Telefoon via LSA paneel

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1shot1kill
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-07 09:25
In onze nieuwbouwwoning heb ik er voor gekozen met een LSA patchpaneel te gaan werken, ik had hier nog niet eerder mee gewerkt en ben dus leek op dit gebied maar alle internetverbindingen die ik heb aangesloten werken prima. Wij hebben telefonie van UPC en aangezien ik alle internetaansluitingen op wandcontactdozen aansluit leek het me handig om die op dezelfde doos aan te sluiten waarbij ik 1 netwerkpoort van de wandcontactdoos gebruik voor internet en de andere voor de telefoonaansluiting.

Omdat er geen 2 CAT 6 kabels door de loze leiding paste naar de woonkamer heb ik een platte telefoonsnoer van bij de Gamma gehaald en er 1 connector vanaf geknipt en heb die samen met de andere kabel door de loze leiding getrokken en de kant met de connector in de UPC modem gedrukt. Maar nu mijn vraag: ik kom er niet uit welke kleuren van de telefoonkabel ik moet gebruiken op de LSA strip van de wandcontactdoos. Dus waar moet ik de groene, rode, gele en zwarte kabel patchen uitgaande van standaard B?

Is er iemand wie mij uit de brand kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Gewoon de middelste 2 connectors gebruiken. Kleuren boeit niet, als het aan beide kanten maar in het midden zit. Telefonie werkt met wisselspanning en polariteit maakt niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

groen en rood op blauw.

[ Voor 6% gewijzigd door CyBeR op 23-02-2013 17:58 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1shot1kill
Hmm, ik heb beide suggesties geprobeerd en het werkt niet. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 297223

Idd groen en rood op de middelste contacten. En dat is blauw en Blauw/wit.

Teminste als de telefoonkabel op de middelste contacten rood en groen heeft.

Overigens wel verwarrend die kabel. Vroeger was het altijd rood/blauw (eerste aderpaar) en geel/wit 2e aderpaar).

[ Voor 62% gewijzigd door Anoniem: 297223 op 23-02-2013 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1shot1kill
Even een foto erbij voor de duidelijkheid.

https://www.dropbox.com/s...2013-02-23%2022.25.00.jpg

Ik heb de middelste 2 contacten en blauw/blauw-wit al geprobeerd met rood en groen en het werkte helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

De middelste en blauw/wit zijn dezelfde. Je moet zorgen dat alles overal op de middelste twee aders uitkomt (dat is dus blauw/wit bij utp en rood/groen bij telefoonkabels).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1shot1kill
Dan snap ik niet waarom het niet werkt. Telefoon direct op modem doet het maar met deze kabel in de muur of een andere kabel eraan patchen werkt niet als ik ze op blauw/blauw-wit patch en ook niet als ik de middelste 2 pak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

De middelste twee op een LSA-strip gaan nooit werken. Bartjezz bedoelde de middelste in een 8p8c modulaire connector; dat zijn blauw en blauw-wit.

Als 't daarmee niet werkt moet je even kijken of er ergens een draadbreuk is, of dat er ergens geen goed contact gemaakt wordt.

[ Voor 30% gewijzigd door CyBeR op 24-02-2013 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Excuses voor de verwarring, idd het blauwe paar zit altijd in het midden. Dat zou altijd moeten werken, zelf al vaak genoeg gedaan. Misschien moet je dan wel aan de telefoon een RJ45 connector knijpen omdat die RJ11/12 connectors nog weleens willen wiebelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1shot1kill
Ik heb het trouwens al werkende. Na vele falende pogingen had ik per ongeluk de kabels van de andere kant in plaats van vanaf het midden er in gewerkt en toen deed hij het ineens wel. 8)7
Pagina: 1