Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Java wil niet starten door ClassNotFoundException

Pagina: 1
Acties:

• KetchupFTW
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-12-2022
Goedendag, sinds gisteren zijn de oude servers van RuneScape (RuneScape 2007) weer online gegaan, dus ik wilde inloggen, maar nu krijg ik de volgende error:

Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/149rvx5.png

Ik ben uren bezig geweest en heb in alle mogelijke manieren (die ik weet dan) geprobeert Java aan de gang te krijgen, maar zonder succes. Ik heb het ook op verschillende fora gevraagt, maar zij weten het antwoord ook niet. Het probleem doet zich niet alleen voor bij RuneScape, maar ok bij verschillende andere aplets.

Toen bedacht ik me dat er geen betere plek is om dit soort problemen op te lossen dan Tweakers, dus hierbij vraag ik jullie hulp. Alvast bedankt :)

[ Voor 7% gewijzigd door KetchupFTW op 23-02-2013 14:57 ]

• HMS
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-11 00:33

HMS

Al geprobeerd om Java opnieuw te installeren? En ik denk dat dit topic niet in PRG thuis hoort, maar dat is aan de mods.

• KetchupFTW
HMS schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 15:20:
Al geprobeerd om Java opnieuw te installeren? En ik denk dat dit topic niet in PRG thuis hoort, maar dat is aan de mods.
Ja, dat lijkt me toch wel het eerste dat je probeert..

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Nu online

steveman

Comfortabel ten onder

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Nou heb je alt twee tips gehad die je blijkbaar al geprobeerd hebt. Waarom staan die dingen dan niet in je startpost? Op deze manier verdoe je niet alleen onze tijd maar ook de jouwe. ;)

Daarnaast heeft dit inderdaad niets met programmeren te maken. Ik zou het topic naar Client Software Algemeen kunnen verplaatsen maar omdat ik vermoed dat niet Java maar RuneScape zelf het probleem veroorzaakt denk ik dat je sneller geholpen bent in Spielerij - Problemen & Vragen.

PRG>>SPV

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• KetchupFTW
NMe schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 16:33:
Nou heb je alt twee tips gehad die je blijkbaar al geprobeerd hebt. Waarom staan die dingen dan niet in je startpost? Op deze manier verdoe je niet alleen onze tijd maar ook de jouwe. ;)

Daarnaast heeft dit inderdaad niets met programmeren te maken. Ik zou het topic naar Client Software Algemeen kunnen verplaatsen maar omdat ik vermoed dat niet Java maar RuneScape zelf het probleem veroorzaakt denk ik dat je sneller geholpen bent in Spielerij - Problemen & Vragen.

PRG>>SPV
Ik denk niet dat RuneScape het probleem veroorzaakt. Ook de test applet op de site van Java geeft hetzelfde bericht.

Ik heb de volgende dingen geprobeert:

- Meerdere keren geprobeert te verwijderen + herdownloaden
- Meerdere keren offline downloaden geprobeert
- Swiftkit geprobeert
- Andere browsers geprobeert
- Een poort te maken geprobeert
- Firewall uit te schakelen geprobeert
- Nog een paar andere kleine dingetjes, zoals verschillende dingen aan/uitvinken.

Niks heeft gewerkt.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

KetchupFTW schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 16:49:
[...]

Ik denk niet dat RuneScape het probleem veroorzaakt. Ook de test applet op de site van Java geeft hetzelfde bericht.
Ook dat stond niet in je startpost. :P * NMe is scheel.

Goed, dan toch naar Client Software Algemeen. :)

SPV>>CSA

[ Voor 4% gewijzigd door NMe op 23-02-2013 17:03 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• KetchupFTW
NMe schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 16:51:
[...]

Ook dat stond niet in je startpost. :P

Goed, dan toch naar Client Software Algemeen. :)

SPV>>CSA
'' Het probleem doet zich niet alleen voor bij RuneScape, maar ok bij verschillende andere aplets. ''

Stond er wel in, maargoed :P

• KetchupFTW
Is er iemand die me wat meer info kan geven?

Verwijderd

Dit lijkt me een fout in hoe de applet (?) gedistribueerd word. Het classpath word kennelijk niet goed meegegeven waardoor Java een class niet kan vinden.

Je kan onder configuratie scherm -> Java (Control Panel) -> Settings... -> Delete files... de cache van Java leeg gooien zodat hij gedwongen word om opnieuw de applet te downloaden. Wellicht ging er wat mis bij het downloaden.
Pagina: 1