Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerminalNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:30
Afgelopen donderdag een gesprek gehad op het werk met mijn baas, en zijn conclusie was het werkt niet meer en ik moet er per van het zomer uit. Ik volg nog een BBL opleiding, die zou nog 1.5 jaar duren dus die kan ik sowieso vergeten alleen bij het aangaan van deze vervolg opleiding ben ik een praktijk overeenkomst aangegaan van 2 jaar, dus die loopt ook nog 1.5 jaar door.

Ik heb al wat in het rond zitten googlen, maar nergens kan ik het echt vinden wat mijn rechten nou zijn. Ook op eventueel WW. Alleen dat je minimaal 26 weken gewerkt moet hebben, en dat haal ik gemakkelijk, zit nu al 2.5 jaar bij dit bedrijf en tegen de tijd dat ik er echt uit moet bijna 3 jaar.

Ook van de procedures heb ik geen idee, heb altijd freelance gewerkt of ben zelf gestopt bij een baantje.
Is het slim om nu al naar het UWV te stappen bijvoorbeeld? Of eerst rustig te gaan solliciteren en het aan te kijken hoe het daarmee loopt? Schat me kansen redelijk in, ben jong en heb een redelijk ruime opleiding in de techniek gedaan. Maar in deze tijden weet je het natuurlijk nooit.

Uiteindelijk heb ik dus vooral een hoop vragen over hoe nu verder.. en waar ik recht op heb ook bijvoorbeeld ontslag vergoeding of wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:57

BrZ

TerminalNL schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 14:20:
zit nu al 2.5 jaar bij dit bedrijf en tegen de tijd dat ik er echt uit moet bijna 3 jaar.
En met welke reden denkt hij jou dan te kunnen ontslaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• abalone
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Wat zuur om in zo'n situatie terecht te komen, sterkte ermee.

Volgens mij heb je per gewerkt jaar recht op 1 maand WW. Dit kan je natuurlijk sowieso aanvragen, zonder af te wachten hoe je sollicitaties verlopen.

Over je rechten met betrekking tot ontslagvergoeding heb ik geen idee. Ik denk dat dit in je arbeidsovereenkomst vastgelegd moet zijn?

[ Voor 10% gewijzigd door abalone op 23-02-2013 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU
  • Laatst online: 06:46

WhateverSuitsU

Xbox: WhateverSuitsU

Wat voor type contract heb je nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63975

Nu al beginnen met solliciteren is een goed idee.

En dan niet rustig aan.

Bel Ecabo erkende stagebedrijven op of ze nog iemand zoeken. (Als van toepassing bij BBL)

[ Voor 57% gewijzigd door Anoniem: 63975 op 23-02-2013 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

kan je niet je huidige contract voorleggen aan een jurist?

[ Voor 58% gewijzigd door JJ Le Funk op 23-02-2013 17:13 ]

:twk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerminalNL
Heb het eventjes ingevuld, echt vrolijk word ik er nog niet van. Heb blijkbaar recht op 2 maanden 70% laatst verdiende bruto salaris, en 1 maand nog een pak lager.
BrZ schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 16:47:
[...]

En met welke reden denkt hij jou dan te kunnen ontslaan?
Ik ga het even nazoeken in mijn contract, maar het gaat om een praktijk overeenkomst en ik denk dat er daar wel voor de werkgever versoepelde regelgeving in staat voor ontslag maar ik zal eerst me contract moeten opzoeken voor ik dit zeker weet.
Heb verder nooit schriftelijk een officiële waarschuwing gehad, mondeling wel eens maar dat is al weer een hele tijd geleden. En het laatste functioneringsgesprek in december was dan ook gewoon positief, met zelfs de toezegging dat ik niet voor mijn baan hoefde te vrezen het komende jaar. Omdat er eventueel collega's uit moesten vanwege tegenvallende resultaten van het bedrijf.
Atratus schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 16:54:
Wat voor type contract heb je nu?
Praktijkovereenkomst.
Anoniem: 63975 schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 17:09:
Nu al beginnen met solliciteren is een goed idee.

En dan niet rustig aan.

Bel Ecabo erkende stagebedrijven op of ze nog iemand zoeken.
De eerste sollicitaties zijn al de deur uit, plannen om weer freelance te beginnen zijn er ook al. Blijf dus zeker niet stilzitten en wachten tot het voorbij is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

En wat staat daarin over de duur van de overeenkomst?

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerminalNL
CyBeR schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 17:28:
[...]

En wat staat daarin over de duur van de overeenkomst?
Die loopt tot september 2014, was een 2jarig contract, net als mijn vorige contract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:21

JvS

Ik heb hem zelf ook

Je hebt naast je praktijkovereenkomst niet een contract/arbeidsovereenkomst? Of staat er in die praktijkovereenkost dat het ook een arbeidsovereenkomst is? Dat is wel belangrijk. Anders zijn je rechten niet echt strak geregeld lees ik hier:
http://www.degier-stam.nl....php?p=viewweblog&id=7729

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-07 22:29
JvS schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 18:07:
Je hebt naast je praktijkovereenkomst niet een contract/arbeidsovereenkomst? Of staat er in die praktijkovereenkost dat het ook een arbeidsovereenkomst is? Dat is wel belangrijk. Anders zijn je rechten niet echt strak geregeld lees ik hier:
http://www.degier-stam.nl....php?p=viewweblog&id=7729
Als hij loon krijgt is het automatisch een arbeidsovereenkomst (voor bepaalde tijd).
Je werkgever kan dan besluiten om het contract niet te verlengen na afloop.
Maar je halverwege de deur uit doet mag zomaar niet. Dan moet er een goede reden zijn.
"het werkt niet" is geen goede reden...

Aan de andere kant is het voor beide niet leuk als je blijft werken bij een bedrijf waar blijkbaar geen goede klik is. Misschien kun je met je huidige baas afspreken dat hij je helpt met het vinden van ander passend werk.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:59

Mx. Alba

hen/die/zij

Een contract voor bepaalde tijd is voor beide partijen voor bepaalde tijd. Zo'n contract kan niet tussentijds worden opgezegd (m.u.v. uitzonderlijke situaties maar die lijken hier niet van toepassing).

