Panasonic TX-L DT50 (advies gevraagd)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 503041

Topicstarter
Goedenavond,

Sinds en 1/2 jaar in het bezit van deze prachtige led tv.
Ik ben er supertevreden over tot de laatste weken eigenlijk
:
ik merk dat je nu opeens bij snelle bewegingen wat flikkeringen ziet rondom de hoofden van mensen bij snelle beelden.
Vind het moeilijk uit te leggen ; zie het als je op een warme zomerdag op de snelweg rijd en in de verte zie je door de warmte het wegdek : bewegen".

Deze tv heeft ook 3d techniek en daardoor is (volgens mij) de processor ook wat beter/sneller.

Kan het zijn dat het aan een storing in de tv ligt of dat het een instelling is ?

Of kan het ook door de digitale tv abbonnement van UPC.
Heb het op alle zenders dus niet specifiek bij 1 kanaal.

Vind het echt hindelijk worden omdat ik er nu meer en meer op ga letten.
Oh ja, bestaat er ook nog een site of iemand die misschien wat optimale instellingen heeft voor deze tv ?

Mijn dank is groot !!! _/-\o_

Groeten,
Jeff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online

Bever!

3

Intelligent frame creation op min of uit zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Waarschijnlijk bedoel je interpolation errors (blokjes). Iets wat bij 100Hz en 200Hz televisies onvermijdelijk is en je altijd zal behouden. Maar dit kun je inderdaad minimaliseren door frame creation lager te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt voor de info, ga het proberen alleen........ :? waar staat dit in het menu ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Oh ja, bestaat er ook nog een site of iemand die misschien wat optimale instellingen heeft voor deze tv ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Anoniem: 503041 schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 22:47:
Elk beeld van elke televisie is uniek. De optimale beeldinstellingen van iemand anders zijn dus niet de optimale instellingen voor jou. Voer dus zelf een kalibratie uit of laat een professionele kalibratie uitvoeren bij een bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ok dat begrijp ik maar waarom zou een proff. bedrijf het dan wel kunnen met iemand persoonlijke voorkeuren ?
Ik vroeg me alleen maar af of er iets bestaatn(een site o.i.d.) waar staat hoe je de tv het beste kan instellen.
Net zoals bijv. je ee pc progje het beste instelt :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Anoniem: 503041 schreef op zondag 24 februari 2013 @ 09:32:
Ok dat begrijp ik maar waarom zou een proff. bedrijf het dan wel kunnen met iemand persoonlijke voorkeuren ?
Ik vroeg me alleen maar af of er iets bestaatn(een site o.i.d.) waar staat hoe je de tv het beste kan instellen.
Net zoals bijv. je ee pc progje het beste instelt :?
Omdat het grotendeels helemaal geen persoonlijke voorkeuren zijn. Bij kalibreren wordt het beeld zo ingesteld dat het allemaal zo dicht als mogelijk bij de werkelijkheid komt. Zoals de maken van de film of video het bedoeld heeft.

Uiteindelijk blijkt ook dat we een gekalibreerd paneel toch het mooiste vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online

Bever!

3

Anoniem: 503041 schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 22:38:
Bedankt voor de info, ga het proberen alleen........ :? waar staat dit in het menu ?
beetje zelfredzaamheid mag wel verwacht worden hier denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:31

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Advies mag in het daarvoor bestemde subforum.. ;) Ik verplaats je even! :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dank je voor het verplaatsen, wist niet dat hier een apart forum voor was.

Nee, vind het vrij lastig allemaal met een handleiding die helaas alleen maar digitaal is, kreeg er geen nederlandse handleiding bij.

Ik weet het echt niet te vinden en zonder nog te oordelen hoop ik dat dit het euvel oplost maar hij heeft dit in het begin niet gedaan en er is niets aan de insellingen van de tv veranderd.
Overigens zijn het geen blokjes maar meer een waas om de mensen heen bij snelle beelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Michael Knight schreef op zondag 24 februari 2013 @ 17:25:
Advies mag in het daarvoor bestemde subforum.. ;) Ik verplaats je even! :)
Misschien vreemde vraag maar kan mijn vraag niet terugvinden in het door jou genoemde subforum, welk subforum bedoel je precies ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:18

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Michael Knight heeft jouw topic verplaatst naar het subforum Consumentenelektronica Aankoopadvies wat weer onderdeel is van het subforum Consumentenelektronica :)

Ik kan niet terugvinden in welk subforum je topic eerst heeft gestaan maar ik gok op LCD, Plasma & Projectie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
DaMarcus schreef op zondag 24 februari 2013 @ 23:24:
Michael Knight heeft jouw topic verplaatst naar het subforum Consumentenelektronica Aankoopadvies wat weer onderdeel is van het subforum Consumentenelektronica :)

Ik kan niet terugvinden in welk subforum je topic eerst heeft gestaan maar ik gok op LCD, Plasma & Projectie ;)
Dat klopt helemaal, dank je _/-\o_

P.s. zou het ook niet gewoon aan mijn tv toestel kunnen liggen, dat er iets kapot is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Anoniem: 503041 schreef op zondag 24 februari 2013 @ 23:28:
P.s. zou het ook niet gewoon aan mijn tv toestel kunnen liggen, dat er iets kapot is ?
Dat kan maar ik begrijp niet exact wat je bedoelt. Als ik jouw beschrijving van het probleem lees zou ik denken dat het motion interpolation errors zijn en dat is heel normaal. Dat heb je op elke 100Hz / 200Hz televisie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Had ook Panasonic aangeschreven en die hadden het weer over "ghosting".
Wat is dat nou weer precies ?

