Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Upgrade PC geen beeld meer.

Pagina: 1
Acties:

• Inside7
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21-07-2022
Hoi allemaal,

Ik heb vandaag een upgrade op een oude PC uitgevoerd.
Een nieuw moederbord, werkgeheugen, processor, videokaart en CD speler.
Echter nadat ik alles geïnstalleerd heb werkt het beeldscherm niet.

Ik heb de volgende spullen in de PC zitten.

Een Sapphire HD 6950 Dirt3 videokaart (2e hands gekocht maar wel nieuw)
Een 500 watt voeding die altijd prima gewerkt heeft en mee gegaan is uit de oude PC.
Nieuw moederbord ASRock B75 Pro3-M - Moederbord.
LiteOn iHAS124-C - Schijfstation
Kingston HyperX Genesis - Geheugen - 4 GB : 2 x 2 GB - DIMM 240-pins - DDR3 - 1600 MHz
Een 500GB seagate hardeschijf
En een overgenomen I7 2600 Processor.

Ik heb een aantal dingen geprobeerd, en naar mijn idee is het moederbord DOA.
Maar misschien is er een andere oorzaak die ik over het hoofd gezien heb.
Om jullie zoveel mogelijk info te geven hieronder een lijstje.

Het beeldscherm werkt wel op een andere PC, en een ander beeldscherm op de geüpgraded PC krijgt wel een signaal maar blijft een zwart beeld geven.
De fans op de videokaart werken gewoon evenals de andere fans die in de kast zitten en die van de processor koeler.
De harde schijf maakt wel geluid en word ook lichtelijk warm.
De power knop reageert direct.
De lampjes op het toetsenbord knipperen niet zodra ik de PC aanzet en die zit op het moederbord aangesloten.

Een aantal dingen die ik geprobeerd heb zijn,

Ander werkgeheugen erin gezet.
De videokaart eruit gehaald en de VGA kabel op het moederbord gedaan.
De Hardeschijf losgekoppeld.
Processor eruit gehaald en opnieuw ingedaan.
Alle kabels nagekeken en opnieuw aangesloten
Een andere voeding geprobeerd.

Echter geen van deze dingen heeft nut gehad.
Daarom denk ik dat het moederbord al dood was toen ik het kocht.
Wat denken jullie ervan?

Verwijderd

Heb je ooit het BIOS scherm gezien? Mogelijk moet je eerst de onboard videokaart uitschakelen? Test desnoods een andere videokaart om te kijken of die het wel doet. Heb je ook de 4/8pins CPU power kabel aangesloten?

• Inside7
Nee het enige wat ik zie is nog signal, ik heb de videokaart er ook uitgehaald gehad en dan de VGA kabel op het moederbord gedaan en dan krijg ik ook geen scherm, wat nog zou kunnen is dat de bios geupdated moet worden voordat hij de processor aan kan maar dat lijkt me onwaarschijnlijk omdat er geen enkele processor is dan onder de P1.20 ondersteund word.

En ik heb op het moederbord de 24 pins power kabel zitten en in de 8 pin een 4 pins kabel zitten vanaf de voeding.

Edit :

Op een andere PC heb ik ook een 4 pins in de 8pin zitten en dit werkt prima maar zou het eraan kunnen liggen dat deze echt een 8 pins kabel nodig heeft?.

[ Voor 12% gewijzigd door Inside7 op 23-02-2013 18:47 ]

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Je schrijft telkens een voeding maar het is wel zo gemakkelijk als je ook het merk erbij schrijft want dat kan heel veel uitmaken. Het is niet zo dat elke voeding van 500 watt ook 500 watt levert want er zit nogal een verschil tussen klasse A of B voedingen.

Ook maakt het veel uit hoe oud een voeding is en je pas zekerheid hebt als je met een goede voeding uitgetest hebt. Het kan dus heel goed zijn dat beide voedingen die je gestest hebt te zwak/oud zijn en het daar aan ligt.

Wat de 8 pins kabel betreft kan je er alleen achter komen door de 8 pinnen aan te sluiten en het best wel eens de oorzaak kan zijn. Normaal gesproken zou ie ook met een 4 pins stekkertje kunnen opstarten maar dat is van moederboard tot board verschillend.