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themac1983
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 25-02 00:02
Dus in December een positief functionerings gesprek en in februari "werkt het niet meer".
Tenzij je in de tussentijd onder werktijd in de hal van je werk zijn dochter hebt genomen ofzo snap ik dit niet helemaal. "Het werkt niet meer" is overigens zowiezo geen goede ontslag rede. Mischien met het contract, copie functioneringsgesprek en de ontslagreden even langs het UWV gaan om advies in te winnen? ik geloof dat je dit wel aan kunt vechten (als je dat wilt natuurlijk want dan kom je ook niet in een lekkere werksfeer terecht)

I-racing Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-07 16:16
Contract loopt tot sept. 2014 dus zonder 'dringende reden' kan werkgever jou niet ontslaan als het gaat om een dienstverband.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chime
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10-07 13:11
Het werkt niet meer is nogal een idiote reden ... ofwel werkt het niet en probeert men er iets aan te doen, ofwel is de "het werkt niet meer" gewoon een excuus voor er moet iemand buiten omwille van budgetaire redenen.

Dat je een vast contract hebt is natuurlijk daarvoor wel een "nadeel" ... dat kan je namenlijk niet zomaar stoppen (of er moeten expliciet opzegtermijnen in zijn overeengekomen / of natuurlijk dringende redenen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Laatst online: 21:59

Mx. Alba

hen/die/zij

Het lijkt mij sowieso heel erg moeilijk om iemand die in opleiding is te ontslaan. De werkgever weet dat de persoon in kwestie 0,0 ervaring heeft. Hij is daar immers om het vak te leren. Als de student dan niet goed functioneert ligt dat ook grotendeels aan het bedrijf die er kennelijk niet in slaagt hem goed op te leiden. Alleen grove nalatigheid of diefstal ofzo zou reden kunnen zijn om zo'n BBL-contract voortijdig te onderbreken. (IANAL! Leg het voor aan experts zoals UWV of Juridisch Loket!)

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMaster23
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-07 11:36
Zoals anderen aangeven, ga in overleg met een juridisch adviseur. Teken in de tussentijd niets en stem ook nergens mee in. Ook niet mondeling. Gebruik de woorden begrijp en accepteer heel voorzichtig de komende tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:44

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Toevallig in overleg tussen ondernemingsraad (waar ik in zit) en bestuurder bij ons ter sprake gekomen recent:

Met contract bepaalde tijd sta je sterker dan contract onbepaalde tijd bij ontslagrondes. Zoals als geroepen is, het kan tussentijds niet ontbonden worden tenzij beide partijen instemmen :o

Kortom, op basis van wat je hier post kun je gewoon niet ontslagen worden. IANAL, dus kan je niet direct stappenplan geven, maar zoals Albantar zegt, zorg zsm voor juridische bijstand (UWV of juridisch loket is een begin, ben je toevallig vakbondslid, dan is dit het moment om iets terug te krijgen van je contributie ;) ).

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerminalNL
Zo, een boel reacties ineens hier!

Ik ben opzoek geweest naar me contract, maar die kan ik hier thuis nergens vinden dus grote kans dat die nog bij mijn ouders thuis ligt ( sinds kort op mezelf, en me moeder is veel beter in administratie bij houden :P ). Dus van de week daar nog even langs om te zoeken, maar op het moment is het nogal druk aan de zaak dus weinig tijd in de avonduren.

Waarom het niet meer werkt, mijn werkgever vind dat ik als leerling ( ik ben al volleerd monteur, de huidige opleiding is tot eerste monteur... ) mij 120% moet inzetten, alle kut klussen maar op mij moet nemen, met alle liefde gratis over werk verricht en dat voor een salaris wat IMHO behoorlijk laag ligt.

Over mijn werk in het algemeen kan die niet klagen, ik doe eigenlijk voor 90% wat mijn collega's ook doen, en werk inmiddels al 2 jaar zelfstandig in de buitendienst. Nu is dat ook niet het geen waarover die klaagt, maar volgens hem is mijn houding niet de 120% inzet die hij van mij verwacht en dat zit hem dwars.
Er is vanwege dat zelfde feit al vaker gedreigd met ontslag, en elke keer is mijn reactie geweest moet je gewoon doen als je dat wilt, ik vind wel wat anders :+

Donderdag het gesprek gehad dan, en maandag nog weer even of ik er nog wat over te zeggen had en of ik het ermee eens was. Heb ook eerlijk gezegd dat ik het er niet mee eens was, maar het wel accepteer. Wil hem er straks nog wel mee confronteren als het klopt dat hij eigenlijk niet onder het contract uit kan.
Wil er best uit, maar niet voor niets dan in elk geval...

Ik ben inmiddels gewoon opzoek naar wat anders, en moet zeggen dat ik er wel naar uitkijk weer een andere uitdaging. Dus mocht iemand nog wat weten in de techniek, in de omgeving van Apeldoorn/Zutphen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMaster23
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-07 11:36
Helaas bestaat er nu wel een kans dat je nog bar weinig rechten hebt. Wanneer je namelijk mondeling toegeeft "ik ben het er niet mee eens maar ik ACCEPTEER het" dan ga je eigenlijk akkoord met ontbinding van je werkovereenkomst. Ik zou me 100% focussen op het zoeken van je contract en zsm naar een juridisch loket te stappen.

Tevens is de kans groot dat je recht op WW vervalt als je akkoord gaat met ontbinding.

• chime
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10-07 13:11
MMaster23 schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 20:05:
Helaas bestaat er nu wel een kans dat je nog bar weinig rechten hebt. Wanneer je namelijk mondeling toegeeft "ik ben het er niet mee eens maar ik ACCEPTEER het" dan ga je eigenlijk akkoord met ontbinding van je werkovereenkomst. Ik zou me 100% focussen op het zoeken van je contract en zsm naar een juridisch loket te stappen.

Tevens is de kans groot dat je recht op WW vervalt als je akkoord gaat met ontbinding.
Mondeling is altijd nogal lastig te bewijzen ... als de TS nu stelt dat hij had gezegd: ik accepteer je mening maar vind die niet correct ...
Of hij stelt gewoon dat het niet geaccepteerd is ...

Wat gaat de werkgever dan doen denk je ...

