Toon posts:

Uitgerekt beeld LG E2242C-BN

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

vanmiddag heb ik mijn nieuw beeldscherm (LG E2242C-BN) ontvangen. Hoewel ik heel tevreden ben met de monitor heb ik een probleem. Het beeld is namelijk uitgerekt. Ik heb zelf twee mogelijke oorzaken bedacht.

1. ik maak gebruik van Windows 8, op een bijgevoegd blad staat dat ik via de site www.lge.com de driver software kan downloaden. ik kan deze niet vinden en heb die dus ook niet geïnstalleerd.

2. De auto-functie die zelf het scherm instelt geeft aan dat het scherm ingesteld is op de resolutie 1920x1080 bij het configuratiescherm staat echter een heel andere resolutie(1280x1024 of 1024x768). Degene van wie ik deze computer kreeg gaf aan dat de videokaart slecht was en dat ik binnenkort beter een nieuwe kaart kon kopen. Ligt hier het probleem?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

P.S. ik ben van ca. 15 naar 21.5 inch gegaan

systeem overzicht (alles te zien via deze link)

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2013 20:39 . Reden: extra informatie ]

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Het is heel handig als je wat meer specs schrijft en b.v. al eens erbij zet om welke videokaart het gaat want het probleem ligt veel meer bij je videokaart. Daarbij ook eens schrijven wat je zoal zelf al geprobeerd hebt en je b.v. al eens in andere topics gekeken hebt of via google gezocht.

Verwijderd

Topicstarter
waar vind ik die specs?

en andere topic en google hebben het over andere problemen, die weten niet hoe ze hun resolutie aanpassen moeten enzo

• Roel1966
  • Niet online
Beetje eigen inzet word toch wel verwacht hier op Tweakers en nogmaals, Tweakers is geen helpdesk dus je zal toch zelf eerst op zoek moeten gaan voor je een vraag stelt. Schroef desnoods de pc-kast open en kijk eens op de videokaart of vraag desnoods degene waarvan je de pc hebt.

Kijk je kan moeilijk verwachten dat andere Tweakers jou alles voorschotelen en een beetje basiskennis toch wel een eis is hier op Tweakers. En tja op afstand kan ik niet in je pc kijken en zal je toch zelf actie moeten ondernemen en ga eens lezen.

Verwijderd

Topicstarter
sorry hoor, ik hoopte dat jij toevallig een heel handig maniertje wist
maar ik denk dat in deze pc geen eens een speciale kaart zit, ik heb deze pc ook sinds binnenkort en heb vanmorgen hem voor het eerst opengeschroefd. hij zal dus bij het moederbord inzitten. ik zal kijken wat ik daar verder voor informatie vandaan kan halen.

• Roel1966
  • Niet online
Ja maar hoe wil ik een handig maniertje weten als je nog geeneens alle systeemspecs weet en schrijft in de startpost ? Begin er dus al eens mee om in je startpost ( via Wijzig ) te schrijven welk moederboard, cpu, videokaart, voeding etc. in je pc zit.

Of als het een kant en klare pc is dan doe in elk geval de moeite het typenummer te schrijven of zoek zelf aan de hand van typenr. en merknaam alle gegevens. Je snapt toch hopelijk dat niemand verder iets met jou info kan als zelfs jij al niet weet wat in die pc zit terwijl jij hem staan hebt.

Maar nogmaals, onthoud dat Tweakers GEEN helpdesk is ondanks dat velen dat soms wel denken. Tweakers is net bedoeld om mekaar te helpen en daarvoor word inzet verwacht van de poster. Lees ook eens de regels van Tweakers en hoe je b.v. een topic of vraag moet opstellen.

Verwijderd

Topicstarter
ik hoopte gewoon dat iemand kon zeggen dat het probleem bijvoorbeeld wel in de videokaart moest liggen zodat ik er 1 aan kon schaffen
maar goed ik probeer zoveel mogelijk gegevens op te zoeken

• Chris Smoove
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

Download Speccy en misschien komen we een stapje verder.

Je kunt misschien ook een foto maken.

