Toon posts:

[Windows 8] onvoldoende maprechten na upgrade van Vista

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste allemaal,

Op een PC met Windows Vista bestond een map welke gedeeld werd op een intern netwerk. Om te voorkomen dat "iedereen" de rechten had om bestanden te kunnen verwijderen waren er beperkingen ingesteld tot alleen lezen en uitvoeren.

De betreffende PC is geüpgraded naar Windows 8.

Helaas hebben we nu een map met een behoorlijke grootte welke niet meer aan te passen is. Het nieuwe Windows 8 administrator account heeft niet voldoende rechten om de bestanden in de map aan te passen of te verwijderen.

"iedereen" mag nog lezen of uitvoeren, niemand mag echter bijplaatsen of verwijderen, ook het lokale administrator account heeft onvoldoende rechten.

De rechten aanpassen onder het nieuwe admin-account gaat niet, rechtermuistoets, beveiliging etc toont een uitgegrijzde optie om nieuwe gebruikers toe te voegen en is dus niet mogelijk. Zeer wenselijk is het om de gehele map van de PC te verwijderen.

Gaarne help!

Bij voorbaat dank voor mogelijke opties,

Met vriendelijke groet,

Michel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Controleer de eigenaar van de bestanden/mappen of gehele schijf als 't een aparte partitie is.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Hero,

Dank voor je reactie,

De eigenaar van de map bestaat niet meer, dit was het admin account onder Windows Vista, en dit account is gewist tijdens de upgrade naar Windows 8. Op dit moment heeft zelfs het nieuwe (Windows 8 -) admin account onvoldoende rechten om het eigenaarschap over te nemen.

Wens is nog steeds om de gehele map te kunnen wissen om schijfruimte vrij te maken.

Bij voorbaat dank,

Met vriendelijke groet,
Michel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-08 11:16

LnC

The offending line...

Ik heb hier nog een How-to gevonden om weer rechten terug te krijgen van een map in Windows 8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hartelijk dank!

Ik ga het proberen

Met groet,
Michel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Yeah, thanks het is gelukt.

Niet met de link die leidde naar de How-To, hier werd uitgelegd hoe met een command prompt het ownership overgenomen zou kunnen worden, echter ik kreeg de melding dat de current user te weinig rechten had.

Op dezelfde pagina stond ook een link naar:

http://www.eightforums.co...ext-menu-windows-8-a.html

Waar een tweetal reg keys te downloaden waren die in het rechtermuis-menu de extra optie "Take ownership" toevoegde.

Vooraf leek het erop dat ik dan ook te weinig rechten zou hebben, maar het werkte!

Naderhand een tweede reg.file om de optie weer weg te halen.

nogmaals dank,

Met groet,
Michel
Pagina: 1