• BoAC
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:11

BoAC

Memento mori

Heb ook een dergelijk geval gehad in het verleden waarbij ik ook toegaf dat ik waarschijnlijk niet op de goede plek zat. Dit heb ik toen naderhand wel 'gefixed' door een brief te op te stellen met daarin aan te geven dat ik het gevoel had onder druk te zijn gezet. Dit was in reactie op een brief van de werkgever waarin hij aangaf dat ik dat gezegd had (klopte ook).
Zorg er in ieder dat de uitspraken op papier staan.. anders heb je geen poot om op te staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerminalNL
Nou, even een update hier na een flinke tijd.

Weinig meer over gehoord op de zaak, gewoon me werk gedaan en soms werd de vraag gesteld of ik al wat anders gevonden. Dat heb ik nog niet, mede doordat ik er simpel weg de tijd nog niet voor gehad heb omdat het idioot druk is geweest op het werk.

Totdat mijn werkgever dinsdag ineens hetzelfde vroeg, met erachter aan dat donderdag me laatste werkdag zou zijn en per 1 juni ik uit dienst zou treden.
Ik stond redelijk met me bek vol tanden, en heb gezegd dat ik het allemaal wel goed vond en het wel zou zien.
Vandaag daadwerkelijk de brief ontvangen, met het ontslag er in.

Ontslag is niet geregeld via het UWV, en het is gewoon een zelfgetikte brief met de strekking;

Praktijk overeenkomst eindigt per 1 juni, dit is inclusief opzegtermijn.

Inmiddels heb ik mijn praktijkovereenkomst in handen, met alle voorwaarden erbij en ga ik morgen naar het juridisch loket om het een en ander op te helderen.
Heb in elk geval nog geen krabbel er onder gezet, ondanks dat me werkgever me dit verplichte want het moest vandaag geregeld worden. Aangegeven dit eerst te willen overleggen met het UWV ivm mogelijkheid op WW.

Het lijkt mij gek, ontslag dient altijd schriftelijk aangegeven te worden toch? En niet pas 2 weken van te voren omdat er in februari eens gezegd is dat ik er deze zomer uit zou moeten? Hopelijk word het morgen wat duidelijker.. inmiddels op de zaak al al wel me spullen opgeruimd en me bus leeggemaakt.. blijft toch gek :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144052

Niets toezeggen. Volgens mij loopt jouw contract gewoon nog door en zo even "ontbinden" mag niet zonder wederzijdse goedvinding. Wanneer je zoiets dus tekent heb je geen poot meer om op te staan. Het lijkt erop dat je werkgever je er even snel uit probeert te knikkeren maar zo werkt dat niet. Je kan hem erop wijzen dat jullie samenwerken nog loopt tot 2014 (zoiets?) en dat je tot die tijd gewoon je werk blijft doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oZy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-07 17:23

oZy

Klote voor je etc. maarre.. heb je überhaupt al in je overeenkomst gekeken wat er staat over een tussentijdse ontbinding van de overeenkomst? Ik heb het idee dat zowel jij als je baas er niet veel zin in hebben gehad om in de tussentijd de juiste procedures uit te zoeken en uit te voeren..

Teken niets; wacht juridisch advies af en ga gewoon naar je werk zolang er niets duidelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:48
Ik vind dat je er nogal laks mee om gaat.
Als dit je werkhouding is dan snap ik het wel.
Is dit niet zo dan neem ik dit per direct weer terug natuurlijk :)

Dit had je meteen moeten uitzoeken en overwerk als excuus gaat natuurlijk niet op bij ontslag dreigingen.
Ik zou dan geen minuut meer extra maken dan strikt noodzakelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerminalNL
Het klopt dat ik er wat laks mee ben omgegaan, mede door de drukte en ook omdat ik er gewoon simpel weg niet meer echt mee bezig ben geweest.

Mijn werkhouding is eigenlijk allesbehalve laks, het conflict tussen mijn werkgever en mij gaat er voornamelijk om dat mijn houding hem niet aanstaat.
Ik zou mij voor 200% moeten inzetten omdat ik een stagiair ben, en dat houd in dat ik soms in de weekenden vrijwillig moet werken, en hij gaat daar zo van uit dat ik dat maar op mij neem dat ik al eens me bed uitgebeld ben om 08.00 op zaterdagmorgen omdat die er vanuit ging dat ik er zou zijn, niet omdat ik dat had toegezegd, maar dat verwachte hij gewoon van een stagiair.
Dat zijn dingen die ik weiger, mijn vrije tijd is me veel dierbaarder dan een paar lullige rotcenten, maar dan klopt mijn houding ineens niet. Daarbij ben ik geen stagiair meer, maar deed ik een vervolg opleiding en was ik al volwaardig monteur.
En dan niet meer overwerken en verder niks meer voor de zaak doen dat zit niet in me, ik zat in de buitendienst en dan ben je voornamelijk bij de klanten bezig en zeker met bepaalde klanten heb je toch een soort van band. Ik kan dat soort klanten niet laten zitten met erbij van joh, het is 5uur ik ben er vandoor :).

Morgen ochtend in elk geval naar het juridisch loket, en ben erg benieuwd wat hun er over te zeggen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-07 18:51

Speedmaster

Make my day...

Kijk meteen ook even op de site van het UWV, daar kan je met je DigiID inloggen en kan je kijken op hoeveel maanden je recht hebt op WW en wat ongeveer je uitkering per 4 weken gaat worden mocht je toch ontslagen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

INAL, maar...ik zou, net als wat anderen al hebben aangegeven, niets toezeggen, niets ondertekenen. Vooral je reactie van " joh, is goed, ik zie de boel wel verschijnen' is iets dat je dus nooit moet doen. Onthoud je van commentaar en reageer alleen maar 'ik ga eerst uitzoeken wat mijn rechten zijn'...niet meer en niet minder.

Er zijn ook mensen die aangeven "omdat je dat mondeling hebt aangegeven sta je zwak'...misschien wel, misschien niet. Er staat niets op papier....het feit dat je werkgever aangaf dat je je het komende jaar geen zorgen hoefde te maken is toch ook niet iets dat opeens dan van tafel gehaald kan worden. Als er mondelingen toezeggingen zijn gedaan, dan geldt dat voor beide partijen.