[ Voor 26% gewijzigd door Chris Smoove op 23-02-2013 20:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
bij deze link staat alles: http://speccy.piriform.com/results/4uDYvTmyPcPtQgAD1USKsUX

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2013 20:38 ]

• wuppieigor
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16-12 11:23
Weet je 100% zeker dat dat de goede link is, just curious?

als dat het geval is, dan is het heel simpel, de graka van je pc is te oud om 1080p te ondersteunen, daarnaast verbaast het me dat je windows 8 überhaupt kan draaien op dat ding.

Als dat serieus jou pc is raad ik erg sterk een upgrade aan, voor 300 euro heb je een volwaardige pc die de jouwe mijlenver verslaat. maar ik kan niets verplichten

• [eXodus]
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23-12 20:37
ik heb nog een q6600 met mobo/ram en cpu cooler in de aanbieding moet je alleen nog een gpu op de kop tikken en kan je weer even door :)

• Chris Smoove
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

Wat hij zegt, je systeem is veel te oud. Trouwens het is een igpu van je pentium.

De enige oplossing is een nieuwe systeem bouwen.

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15:47

NoFearCreations

3DPrint the world!

En op die link staat dat je resolutie 1024x768 is, dat wordt behoorlijk uitgerekt op 22".

---RAWE CEEK!!!---

• wuppieigor
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16-12 11:23
NoFearCreations schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 21:23:
En op die link staat dat je resolutie 1024x768 is, dat wordt behoorlijk uitgerekt op 22".
Als je iets verder had gelezen had je kunnen zien dat ie niet veel groter kan selecteren, maar idd dat is naar ver opgerekt.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

wuppieigor schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 21:04:
Weet je 100% zeker dat dat de goede link is, just curious?

als dat het geval is, dan is het heel simpel, de graka van je pc is te oud om 1080p te ondersteunen, daarnaast verbaast het me dat je windows 8 überhaupt kan draaien op dat ding.

Als dat serieus jou pc is raad ik erg sterk een upgrade aan, voor 300 euro heb je een volwaardige pc die de jouwe mijlenver verslaat. maar ik kan niets verplichten
Een of ander gare tool gebruiken en begrijpen wat hij zegt zijn twee heel verschillende dingen :o

Enige wat dat tooltje aangeeft is dat TS geen drivers voor z'n GPU geladen heeft 8)7

TS: ga naar site van mobofabrikant en download drivers. Deze dus:
http://www.foxconnchannel...otherboard&U=en-us0000335

Rest van jullie die roepen over "te oud" etc, ga je mond spoelen :o

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Oké, het stelt maar weinig voor maar ik doe ook niet meer dan internetten en tekstverwerking.

Dus als ik mijn beeldscherm goed wil gebruiken moet ik die drives via die link installeren?

Ik weet dat hij upgegraded moet worden maar ik was van plan dit rustig aan te doen

Verwijderd

Topicstarter
Ik helemaal blij dat de oplossing zo dichtbij is, kan ik die drivers niet downloaden door een of andere error (page cannot displayed)

volgens mij is het moederbord te oud om dit te kunnen ondersteunen. Is dit toch waar? Weten jullie nog een oplossing?

ik heb naar foxconn gemaild, moet ik dat ook doen naar LG? volgens mij kunnen zij er weinig aan doen namelijk??

• Sirhc_95
  • Laatst online: 21-12 16:51
Volgens mij kan je de "SiS VGA Driver for WinVista." hier downloaden : http://www.foxconnchannel...iver/VGA/7.14.10.5053.zip . Ik denk dat deze ook nog wel op Windows 8 zouden moeten werken omdat je een 32-bit versie draait.

[ Voor 21% gewijzigd door Sirhc_95 op 25-02-2013 14:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
ja, maar als ik dat doe geeft hij HTTP 500 als error

Microsoft Product Support Services hebben nogal vage antwoorden, maar ik ben er mee bezig om het toch voor elkaar te krijgen

• Sirhc_95
Verwijderd schreef op maandag 25 februari 2013 @ 16:34:
ja, maar als ik dat doe geeft hij HTTP 500 als error
In Internet Explorer werkt die link inderdaad niet zie ik, maar in Chrome start de download gewoon.

