DEMOS 1. Kan het nog slechter?

Pagina: 1
Acties:
  • 310 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-09 17:09
Degene die weten waarover ik het heb weten wat ik bedoel.

Wat in hemelsnaam hadden de makers van deze modem voor opleiding gevolgd? Kok?

Ik bedoel, hoe slecht kan je het maken. Nog langzamer als een 56k6 modem, en dan nog beweren dat het breedband is. Ja daaaag.

Degene die hier ook ervaring mee hebben, is er misschien een manier om hem te tweaken ofzo, net als de uncappers?

Oh, en tijdens CS erger ik me rot aan chello mannetjes die zitten te zeiken dat hun ping 40 ipv 30 is. Moest ik ff kwijt.

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-09 14:37

qless

...vraag maar...

Demos kan tot 115 kpbs {=15 KB}, alleen kaasema heeft 3x wo veel gebruikers aangesloten als dat het voor ontworpen was..{overigens is inderdaad het systeem van demos niet echt breedband, en is het systeem van @home en sjello beter}

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pica
Ik zit bij IGR, maar het is in feite hetzelfde. IGR heeft alleen Rhoon als gebruikers, dus aan tekort aan capaciteit ligt het ieg niet.

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 03 juni 2001 00:45 schreef JeanLucPicard het volgende:
Heh..het bedrijf waar ik voorheen werkte fabriceerde het volledige DEMOS-1 systeem voor Casema.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pica
Hehehe, nothing personal, but it sucks ;)

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xiphoid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-10-2023

xiphoid

I am just me

en ?
neem je toch wat anders.

http://mrfloris.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 03 juni 2001 12:30 schreef JeanLucPicard het volgende:
Hehehe, nothing personal, but it sucks ;)
Ik kan je verzekeren dat dat bedrijf nog veel harder zuigt.
Ben er nu 3 maanden weg en krijg nog zo'n 20.000 gulden van ze.:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 03 juni 2001 09:43 schreef TwwT_Unexplained het volgende:

[..]

Heh..het bedrijf waar ik voorheen werkte fabriceerde het volledige DEMOS-1 systeem voor Casema.
Was het ook niet zo dat dat hele systeem nooit voor internet bedoeld is geweest, maar meer om (lage snelheid) netwerken aan te leggen op locaties waar reeds een coax/CAI structuur ligt? (ziekenhuizen bijvoorbeeld)
Dat verklaart ook de naam (DEMOS=Digitaal Electronisch Meld- en Oproep Systeem)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pica
Op zondag 03 juni 2001 12:31 schreef xiphoid het volgende:
en ?
neem je toch wat anders.
Ja. Zoals ISDN ofzo? Te duur. Chello? isser niet. ADSL? Isser niet. Huurlijn? Te duur.

Het is de enigste beetje goedkope oplossing om nog een beetje te kunnen internetten.

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 03 juni 2001 12:49 schreef Operations het volgende:
Was het ook niet zo dat dat hele systeem nooit voor internet bedoeld is geweest, maar meer om (lage snelheid) netwerken aan te leggen op locaties waar reeds een coax/CAI structuur ligt? (ziekenhuizen bijvoorbeeld)
Dat verklaart ook de naam (DEMOS=Digitaal Electronisch Meld- en Oproep Systeem)
Correct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 06:16
Op zondag 03 juni 2001 00:45 schreef JeanLucPicard het volgende:
Degene die weten waarover ik het heb weten wat ik bedoel.

Ik bedoel, hoe slecht kan je het maken. Nog langzamer als een 56k6 modem, en dan nog beweren dat het breedband is. Ja daaaag.

Degene die hier ook ervaring mee hebben, is er misschien een manier om hem te tweaken ofzo, net als de uncappers?

Oh, en tijdens CS erger ik me rot aan chello mannetjes die zitten te zeiken dat hun ping 40 ipv 30 is. Moest ik ff kwijt.
Nou en?? Het is ZONDER telefoonkosten.... en dan mag een verbinding makkelijk 0,01 kbyte/s, een ping van 2000 hebben, en om de twee uur disconnecten.... Maakt allemaal niet uit, geloof me, het kan nog veel slechter voordat iemand weer teruggaat naar telefoonkosten.... als is dat sneller, en een goede ping, kwaliteit boeit echt niet als je geen telefoonkosten meer hebt.

Dat moet haast wel zo zijn, anders hadden 50.000 casema abonnee's allang opgezegd >:)

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-09 07:21
Het [b]is[/i] breedband. Dat hoeven ze dus niet te beweren. Dat Jan-met-de-Pet breedband als iets anders interpreteerd, kunnen zij niets aan doen.
het DEMOS systeem is simpelweg nooit ontworpen voor latency gevoelige applicaties.

Technisch is het best een mooi systeem, alleen je moet er geen applicaties met veel gelijktijdige gebruikers (zoals Internet) overheen willen pompen...

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 04 juni 2001 19:09 schreef ijdod het volgende:
Het is breedband.
Officieel is breedband pas vanaf 2 Mbit/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 04 juni 2001 19:28 schreef TwwT_Unexplained het volgende:

[..]

Officieel is breedband pas vanaf 2 Mbit/s.
Says who? :? Staat het zo in het woordenboek? "breedband" is een marketingconcept niets meer dan dat, hangen gaan minimale snelheden aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 04 juni 2001 20:09 schreef mindset het volgende:
Says who? :? Staat het zo in het woordenboek? "breedband" is een marketingconcept niets meer dan dat, hangen gaan minimale snelheden aan.
Nietus.
Ik kan zo snel even geen resource vinden, maar officieel begint het toch echt pas bij 2 Mbps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartena
Ik hoorde laatst weer een statement dat Breedband alles boven 128 kbit/s is, omdat dat met een normale telefoonlijn het maximale is wat er te halen is?

Mijn 512 kbit/s down 128 kbit/s up kabelmodem wordt ook breedband genoemd...

Casema is in ieder geval verreweg van breedband, maar zoals al eerder genoemd: Casema neem je voor traag, sloom, en pingloos internet zonder telefoonkosten, niet voor een goede verbinding met breedbandervaring.

Proud to be an American.
Hier woon ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartena
Op maandag 04 juni 2001 04:49 schreef JeanLucPicard het volgende:

[..]

Ja. Zoals ISDN ofzo? Te duur. Chello? isser niet. ADSL? Isser niet. Huurlijn? Te duur.

Het is de enigste beetje goedkope oplossing om nog een beetje te kunnen internetten.
En toch vraag ik me al een tijdje af hoe SLECHT Casema mag worden voordat telefoonkosten een alternatief worden? Waar ligt de grens?

Proud to be an American.
Hier woon ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pica
Hier ongeveer ;)

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servowire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-08 15:56

Servowire

prutser:~#

Ik heb rendo (soort uber-casema) en mijn DEMOS :r modem heeft alle hoeken van de kamer al eens gezien

toen was ik echt super pissed :)

KAMEHAMEHA!! (hop, modem in de hoek gegooid :)

met papier mache kun je alles maken!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servowire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-08 15:56

Servowire

prutser:~#

Op zondag 03 juni 2001 09:43 schreef TwwT_Unexplained het volgende:

[..]

Dus jij was het ;)

met papier mache kun je alles maken!!

Pagina: 1