Het je zomaar laten afschepen is IMHO niet verstandig. De werkeloosheid is momenteel erg hoog, wellicht dat je wel vlot een andere baan hebt, wellicht niet. Dat risico moet je nu niet gaan lopen. Je hebt een contract, daar hou jij je aan. Wil je werkgever wat anders, dan vecht hij dat maar aan via het UWV. Toestemming krijgen om zomaar iemand te ontslaan geven ze niet zomaar. Dan zal de werkgever met andere zwaarwegende factoren moeten aankomen en het via een kantonrechter moeten ontbinden. Wil hij dat? Prima, maar dan gaat het hem (over het algemeen) geld kosten.

Het gedoe met wat hij verwacht van een stagiair is grappig te lezen, vooral nadat ik gisteren op RTL4 iets zag over hoe stagiairs schijnbaar als loopvolk worden gebruikt voor rotklussen. Als ik echter lees wat jij schrijft, ben je geen stagiair. Wat je werkgever waarschijnlijk wil (aanname) is een andere jonge gast op jouw plek zetten voor minder geld.

Lullig voor hem, maar zo werken die zaken niet in Nederland. We zijn geen weggooi werknemers en hebben rechten (en plichten).Als er geen afspraken zijn gemaakt mbt je werktijden, kan hij hoog en laag springen, maar ben je niets verplicht. Dat je het wel doet is alleen een extra vanuit jou richting je klanten.
Wees ook verstandig en kijk of je een rechtsbijstandverzekering hebt die werk en inkomen dekt. Zo niet, sluit die aub af. Ik vrees nl dat werknemers in NL meer en meer met dit soort praktijken te maken gaan krijgen.

Ow ja...schrijf even een brief (aangetekend) naar je werkgever dat je niet akkoord gaat met het door hem toegezegde ontslag. Ik neem aan de UWV je wel kan adviseren met het opstellen daarvan mbt de inhoud. Zorg dus voor een papieren dossier (of stel het nu alsnog samen incl de afspraken die gemaakt zijn, maar niet op papier zijn gezet). Je weet nooit of dat nog een keer van pas kan komen (kantonrechter).

Als nabrander: pas ervoor op dat dit akkefietje je niet later gaat achtervolgen op je CV of wat dan ook. Als men de indruk krijgt dat je (wellicht ten onrechte) als 'laks' beschouwen, dan is daar moeilijk vanaf te komen.

specs | 3360wP met SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerminalNL
Nou, net terug van het juridisch loket en me werkgever.
De dame bij het juridisch loket wist me te vertellen dat de kans groot is dat het een arbeidsovereenkomst is, mede doordat ik gewoon zelfstandig werkzaamheden uitvoer en een normaal salaris ( inc alle afdrachten die daarbij horen) ontvang en geen stagevergoeding.
Hiermee kon ik naar de werkgever stappen en een ontslag overeenkomst voorstellen, en afhankelijk van zijn reactie dat goed vinden of naar een advocaat stappen.

Hierna ben ik ook naar mijn werkgever gestapt met het idee van ik wil het gewoon normaal oplossen hoef geen ontslag vergoeding of wat dan ook maar wel dat het netjes geregeld word op de manier die hoort.
Daar hoort bij een opzegtermijn van 1 maand, dus vandaag tekenen betekende per 1 juli officieel ontslag.

Heb het allemaal voorgelegd, zijn enige reactie was dat die het er niet mee eens was, hij mijn salaris en vakantiegeld ging inhouden en wel naar de rechter zou stappen. Dat salaris inhouden is puur om te pesten, zijn letterlijke woorden waren dat die dat makkelijk 4/5 maanden kon reken voordat die het pas hoefde te betalen. En dat dat dan maar allemaal mijn probleem was. Puur omdat ik het niet er mee eens ben dat ik maar een krabbel moet zetten en nergens geen recht meer op heb.
Gelukkig heb ik het hele gesprek opgenomen, zodat ik daar in elk geval bewijs van heb.

Zo maar weer terug naar juridisch loket en me laten doorverwijzen naar een advocaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

TerminalNL schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 15:05:

Heb het allemaal voorgelegd, zijn enige reactie was dat die het er niet mee eens was, hij mijn salaris en vakantiegeld ging inhouden en wel naar de rechter zou stappen. Dat salaris inhouden is puur om te pesten, zijn letterlijke woorden waren dat die dat makkelijk 4/5 maanden kon reken voordat die het pas hoefde te betalen. En dat dat dan maar allemaal mijn probleem was. Puur omdat ik het niet er mee eens ben dat ik maar een krabbel moet zetten en nergens geen recht meer op heb.
Gelukkig heb ik het hele gesprek opgenomen, zodat ik daar in elk geval bewijs van heb.

Zo maar weer terug naar juridisch loket en me laten doorverwijzen naar een advocaat.
Nou dat kan hém weleens duur komen te staan. Want de rente / boete op te laat betaald salaris zijn niet mals. Dat loopt al vrij snel op naar 50% extra moeten betalen. http://www.ontslag-krijgen.nl/loonvordering.html

Klote hoe dit loopt wel verder hoor.

[ Voor 7% gewijzigd door JvS op 17-05-2013 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerminalNL
Inderdaad, dat had ik ook al opgezocht :)

Inmiddels staat er een afspraak bij de advocaat voor dinsdag, die mag het verder allemaal uitzoeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:09

Qwerty-273

Meukposter

JvS schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 15:10:
Nou dat kan hém weleens duur komen te staan. Want de rente / boete op te laat betaald salaris zijn niet mals. Dat loopt al vrij snel op naar 50% extra moeten betalen. http://www.ontslag-krijgen.nl/loonvordering.html
Dat klopt, maar afhankelijk van wat de TS verdient per maand, heeft deze lul de werkgever wel weer 4 maandjes lol dat de TS nog steeds zijn geld niet heeft gezien.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Wat een #%$€& van een werkgever zeg! Dit zal uitmonden,verwacht ik, ik een kantonrechterzaak waarbij jouw werkgever het onderspit gaat delven en je een (flinke) ontslagvergoeding zal moeten betalen.
Hij denk dat de regels schijnbaar niet voor hem gelden, dan komt hij wel terug van een koude kermis.