[ Voor 16% gewijzigd door Sirhc_95 op 25-02-2013 17:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
zal vast ook weer aan mijn pc liggen...
volgens de pagina die ik zag moest ik de beheerder waarschuwen dus dat heb ik gedaan
misschien dat iemand een oplossing weet, ik niet meer namelijk

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Je had deze pc nog maar net? Niet nieuw gekocht toch zeker?

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Verwijderd

Topicstarter
nee, dat kun je toch lezen? ik kreeg hem van iemand, niet als gamepc of zoiets hoor

• warhamstr
Ik kan niet beter lezen dan dat jij schrijf:
ik heb deze pc ook sinds binnenkort.
Maar je weet heel goed hoe het allemaal moet zo te horen? Succes met je spulletje dan.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 18:41:
Degene van wie ik deze computer kreeg
beetje logica

maar bedankt voor het succes wensen :*)

• warhamstr
Verwijderd schreef op maandag 25 februari 2013 @ 16:41:
zal vast ook weer aan mijn pc liggen...
volgens de pagina die ik zag moest ik de beheerder waarschuwen dus dat heb ik gedaan
...
Je beheerder weet het ook niet?

Verwijderd

Topicstarter
de beheerder van de site, ik heb nog niks van hem gehoord, misschien begreep hij mijn gebrekkige engels niet of had hij nog niet genoeg tijd

• Sirhc_95
Nu doet die link van mij het ook gewoon in Internet explorer, echt raar. Ik zou echt proberen die drivers te installeren.

Verwijderd

Topicstarter
probeer ik ook, maar ik heb ook beide browser al geprobeerd, ik wacht ook met smart op een antwoord

• Sirhc_95
Ik heb de drivers even hier voor je neergezet http://we.tl/MH8xk0sX8Q , ik hoop dat je ze nu wel kan downloaden.

Verwijderd

Topicstarter
Wow, wat ben jij een topgast, ik ben bezig, hoop dat het werkt!
Bedankt voor je inzet iig!

mmm, hij geeft aan dat hij compatibiliteitsproblemen heeft omdat dit een verkeerde versie van windows is, helaas

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2013 17:27 ]

• Sirhc_95
Is dat als je de setup draait die in de zip file zat? Anders kan je misschien naar apparaatbeheer gaan, dan moet je bij beeldschermadapters op de rechtermuisknop kliken, dan stuurprogramma's bijwerken, op mijn computer naar stuurprogramma's zoeken en dan bij bladeren klikken en de uitgepakte zip file aanklikken, inclusief onderliggende mappen aanvinken en dan volgende. Misschien dat dat werkt.

Anders zou ik het ook niet weten, misschien heb je dan toch een nieuwe videokaart nodig maar je kan je afvragen of dat nog wel een economisch verantwoorde uitgave is, gezien het een verouderd systeem is.

Verwijderd

Topicstarter
update: direct na dat ik gedaan had wat jij zei kon ik gebruik maken van het hele scherm maar alleen in een lage resolutie. Maar ik kon wel kiezen uit meer dan 2 resoluties (die allemaal lager waren). Nu is dat opeens niet meer zo. De beeldschermadapter is wel veranderd. eerst stond er iets van Microsoft nogwat adapter nu is dat iets van SiS 3 graphics geworden. Ik kan nu alleen weer kiezen tussen die twee resoluties die ik eerder aangaf. ik kan niet meer het hele scherm gebruiken zonder uit te rekken. Dit is toch echt vreemd. Hoe krijg ik het voor elkaar het hele scherm te gebruiken in HD oftewel 1920x1080?

