Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WebHawk
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-06 15:24
Hallo allemaal!

Ik wil in mijn radiostudio een soort muur maken met daarin een aantal schermpjes met informatie.
1 schermpje moet bijvoorbeeld Cover art tonen voor het muzieknummer dat ik draai, 1 schermpje toont de artiest en titel in tekst (kan eventueel ook geïntegreerd als overlay over de cover art), 1 schermpje moet vrij groot en duidelijk de resterende tijd van het huidge nummer tonen, weer een schermpje is voor relevante data als aantal luisteraars, en misschien wel een schermpje met een VU-meter.

Deze schermpjes wil ik inbouwen in een soort wand of balk die aan de muur komt te hangen. Ik denk zelf aan 3 tot 5 schermpjes. Het aantal hangt een beetje af van het formaat, dat wat mij betreft mag variëren tussen grofweg genomen 4 en 8 inch. Als de schermen groter worden heb ik er ook minder nodig.

De data die ik wil presenteren weet ik wel bij elkaar te graaien en te verzamelen in 1 of meerdere bijvoorbeeld XML of Json-feeds, die dus via http te benaderen zijn.

Mockupje:

Afbeeldingslocatie: http://xkcd.nl/eMZ/a3d22df4ffff/studiomock.png

Waar ik vooral mee zit is de keuze voor hardware.

Ik kan android-tabletjes gebruiken, simpel en relatief goedkoop, en er zit een browser in waarmee ik de data gewoon als html kan opbouwen en presenteren.
Maar, ik kan ook losse schermpjes aan bijv. een enkele Ardunio of Raspberry hangen en daarmee de boel in elkaar hacken. Dit laatste is wel een stuk meer werk, maar maakt het geheel waarschijnlijk wel goedkoper.

Waar ik eigenlijk naar opzoek ben is de goedkoopste manier om dit te bewerkstelligen.
Android tablets zijn leuk, zeker van Dealextreme, maar je bent toch al snel minstens $40,- per stuk kwijt. Voor losse schermpjes weet ik niet echt wat ze kosten omdat ik niet de kennis heb om uit te zoeken wat ik precies nodig heb. Ik zie op DX losse schermpjes vanaf $10,- maar weet niet of ik dan nog controllers nodig heb om ze aan te sturen, of hoe dat anders zou moeten.

Hoe zouden jullie dit aanpakken?
(Ik plaats dit in EL omdat Android vooralsnog niet de meest voordehandliggende oplossing is en ik dus zelf met hardware aan de slag moet gaan)

Hoi trouwens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Ik zou persoonlijk toch voor de Android tablet approach gaan, de schermpjes zijn los misschien goedkoper, maar voor je een volledige Raspberry pi eraan gekoppeld hebt (standalone Arduino gaat niet snel genoeg zijn gok ik zo) met alle regelektronica erbij ben je meer kwijt dan voor die tablets.

Nog even los van de hoeveelheid tijd die het gaat kosten om te regelen.

Ik zou in ieder geval verbaasd zijn als het goedkoper zou zijn om zelf te bouwen, de massaproductie van tablets heeft de prijs enorm omlaag gedrukt namelijk.

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Idd, ik zou ook aan tablets beginnen. Een startup progje maken, zodat hij gelijk de browser start en een bepaalde pagina/ip-adres bezoekt, en vanuit een eigen webservertje je pagina's opbouwen.
Maar dan zul je wel de aan/uitknoppen aan elkaar moeten tweaken zodat je ze wel nog in/uit kunt schakelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Ik zou ook voor de android tablets gaan. Zelf heb ik een 320x240 LCD schermpje, en dat kost met een 100MHz ARM 25ms om te beschrijven. Met een arduino kan je dat getal met 5 vermenigvuldigen, en dan hoeft hij niet te proberen iets anders in die tijd te doen in het geval van een arduino. Uiteindelijk is een aantal tablets kopen gewoon goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WebHawk
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-06 15:24
Dan denk ik dat het inderdaad losse tablets gaan worden.
Moet ik nu op zoek naar eigenlijk de allergoedkoopste androidtablet (met wifi of anderzijdse netwerkcapaciteiten) die er te krijgen is.

Bedankt voor de hulp!

Hoi trouwens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poema
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-05 18:12
Hou er wel rekening mee dat die goedkope tablets meestal een kijkhoek hebben die om te huilen is.
Pagina: 1