Advies: alle gesprekken opnemen (je hoeft hem daar niet over in te lichten, aangezien een gesprek, waar jij onderdeel van bent, gewoon mag opnemen). Ook niets erover loslaten zodat hij er lucht van krijgt want dan houdt hij zijn mond in het vervolg. Laat hem zijn eigen graf maar graven.

Niets ondertekenen, nergens mee akkoord gaan, alles op papier (laten) zetten, dus ook hetgeen mondeling is besproken (ook al heb je het opgenomen). Hou bij wanneer hij niet betaald ofzo en overleg met de advocaat bij niet betalen salaris over je werkgever in gebreke te stellen. Wees verstandig, blijf gewoon je werk doen, ook al wil hij je niet meer zien...je moet ervoor zorgen dat de kantonrechter jou niets kan verwijten.
Je advocaat zal ongetwijfeld ook zoiets adviseren.

Ik zou, gezien die belachelijke houding van je werkgever, nu trouwens wél die ontslagvergoeding gaan eisen. Laat hem nu maar bloeden en zet die vergoeding lekker op een spaarrekening of stop het in je pensioen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-07 17:28

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Nog een tip: zodra de rechter vonnis heeft gewezen (uitspraak heeft gedaan), een deurwaarder in de arm nemen, en bankbeslag laten leggen. Op die manier heb je de grootste kans dat je nog wat van je geld ziet (en heeft je werkgever de grootste problemen, nl. een geblokkeerde bankrekening).

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:23
Tallguy schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 11:39:
Advies: alle gesprekken opnemen (je hoeft hem daar niet over in te lichten, aangezien een gesprek, waar jij onderdeel van bent, gewoon mag opnemen). Ook niets erover loslaten zodat hij er lucht van krijgt want dan houdt hij zijn mond in het vervolg. Laat hem zijn eigen graf maar graven.
Dat kan zijn maar als je het wilt gebruiken bij de rechter moet je vóór het opname toestemming hebben gevraagd en gekregen en nadien schiftelijke bevestiging of de opname correct is, zie deze link. Er is blijkbaar al eens gefraudeerd met koopovereenkomsten via de telefoon.

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Laatst online: 21:31
Tallguy schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 11:39:
Wat een #%$€& van een werkgever zeg! Dit zal uitmonden,verwacht ik, ik een kantonrechterzaak waarbij jouw werkgever het onderspit gaat delven en je een (flinke) ontslagvergoeding zal moeten betalen.
Hij denk dat de regels schijnbaar niet voor hem gelden, dan komt hij wel terug van een koude kermis.
Zo snel hoeft nou ook weer niet. Na een briefje van een advocaat zal de werkgever inzien dat de werknemer zo snel mogelijk gewoon weer aan het werk gaat. Twee briefjes later heeft de werkgever door dat het plan om de werknemer opzij te zetten zonder dat hij/zij het doorheeft niet werkt zoals gedacht.(vaak nadat de bedrijfsadvacaat de eerste brief leest :+) Dan nog even een telefoontje over de hoogte van de ontslagvergoeding en de manier van uitbetalen(incl vakantie en overwerk) en je bent klaar. Advocaatkosten worden negen van de tien keer ook succesvol doorberekend.
Een werknemer moet er wel een erg grote zooi van maken wil ontslag zonder enige vergoeding mogelijk zijn en dat lees ik niet terug in dit topic. Wel heb ik het idee dat de werkgever zijn werknemers niet al te intelligent inschat en daarmee een voordeel denkt te hebben. Behaalde resultaten uit het verleden enzo... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knoetie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 07-07 22:17
Tip: Ook al zegt je werkgever dat je niet hoeft komen te werken. Dan moet je alsnog gaan werken aangaande jouw contracturen. Blijf je weg ondanks dat de werkgever dit zelf zei kan dit als werkweigering gezien worden en dan is per direct ontslag wel toegestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerminalNL
En als ik dit zwart op wit laat zetten dat ik op non actief gezet word?

Vandaag verhaal uitgelegd bij de advocaat, morgen nog wat stukken inleveren en dan gaat die zich er over buigen. Ben er benieuwd, hij zei al dat het misschien met een brief die hem op mijn rechten wijst gedaan is maar dat is dus afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Nee, nooit een voorstel accepteren wat geïnterpreteerd kan worden als werkweigering of anderszins uitgelegd kan worden als onredelijk. Dus wat Knoetie zegt. Gewoon gaan werken aangaande contracturen. Als de werkgever dat niet wil accepteren, en - bijvoorbeeld - je de toegang wil ontzeggen, dan verwijs je hem naar je advocaat, dan bel je meteen je advocaat zelf en ondertussen vraag je de werkgever zijn instructies op papier te zetten. Je advocaat zal je dan verdere instructies geven over hoe te handelen.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

^^ dat schreef ik de 18e ook al :) niets doen wat als verwijtbaar gedrag kan worden gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerminalNL
Maar weer even een update,

Van de advocaat nog niet direct wat inhoudelijks gehoord, wel van me werkgever..

Een eenzijdige beëindigingsbrief per 22mei, met dag tekening van 25mei die gisteren pas werd aangeboden aangetekend maar daarbij was ik niet thuis dus deze vandaag pas in ontvangst genomen.
Advocaat is gebeld en daar word ik door terug gebeld.. De werkgever meld in de brief dat mijn ontslag al op 21februari is aangekondigd mondeling, en dat ik grof nalatig ben geweest door niet meer naar school te gaan vanaf toen.

Je zou er toch wel heel moedeloos van worden inmiddels...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
  • Laatst online: 23:06
Je school opbellen , en om een uitdraai van je inklok tijden te vragen . :) . Dan heb je dat ook ingedekt in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DGTL_Magician
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-07 19:51

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

TerminalNL schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 11:02:
Maar weer even een update,

Van de advocaat nog niet direct wat inhoudelijks gehoord, wel van me werkgever..

Een eenzijdige beëindigingsbrief per 22mei, met dag tekening van 25mei die gisteren pas werd aangeboden aangetekend maar daarbij was ik niet thuis dus deze vandaag pas in ontvangst genomen.
Advocaat is gebeld en daar word ik door terug gebeld.. De werkgever meld in de brief dat mijn ontslag al op 21februari is aangekondigd mondeling, en dat ik grof nalatig ben geweest door niet meer naar school te gaan vanaf toen.