En ze hadden het erover dat het misschien wel aan de UPC box zou kunnen liggen.
Ook moest ik het gaan testen als ik een dvd/blue ray zou afspelen of het dan ook was.

Heeft dit iets te maken met Intelligent Frame ?

P.s. ik ben echt een leek en baal ontzettend dat ik een dure tv koop en dan deze problemen heb............ :'(

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 503041 op 26-02-2013 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Anoniem: 503041 schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 12:35:
Had ook Panasonic aangeschreven en die hadden het weer over "ghosting".
Wat is dat nou weer precies ?
Ghosting. Dubbele beelden. Kan komen door motion blur wat heel normaal is bij LCD. Dit dus;

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/wtbKo.gif
En ze hadden het erover dat het misschien wel aan de UPC box zou kunnen liggen.
Ook moest ik het gaan testen als ik een dvd/blue ray zou afspelen of het dan ook was.

Heeft dit iets te maken met Intelligent Frame ?
Nee.
P.s. ik ben echt een leek en baal ontzettend dat ik een dure tv koop en dan deze problemen heb............ :'(
Daarom ook plasma kopen. Dan heb je dit tenminste niet en is de overal kwaliteit ook nog eens beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het is overigens een led tv, 400Hz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Het is LCD met LED achtergrondverlichting. In marketingtermen ook wel LED genoemd. Maar het paneel is nog steeds opgebouwd uit vloeibare kristallen (Liquid Crystal) waar LCD van gemaakt is. LCD dus.

Geen 400Hz maar 200Hz. En al helemaal niet de 1.600Hz waarmee geadverteerd wordt.

Lees voor de gein DIT eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ook prima, wilde het alleen maar aangeven.
Voorlopig zit ik met het probleem want ik kan dat Intelligence Frame nergens vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Anoniem: 503041 schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 18:37:
Ook prima, wilde het alleen maar aangeven.
Voorlopig zit ik met het probleem want ik kan dat Intelligence Frame nergens vinden.
Als het is wat Panasonic al aangaf, heeft het niets met Intelligence Frame te maken maar gewoon met het fenomeen LCD. Maar je beschrijving over wat nou het probleem is, is mij nog steeds niet helemaal duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Zie het net als je op een warme zomerdag op de snelweg rijdt en dat je dan in de verte het wegdek zie (bewegen), weet even niet hoe ik het moet beschrijven.
De lijnen om de personen heen zijn niet meer scherp met snel bewegende beelden maar gaan een soort van "trillen".
Is heel lastig uitleggen..............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Welke van de drie is het?

Origineel

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/TjFl3ff.png

Motion blur

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/MR79331.png

Frame Interpolation error

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/jjYLDJA.png

Ghosting

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/H98uq4y.png

[ Voor 14% gewijzigd door Dimens op 27-02-2013 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Diegene die rood omcirkeld is komt het meest overheen ja........................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Anoniem: 503041 schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 17:56:
Diegene die rood omcirkeld is komt het meest overheen ja........................
Dat is inderdaad een probleem wat veroorzaakt wordt door Frame Interpolation / Motion Interpolation / Frame Creation.

Onder Menu -> Beeld -> Geavanceerde Instellingen -> Intelligent Frame Creation kun je dit op Minimum zetten. Op minimum voert hij het proces van Frame Interpolation nog wel uit om Motion Blur tegen te gaan maar voorkom je dat er veel Frame Interpolation errors ontstaan (die blokjes).

Die blokjes zul je altijd behouden. Of je moet Intelligent Frame Creation uit gaan zetten maar dan krijg je weer Motion Blur en dat is zonde.

EDIT: Wanneer je input signaal 24p is (zoals bij films), heet het geen Intelligent Frame Creation maar iets van Smooth 24p Playback.

[ Voor 8% gewijzigd door Dimens op 27-02-2013 20:14 ]

Topicstarter
Geweldig, bedankt voor de uitleg Dimens !

Kan je overigens ergens zien van je input signaal ?

Moet trouwens erbij vermelden dat ik nu pas heb gezien dat mijn setupbox (mediabox) van UPS geen 100 % signaalsterkte heeft.
Zou dat ook een rol kunnen spelen ?

Thanks.

Topicstarter
Ben ik weer......heb het even getest en op minimum gezet maar helaas.........blijf het probleem houden.
Zou ik het dan niet goed omschreven hebben ? :$

• Dimens
Anoniem: 503041 schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 12:39:
Geweldig, bedankt voor de uitleg Dimens !

Kan je overigens ergens zien van je input signaal ?

Moet trouwens erbij vermelden dat ik nu pas heb gezien dat mijn setupbox (mediabox) van UPS geen 100 % signaalsterkte heeft.
Zou dat ook een rol kunnen spelen ?

Thanks.
Als het een zwak signaal is, dan kan dat zeker. Een zwak signaal kan ook resulteren in blokjes en resulteert ook in groene vlakken. Kijk daarvoor eens op www.kabelkeur.nl
Maar komt het ook voor bij je Blu-Ray / DVD films?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Goedemiddag,

Dat moet ik nog testen :$
Als het ook hierbij is is er zeker iets met het toestel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Anoniem: 503041 schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 12:38:
Goedemiddag,

Dat moet ik nog testen :$
Als het ook hierbij is is er zeker iets met het toestel ?
Dan kun je in ieder geval uitsluiten dat het niet het signaal is.
Pagina: 1