• Sirhc_95
Er staat nu iets van SiS 3 graphics omdat je eerst een algemene driver van Microsoft had geïnstalleerd en nu een specifieke driver van SiS voor jouw videokaart. Aan de drivers ligt het dus niet, ik denk dan toch dat je videokaart te oud is om een full HD resolutie te ondersteunen helaas. Je zou voor hooguit €30 een nieuwe videokaart of een van Vraag & Aanbod kunnen kopen, bijvoorbeeld een AMD Radeon HD4350/HD5450, je moet erop letten dat de videokaart een PCI-Express aansluiting heeft want deze heeft jouw moederbord ook. Deze videokaarten zijn zeer geschikt voor zaken als internetten en full hd films afspelen enz. maar ermee gamen gaat hem niet worden. Meer geld zou ik er niet aan uitgeven, als het toch niet werkt valt de financiële schade nog relatief mee.

Verwijderd

Topicstarter
het ligt inderdaad aan de videokaart want op een andere oude computer heb ik geen problemen. die videokaart past echter niet op dit moederbord. Ik zal dus een nieuwe aanschaffen moeten. Je weet zeker dat die AMD Radeon HD's compatibel zijn met mijn moederbord?

• Sirhc_95
Ja, jouw moederbord heeft zoals je hier kan zien http://www.foxconnchannel...otherboard&U=en-us0000335 een PCI-Express x16 slot. De AMD Radeon HD's hebben zoals je hier kan zien een pricewatch: Sapphire HD 5450 512MB DDR3 PCIE HDMI een PCI-Express 2.x 16x aansluiting. Jouw moederbord heeft dus een PCI-Express 1.0 aansluiting en de videokaarten een 2.x aansluiting, maar dit maakt niet uit PCI-Express 2.x is namelijk volledig backwards compatible met PCI-Express 1.0, zie deze link:http://www.overclock.net/t/299941/pci-express-2-0-card-in-a-pci-express-1-slot. De videokaart zal wel werken maar op de maximale bandbreedte van PCI-Express 1.0, gezien jij waarschijnlijk een instapkaart zal nemen is dit geen probleem, zo'n kaart zal die maximale bandbreedte toch niet bereiken. Je zou ook naar een NVIDIA GeForce G 210 kunnen kijken, ongeveer vergelijkbaar qua kosten en prestaties maar dan van NVIDIA.

Toch ben ik er niet helemaal zeker van dat het gaat werken, iemand die mijn verhaal kan bevestigen?

[ Voor 5% gewijzigd door Sirhc_95 op 25-02-2013 21:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
Met die andere oude kaart werkte het wel, maar ook ik hoop op bevestiging. ;)
Trouwens moet ik ook letten op 32 en 64 bits, of werkt een 64 bits kaart ook op 32 bits?

• Sirhc_95
Nee, 32 bits en 64 bits heeft te maken je Windows versie, jij hebt een 32 bits versie zag ik in je Speccy screenshot. Bij videokaarten heeft het aantal bits te maken met hoe "groot" de verbinding tussen je GPU en het geheugen op je videokaart is. Deze twee dingen staan volledig los van elkaar en je hoeft er dus niet op te letten :)

Verwijderd

Topicstarter
oke, tot nu toe was mijn geheugen beperkt tot bits alleen met windows maar goed, ik blijf leren

• Roel1966
  • Niet online
Sirhc_95 schreef op maandag 25 februari 2013 @ 21:41:
Toch ben ik er niet helemaal zeker van dat het gaat werken, iemand die mijn verhaal kan bevestigen?
Je verhaal klopt wel en in theorie zal het moeten kunnen werken maar de vraag blijft wel even of hij in het bios de geintegreerde kaart kan uitschakelen. Als dat kan zou in principe zo'n kaartje wel moeten kunnen werken maar 100% garantie is er natuurlijk niet.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt allemaal voor de ondersteuning tot aan de koop van een videokaart toe. Ik heb de Saphire HD 5450 aangeschaft en kijk nu HD naar dit geschrevene. nogmaals Bedankt!

• Sirhc_95
Verwijderd schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 17:19:
bedankt allemaal voor de ondersteuning tot aan de koop van een videokaart toe. Ik heb de Saphire HD 5450 aangeschaft en kijk nu HD naar dit geschrevene. nogmaals Bedankt!
Mooi om te horen, graag gedaan!
Pagina: 1