Je zou er toch wel heel moedeloos van worden inmiddels...
Vraag: ben je ook niet meer naar school geweest of verzint hij dat?

Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerminalNL
Ik ben inderdaad toen niet meer er naar toe geweest, omdat ik in de branche sowieso niet verder wou en het toch geen zin meer had.
Daarbij was de opleiding volledig door mijzelf betaald, en ook in mijn eigen tijd.

Advocaat heeft terug gebeld, hij ziet er wel een zaak in om het als een arbeidscontract aan te laten merken. Dus daar nog weer even de brief heen brengen zo direct en loonstrookjes waar het heel erg duidelijk is dat het van een stagevergoeding naar een salaris gaat.
Er word een brief opgesteld dat ik beschikbaar blijf voor werk, en per 3juni ook gewoon weer aanwezig zal zijn. En dat er verdere stappen ondernomen zullen worden.

Dus het is vooral afwachten op 3 juni wat de reactie van mijn werkgever zal zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Laat wel tekenen voor ontvangst als je iets af levert bij je werkgever! Dit valt wederom onder het mom van 'zoveel mogelijk bewijslast verzamelen''.
Dus tekenen met naam (leesbaar) en handtekening en datum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerminalNL
Alles wat officieel gaat word inderdaad per aangetekende post gedaan, er is vandaag een fax naar toe gegaan. En dat is ook rechtsgeldig volgens mij.

Puur een brief dat ik maandag gewoon weer op mijn werk verschijn, en dat er nog een aanvullende brief aankomt met de eis.

Inmiddels wel mijn loonstrook ontvangen en ook mijn salaris + vakantiegeld. Denk dat die ook doorhad dat als die langer wacht het voor hem in de papieren gaat lopen.
Nu is het maandag afwachten, en op reactie op de fax, en binnenkort brief met de eis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

TerminalNL schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 11:23:
Ik ben inderdaad toen niet meer er naar toe geweest, omdat ik in de branche sowieso niet verder wou en het toch geen zin meer had.
Daarbij was de opleiding volledig door mijzelf betaald, en ook in mijn eigen tijd.
Eh, maar bij je werkgever had je een BBL contract? Ik weet niet of dit nu allemaal zo handig is... Je wilt toch niet verder, het had toch geen zin....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Laatst online: 11-07 10:57

ATS

Domme vraag, maar... BBL is toch een soort werken & leren contract? In dat geval: heb je geen opleidingsinstantie waar je aan kan kloppen voor steun en advies?

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oZy
  • Laatst online: 11-07 17:23

oZy

En... hoe ging het maandag? of ben je nu druk aan het werk daar (which I highly doubt..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerminalNL
Beetje een late reactie inderdaad, is ook wel erg lekker weer!

Maandag ochtend inderdaad netjes optijd op het werk verschenen, werkgever zelf was er niet maar mijn collega's hadden de opdracht gekregen mij weer naar huis te sturen.

Inmiddels is er een brief naar de werkgever gegaan vandaag, dus die krijgt die morgen en hij heeft 3 dagen om te reageren. Dat is nu dus even afwachten wat voor een reactie daar op gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172410

mekkieboek schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 14:13:
Dat kan zijn maar als je het wilt gebruiken bij de rechter moet je vóór het opname toestemming hebben gevraagd en gekregen en nadien schiftelijke bevestiging of de opname correct is, zie deze link. Er is blijkbaar al eens gefraudeerd met koopovereenkomsten via de telefoon.
Onwaar, jouw verhaal gaat ergens anders over (colportage via de telefoon). Als je deelnemer bent aan een gesprek mag je dat altijd opnemen of zelfs laten opnemen. Als buitenstaander is dit hoogst strafbaar. Lees ook hier.
Opnemen van eigen gesprekken
De deelnemers aan een gesprek mogen dus wel zelf hun gesprekken opnemen (ook wanneer ze dat niet met de andere partij besproken hebben). Ze mogen ook een ander dit laten opnemen. Dan is die ander uiteraard niet strafbaar.

Een telefoongesprek opnemen dat je zelf voert, mag je dus opnemen - ook wanneer je dat niet meldt aan de tegenpartij. Alleen het heimelijk opnemen van zo'n gesprek zonder deelnemer te zijn is dus strafbaar (tenzij je toestemming hebt van één van de deelnemers).

Zo'n opname mag niet zomaar gepubliceerd worden. De andere partij zal waarschijnlijk niet verwacht hebben dat het gesprek opgenomen werd. Er moet een goede reden zijn om diens privacy-belang opzij te zetten. Een voorbeeld is gebruik van de opname als bewijs van bedreiging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheUninvited
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21:32
Wat een verhaal zeg... wens je veel succes ermee. Denk dat als ik het zo allemaal doorlees je een aardige kans hebt van slagen in of een ontslagvergoeding of gewoon behoud van je baan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerminalNL
Nou inmiddels meer dan een maand verder, en eigenlijk weinig progressie in de zaak.

Er is een reactie gekomen vanuit de werkgever dat hij akkoord wou gaan met ontslag via een beëindigingsovereenkomst. Daarop als reactie een concept verstuurd hier van, met doorbetaling salaris tot 1 Juli. Hier is vervolgens geen enkele reactie op geweest, dus weer een brief erachter aan gestuurd met een nieuwe concept overeenkomst met doorbetaling tot 1 september omdat 1Juni was gepasseerd als teken datum.
Ook daar tot nu toe geen reactie meer op gehad, dus net maar een mail naar de advocaat gedaan hoe dit verder opgelost gaat worden. Ben bang dat het toch een gang naar de rechter word, maar dat moet dan maar.

Gelukkig ook positief nieuws, per 1 Oktober kan ik weer aan de slag bij een nieuw bedrijf waar ik heel erg naar uit kijk. Ga er in alle opzichten goed op voorruit, interne opleiding betaald door de werkgever, betere voorwaarden en een salaris waar ik U tegen zeg :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mythio
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08-07 18:28
Kijk, dat is mooi om te horen!

