369 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Informatie vooraf:
Mijn computer wordt hier in mijn thuis-netwerkje gebruikt als DHCP server en via NAT ook om de internetverbinding te delen, daar gebruik ik winroute voor. De computer staat op mijn (slaap-) kamer en is in princiepe snachts dus gewoon uit, het geluid van de fan is minimaal, maar in een stille kamer waar je probeert te slapen toch erg aanwezig.

Mijn doel:
Via het netwerk mijn computer opstarten én laten inloggen, dwz, aanmelden op het netwerk, zodat als mijn ouders willen internetten en ik nog aan het (uit-) slapen ben, ze niet mijn kamer inhoeven.

Nu ben ik met WOL al zo ver dat mijn PC vanaf een andere computer kan worden opgestart. Het probleem zit 'm in het feit dat je dan het schermp krijgt om je aan te melden op het netwerk.

Het probleem is, dat zolang je nog niet aangemeld bent op het netwerk winroute nog niet actief is en dus kunnen mijn ouders nog niet internetten. Maar het aanmelden gaat niet vanzelf.

Nu vroeg ik mij af of het dus mogelijk is dit schermpje te omzeilen, dat de computer zich automatisch aanmeldt op het netwerk, of anders een script te schrijven dat automatisch inlogd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26442

Te weinig vitale info. Welk os gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

B.t.w., die shaved pussy is al errug oud. Komt een beetje stupide over die sig van jou.
Maar ja, als shaved pussy al nieuw is voor je, wat denk je dan van een natte doos, of pijpen? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juanp
  • Laatst online: 01-07 19:25
netwerk eigenschappen dan staat daar windows aanmelding en client for windows ofzo dan moet je de windows aanmelding doen maar ik weet niet of je dan aangemeld ben bij winroute ken het progje niet :?

edit:
typo's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelant
  • Niet online
OS = WinME

(excuses dat ik daar in gebreken ben gebleven, daar zeur ik zelf ook altijd over)

Netwerkaanmelding = Client for Microsoft Networks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelant
  • Niet online
Op zondag 03 juni 2001 00:53 schreef www.hadecom.nl het volgende:
B.t.w., die shaved pussy is al errug oud. Komt een beetje stupide over die sig van jou.
Maar ja, als shaved pussy al nieuw is voor je, wat denk je dan van een natte doos, of pijpen? :D
Ken ik allebij al :D

Zoals de laatste regel van mijn sig al zegt ben ik nog te lui om mijn pre-crash signature te veranderen. Net als mijn homepage trouwens ;)

Ik zal eens even hard mijn best doen voor een nieuwe sig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je gebruikt dus zelf een wachtwoord voor je user, of je hebt meerdere users aangemaakt. Maar met tweakui (of zoiets) moet je een standaard user name en wachtwoord kunnen opgeven. (Tenminste in 9x). Suc seed daarmee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelant
  • Niet online
Op zondag 03 juni 2001 00:58 schreef juanp het volgende:
netwerk eigenschappen dan staat daar windows aanmelding en client for windows ofzo dan moet je de windows aanmelding doen maar ik weet niet of je dna aangemeld ebn bij winroute ken het progje niet :?
Ondanks dat je het proggie niet kende en je stukje even ontcijferd moest worden was dit de oplossing, als je kiest voor "Windows Logon" skipt ie het aanmeldvenster.

Die tweakUI oplossing is er eentje om te onthouden voor als ik idd. een username en wachtwoord in moet geven, maar bij deze pc wordt 1 profiel gebruikt en ik meld me niet aan bij een NT server of iets dergelijks, dus het is normaalgesproken werkelijk alleen een kwestie van "enter drukken" ...

Deze sig trouwens beter? Idee van de andere sig was dat mensen er nieuwschierig van werden en er op klikte, dat heb jij ook gedaan dus het werkte nog steeds ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26579

euhm, windows logon , komt ie dan wel op het netwerk?? ik installeer meestal gewoon microsoft family aanmelden, dan is ie altijd op het netwerk en je hoeft niet op enter te drukken na het opstarten :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2356

ik heb hetzelfde probleem: ik heb ook een netwerk staan met de server op mijn (slaap)kamer. Werkt het als je je pc op windows logon zet? en blijft je netwerk dan gewoon werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-06 17:05

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

In tweakUI zit ook zo'n functie.....
lijkt me het makelijkst

Greetz

adr opleidingen en meer adr opleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1148

gewoon tweakui gaan gebruiken, en dan tweakui in het control panel openen, tabje netwerk logon kiezen, en invullen maar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07:49
ben ik ook mee eens.. tweakui werkt, heb ik hier ook.. die drukt voor mij op enter als mam's of mijn zussie wil internetten/muziek luisteren.

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelant
  • Niet online
Op zondag 03 juni 2001 01:32 schreef mistraldk het volgende:
ik heb hetzelfde probleem: ik heb ook een netwerk staan met de server op mijn (slaap)kamer. Werkt het als je je pc op windows logon zet? en blijft je netwerk dan gewoon werken?
Config :)
Ik heb nu WOL voor mijn interne netwerkkaartje geinstalleerd en gebruik windows logon.

Gevolg:
Als mijn ouders hun computer opstarten "denkt" die computer gewoon dat de mijne aan staat, ze krijgen netjes een microsoft client aanmeldschermpje en dat kregen ze voorheen niet als mijn computer (de server) uitstond. Op het moment dat ze daar inloggen ("enter drukken") start mijn computer op.

Er zijn geen schermpjes halverwege het opstartproces, dus zodra mijn computer is opgestart (en uitgeprutteld) kunnen ze lekker internetten, ze kunnen bij mijn shares en ik bij die van hen.

Voor mij is hier dus het probleem mee opgelost. Leve Wake-on Lan! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:17

Destruction

(ex-)Automonteur

Ik heb het met widows98 hier zo gedaan :

Rechtsklik op Netwerkomgeving, eigenschappen, en dan staat daar client voor microsoft netwerken ( onderaan ) dat is bij mij nu windows aanmelding.

Dan kun je als ie is opgestart meteen aan het werk.. :)

Ford Transit 2.2TDCi '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

GaMeOvEr

Is een hork.

Werkt dat TweakUI geintje ook op W2K ? (in verband met aanvulling op de FAQ)

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OldButNotSoWise
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-02 21:38

OldButNotSoWise

TUFKAHBM

Op woensdag 06 juni 2001 11:01 schreef GaMeOvEr het volgende:
Werkt dat TweakUI geintje ook op W2K ? (in verband met aanvulling op de FAQ)
Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-07 17:05
Ik weet niet hoe het met w2k is, maar met nt4 hoef ik niet ingelogd zijn. De service winroute loopt gewoon on boot.

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kEUS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-04-2021

kEUS

eeeeeeeehhhhh 'mmmke

Op woensdag 06 juni 2001 13:38 schreef Hyp Hyper het volgende:
Ik weet niet hoe het met w2k is, maar met nt4 hoef ik niet ingelogd zijn. De service winroute loopt gewoon on boot.
w2k kan je gewoon laten opstarten met 1 standaard user, hoef nooit enter te drukken of pasw. Je kan net als in nt4 kiezen voor inloggen met ctrl+alt+del of standaard user gebruiken.

:7

een schoner internet begint bij jezelf

Pagina: 1