Hallo iedereen,
Graag zou ik een dedicated htpc aanschaffen aangezien mijn huidig systeem (core i5-750, GTX 460) toch wat te luidruchtig is. Hierbij sta ik voor het volgende dilemma;
Gebruikte programmas:
- XBMC (duh
)
- DVB Viewer in de toekomst op de achtergrond als live tv backend
- sickbeard, SABnzb, couchpotato
- Apache webserver voor domotica
- Plex media server voor streamen/transcoderen naar tablet/smartphone
- Voornamelijk streamen van 1080p mkv en 3D bluray iso's van NAS
- Optioneel/indien de meerkost niet te veel is: wat dualplayer gaming (fifa 12, trine in 3D, gta 4). Momenteel gebruik ik 3D Vision in voor afpelen van video (PowerDVD) en gaming.
Optie 1: Best buy guide htpc januari 2013 kopen. Zou neerkomen op +-€480. Kan dit systeem (met PowerDVD?) 3D Blurays afspelen? Voor het 3D gamen zou ik dan alsnog een bijkomende (passieve) nvidia kaart nodig hebben neem ik aan?
Optie 2: 2e hands systeem wat ik op het oog heb (€100);
- Gigabyte ga-ma78gm-ud2h
- amd x2 245
- 4Gb kingston hyperx rhd2-1066k2/4g
- dvd speler
- stille zalman 300 watt
- HFX classic Black htpc case (!)
Mijn voorkeur gaat momenteel uit naar optie 2 + 64GB SSD + 2TB HDD + (Passive) Nvidia graka, maar ik vrees dat de cpu misschien té oud is om uberhaupt nog op te gamen? Mocht ik er niet op gamen, is dit systeem in combinatie met een van de volgende low-budget graka's dan in staat om 3D video weer te geven en alle HD audioformaten te bitstreamen?;
- EVGA GeForce 210 DDR3 (€30)
- Asus GT610-SL-1GD3-L (€40)
Graag wat hulp bij mijn beslissing, er zijn ongetwijfeld wat dingen die ik over het hoofd zie
Graag zou ik een dedicated htpc aanschaffen aangezien mijn huidig systeem (core i5-750, GTX 460) toch wat te luidruchtig is. Hierbij sta ik voor het volgende dilemma;
Gebruikte programmas:
- XBMC (duh
- DVB Viewer in de toekomst op de achtergrond als live tv backend
- sickbeard, SABnzb, couchpotato
- Apache webserver voor domotica
- Plex media server voor streamen/transcoderen naar tablet/smartphone
- Voornamelijk streamen van 1080p mkv en 3D bluray iso's van NAS
- Optioneel/indien de meerkost niet te veel is: wat dualplayer gaming (fifa 12, trine in 3D, gta 4). Momenteel gebruik ik 3D Vision in voor afpelen van video (PowerDVD) en gaming.
Optie 1: Best buy guide htpc januari 2013 kopen. Zou neerkomen op +-€480. Kan dit systeem (met PowerDVD?) 3D Blurays afspelen? Voor het 3D gamen zou ik dan alsnog een bijkomende (passieve) nvidia kaart nodig hebben neem ik aan?
Optie 2: 2e hands systeem wat ik op het oog heb (€100);
- Gigabyte ga-ma78gm-ud2h
- amd x2 245
- 4Gb kingston hyperx rhd2-1066k2/4g
- dvd speler
- stille zalman 300 watt
- HFX classic Black htpc case (!)
Mijn voorkeur gaat momenteel uit naar optie 2 + 64GB SSD + 2TB HDD + (Passive) Nvidia graka, maar ik vrees dat de cpu misschien té oud is om uberhaupt nog op te gamen? Mocht ik er niet op gamen, is dit systeem in combinatie met een van de volgende low-budget graka's dan in staat om 3D video weer te geven en alle HD audioformaten te bitstreamen?;
- EVGA GeForce 210 DDR3 (€30)
- Asus GT610-SL-1GD3-L (€40)
Graag wat hulp bij mijn beslissing, er zijn ongetwijfeld wat dingen die ik over het hoofd zie