Ik hoop dat je ook de hele juridische gang van zaken positief kan afsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerminalNL
Nou inderdaad zoals verwacht geen enkele reactie van de werkgever, donderdag een afspraak bij de advocaat om de volgende stappen te bespreken. Moedeloos word je er van, gelukkig heb ik uitzicht op een nieuwe baan.
Alleen het geen inkomen is inmiddels een probleem aan het worden, dus nu alsnog maar WW aangevraagd, wat afgewezen gaat worden zeer waarschijnlijk. En dan zou ik een bijstandsuitkering aan kunnen vragen.
Ook geen vetpot, maar dan kan ik in elk geval al mijn rekeningen betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-07 23:34
Zeg dat niet te hard, mijn partner had ZELF ontslag genomen en kreeg ook gewoon der WW omdat het in de uitzonderingen gevalletjes viel.

En natuurlijk met terug werkende kracht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerminalNL
Oke dat moet ik dan allemaal maar even afwachten nog dan :) Zal ik volgende week wel bericht van krijgen.

Inmiddels afspraak gehad, en er gaat volgende week een dagvaarding de deur uit. Jammer dat het zo moet, maar het is de enigste manier helaas om me gelijk te halen.
Wel interessant is dat de advocaat zei dat ik eventueel zelfs me salaris zou kunnen eisen tot en met einde contract, dus dat is nog tot september 2014. Nu zal dat niet gaan gebeuren, gewoon tot einde officieel dienstverband wat op september of 1 oktober komt te liggen dan ben ik tevreden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-07 19:43

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Laat je gewoon goed voorlichten en vraag wat de advocaat in dit geval het juiste vindt. Als hij zegt dat je een goede kans hebt om je salaris tot september 2014 (deels) nog vergoed kan krijgen waarom zou je het niet proberen?

Het is dat je nu zelf een nieuwe werkgever had gevonden, maar stel dat je dat niet was gelukt?

Maar van wat ik zo lees laat het bedrijf zijn ex-medewerkers behoorlijk in de kou laat staan zeg.

Alleen daarom zou ik kijken 'wat er te halen valt'

[ Voor 3% gewijzigd door Frostbite op 19-07-2013 01:28 ]

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Laatst online: 20:50

Stoney3K

Flatsehats!

JvS schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 07:36:
[...]

Eh, maar bij je werkgever had je een BBL contract? Ik weet niet of dit nu allemaal zo handig is... Je wilt toch niet verder, het had toch geen zin....
Het klinkt mij in de oren alsof TS zijn BBL periode heeft volgemaakt (contract van 2 jaar was al verlengd) en dat zijn werkgever wil profiteren van de lusten als 'stagair' terwijl ze hem wel als volwaardig werknemer inzetten. Op papier was hij dus BBL, maar hij deed wel alle werkzaamheden als een volwaardig werknemer binnen het bedrijf.

Ik hoop dat je alle overuren die je gemaakt hebt hebt bijgehouden. De manier waarop je (ex-)werkgever zich opstelt is echt grof schandalig, en van jou gaan eisen dat je overwerkt en daar niet voor betaald krijgt is zelfs in strijd met de Arbeidstijdenwet. Een werknemer mag (volgens de ARBO) altijd overwerk weigeren zonder verdere consequenties, het is alleen wel niet meer dan schappelijk om met overwerk in te stemmen als je er de tijd voor hebt.

Jou overuren laten draaien en er dan doodleuk bij zeggen "Maar die doe je in je eigen tijd!" is al helemaal NIET acceptabel. Vergeet namelijk niet dat hij die uren wél in rekening brengt bij de klant, en je dus voor hem gratis staat te klussen zodat hij zijn zakken kan vullen.

Als je al je (over)uren nog hebt opgeschreven dan is dat op zich al een mooi argument voor een schadevergoeding (op zijn minst de niet betaalde overuren), al dan niet samen met een bezoekje van de Arbeidsinspectie. Net zoals het achterhouden van loon, wat er allemaal op wijst dat je baas je al die tijd onder druk heeft geprobeerd te zetten om op te hoepelen en niet meer te zeuren, in plaats van de procedures te volgen als er écht iets aan de hand was.

"We zien dat het werk stroef loopt" is geen reden om een tijdelijk contract mee te mogen beëindigen. Voor een éénzijdige beëindiging van een tijdelijk contract moet je echt lompe dingen flikken zoals uit de bedrijfskas jatten, geheimen verkopen aan de concurrent of structureel werk weigeren (geen overwerk).

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanaroth
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-06 18:07
Is je advocaat ook op de hoogte van je nieuwe baan per 1 oktober?

Wat bijvoorbeeld als je huidige werkgever het 'opgeeft' en jou je contract wilt laten uitdienen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 483431

Xanaroth schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 08:48:
Is je advocaat ook op de hoogte van je nieuwe baan per 1 oktober?

Wat bijvoorbeeld als je huidige werkgever het 'opgeeft' en jou je contract wilt laten uitdienen?
In dat geval kan TS zelf zijn baan opzeggen wegens verstoorde arbeidsverhoudingen. Dit is een goede reden, ook wanneer tussentijdse opzegging volgens contract niet mogelijk is en voldoende grond om aan te tonen dat het nu echt niet meer gaat werken denk ik zo.

Wanneer een dergelijke zaak voor de rechter komt, bepaald deze overigens ook meestal dat de arbeidsovereenkomst wegens deze reden beeindigd wordt., uiteraard wel met een onkostenvergoeding...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-07 19:43

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Als jij aangeeft dat hij fout zit dan heeft hij er ook geen moeite mee om de onkosten te betalen lijkt me.
Beetje lullig als je het dan wint en hij zegt dat je je contract dan maar mag uitdienen.

Ten eerste wil je dat echt niet meer en wie weet wat je dan mag doen (WC's schoonmaken ?)
Never nooit zou ik nog 1 voet binnen zetten in dat bedrijf. Zoals TS ook aangeeft gaat hij er in het nieuwe bedrijf flink op vooruit.

Verder sluit ik me aan bij Stoney3K

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerminalNL
Sc0rPi0N schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 01:27:
Laat je gewoon goed voorlichten en vraag wat de advocaat in dit geval het juiste vindt. Als hij zegt dat je een goede kans hebt om je salaris tot september 2014 (deels) nog vergoed kan krijgen waarom zou je het niet proberen?