• Inside7
De andere voeding die ik erop getest heb is een cosair hx650 en het merk van de 500watt moet ik even nakijken die weet ik niet uit me hoofd, dat laat ik nog even weten.

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-11 22:36
Zet je cpu koeler of cpu er nog eens opnieuw op.
Zelf had ik eens een keer de koelblok eraf gehaald toen deed de pc hetzelfde.
3x de koelblok er opnieuw erop gezet toen werkte weer alles.

• Inside7
Ik zal de CPU er vandaag nog eens opnieuw inzetten net zoals de rest van alle kabels op toch alles nog 1x uit te kunnen sluiten en een 8pins power kabel halen om ook dat te kunnen uitsluiten.

De CPU er 3x opnieuw ingezet, en alle overige hardware heb ik afgekoppeld gehad op het werkgeheugen en de processor na de PC opnieuw geprobeerd te starten echter nog altijd geen beeld.

[ Voor 32% gewijzigd door Inside7 op 24-02-2013 18:06 ]

• Roel1966
  • Niet online
Dan denk ik dat je toch wel er vanuit mag gaan dat het moederboard DOA is want de cpu lijkt mij eerlijk gezegd sterk. Althans de kans op een DOA moederboard is toch wel vele malen groter dan een DOA cpu dus het enigste wat rest is het moederboard te vervangen.

• Inside7
Dan de boel maar opsturen, kan gebeuren maar wel balen.

• Inside7
Ik heb de boel opgestuurd gehad naar azerty, en die weigeren de boel in orde te maken.
Simpelweg volgens hun omdat het mijn fout zou zijn, door het verwijderen van het processor kapje of het plaatsen van de processor zou ik pinnetjes hebben verbogen en dan geld de garantie niet meer.

terwijl ik heel zeker weet dat de pinnentjes allemaal recht waren op het moment van verzenden.

• Roel1966
  • Niet online
Heb je toen je het moederboard opgestuurd hebt wel dan het kapje weer erop gezet ? Ik weet namelijk dat ze anders inderdaad het moederboard kunnen weigeren als het zonder beschermkapje verstuurd word. Als het goed is zit er bij de meeste moederboarden ook een sticker bij waar dat op staat.

Maar als ze een beetje schappelijk zijn doen ze normaal gesproken niet moeilijk als dat kapje er niet op zit, maar ja als pinnetjes beschadigd zijn word het anders. Ik geloof best dat jij dat niet gedaan hebt maar door transport en zonder kapje zou dat wel kunnen.

• Inside7
Het kapje zat erop en netjes in de orginele doos, de doos had ik ingepakt in een andere doos en deze steig met van die luchtzakken zeg maar ingepakt zodat het onmogelijk was dat de doos zou gaan glijden en botsen

Ik heb ze nu om bewijs gevraagd dat zoals zij verklaren het mijn schuld zou zijn.
Maar ik verwacht er niet te veel van, aangezien het alternatief het moedebord kwijt zijn of een rechtzaak beide eigenlijk geen optie zijn.

• Roel1966
  • Niet online
Inside7 schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 23:18:
Het kapje zat erop en netjes in de orginele doos, de doos had ik ingepakt in een andere doos en deze steig met van die luchtzakken zeg maar ingepakt zodat het onmogelijk was dat de doos zou gaan glijden en botsen

Ik heb ze nu om bewijs gevraagd dat zoals zij verklaren het mijn schuld zou zijn.
Maar ik verwacht er niet te veel van, aangezien het alternatief het moedebord kwijt zijn of een rechtzaak beide eigenlijk geen optie zijn.
Dat is echt balen en eigenlijk zou je bijna verplicht worden om vantevoren een foto ervan te maken, maar eigenlijk moeten zij inderdaad bewijzen dat het jou schuld is. Alleen is het punt natuurlijk dat het een getouwtrek gaat worden en je in al die tijd niet verder kunt.

• Inside7
Nou enkele mailtjes heb ik het toch zover dat ze een nieuw moederbord opsturen =) in ieder geval bedankt.
Pagina: 1