Het is dat je nu zelf een nieuwe werkgever had gevonden, maar stel dat je dat niet was gelukt?

Maar van wat ik zo lees laat het bedrijf zijn ex-medewerkers behoorlijk in de kou laat staan zeg.

Alleen daarom zou ik kijken 'wat er te halen valt'
Dat is al in overleg met de advocaat gegaan, zeker doordat ik uitzicht heb op een nieuwe baan zou ik het wel kunnen eisen maar zal het sowieso gematigd worden door de rechter. Daarmee laat je ook zien dat je het op een normale manier wilt oplossen, en niet alles eruit probeert te halen wat weer zorgt voor betere kansen aldus de advocaat. Eventueel wil ik nog wel kijken of het niet tot 1 januari te rekken is, kom je hem toch nog tegemoet en houd ik er 2 maanden extra aan over wat toch een lekker bedrag is.

Die overuren, die zouden me weinig boeien eigenlijk :) Heb er zelf een aantal keer mee ingestemd en ben allang blij als alles achter de rug is en ik er nog een beetje geld aan overhoud. In elk geval me salaris + vakantietoeslag + rente, op het moment niks geen inkomen omdat WW aanvragen nogal ingewikkeld word, en bijstand.. tja dan leen ik liever van me ouders. WW is wel aangevraagd, maar die kwamen er al mee van dat bij het niet bestaan van een arbeidsovereenkomst het terug betaald zou moeten worden. En ja, dan heb ik liever een schuld bij mijn ouders dan dat ik een schuld heb bij het UWV.

De eis word dan ook voornamelijk doorbetaling tot 1 oktober en ontbinding van een arbeidsovereenkomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick v D
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 00:06
Nooit een otnslagbrief tekenen!
Zeker niet op de manier zoals het gebracht word.

Pak al je documenten bijeen. En ren naar het juridisch loket

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DustMan4u
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:56
Nick v D schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 14:05:
Nooit een otnslagbrief tekenen!
Zeker niet op de manier zoals het gebracht word.

Pak al je documenten bijeen. En ren naar het juridisch loket
Mischien een idee om eerst het topic door te lezen alvorens een reactie te plaatsen?

TS heeft inmiddels al een advocaat in de arm en ook al ander werk gevonden...

Domotica: Fibaro HC2 met diverse modules in het hele huis, Nest Hello & Cam IQ | 3D: Voron Switchwire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerminalNL
Nog maar even een update,

Dagvaarding is de deur uit gegaan en de 21e dient al de rolzitting, waar nog wel eventueel uitstel voor aangevraagd kan worden.
Ben benieuwd, hopelijk loopt het allemaal voorspoedig en kan het allemaal snel afgesloten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-07 18:51

Speedmaster

Make my day...

Gezien de manier hoe je behandeld bent zou ik zeker de hoofdprijs eisen. De rechter zal kijken naar de wijze waarop je bent behandeld en het kan zomaar zijn dat hij volledig mee gaat in je eis, juist om je werkgever even met de neus op de feiten te drukken. Je kan in dit soort zaken beter te veel eisen en onder druk van een rechter met een lager bedrag akkoord gaan, dan als een mak lammetje ja en amen zeggen. Een rechter die ziet dat je het wel best vind en met weinig tevreden bent zal niet jouw eis nog even opschroeven. Beter goud vragen en zilver of brons krijgen dan nikkel vragen en blik krijgen.

• Radical1980
  • Laatst online: 27-01 18:04
TerminalNL schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 17:36:
Nog maar even een update,

Dagvaarding is de deur uit gegaan en de 21e dient al de rolzitting, waar nog wel eventueel uitstel voor aangevraagd kan worden.
Ben benieuwd, hopelijk loopt het allemaal voorspoedig en kan het allemaal snel afgesloten worden.
En al meer nieuws? Kwestie loopt inmiddels al 6 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerminalNL
Radical1980 schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 00:32:
[...]
En al meer nieuws? Kwestie loopt inmiddels al 6 maanden.
Een beetje veel later, maar een update!

Rolzitting is geweest, en heb het verweer van de tegenpartij.
Nu zijn we aan het voorbereiden op de daadwerkelijke rechtzaak, de 21e.

Zijn verweer is vrij zwak, waar hij zichzelf tegenspreekt en eigenlijk blijft erkennen dat het leeraspect lager lag dan het werk aspect.
Vandaag alles bij de advocaat doorgenomen en hebben beiden er wel vertrouwen in, al blijft het altijd afwachten wat een rechter er van zegt.

Inmiddels ben ik bij mijn nieuwe werkgever aan de slag, proeftijd perfect doorlopen en nu een jaarcontract. Maandag a.s. beginnen met de interne opleiding dus heb er alle vertrouwen in! :)

Als er een uitspraak is zal hier weer even een update plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU
  • Laatst online: 06:46

WhateverSuitsU

Xbox: WhateverSuitsU

Ben toch wel benieuwd naar een update!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerminalNL
De zitting is geweest, en die verbaasde mij nogal behoorlijk. Volgens de rechter was er geen enkele basis om doorbetaling tot 01-10-2013 te eisen, omdat er geen werkzaamheden meer verricht waren ( hoe moet dat dan als je de toegang geweigerd word? ). Hooguit zou het dan gaan om 1 maand doorbetaling, de wettelijke opzegtermijn.
Er is nog geprobeerd tot een compromis te komen, en dat zou gaan om wettelijk ontslag, zonder doorbetaling van die ene maand, gunstig is anders maar het zou wat zijn.
Het enigste wat er toen kwam was diverse dreigementen dat die me financieel kapot zou maken en mij aansprakelijk zou gaan stellen voor alle kosten van mijn opleiding ( Hoe? Dit heb ik zelf betaald ) als ik dit zou doorzetten en hij de rechtzaak zou verliezen. Dit gebeurde op de gang om te overleggen, en later werd dit ook gemeld in het bijzijn van de rechter.

Ondanks dit alles vond de rechter achteraf dat mijn oud werkgever toch gelijk heeft en word het voornamelijk gegooid op dat ik vanaf februari niet meer op school ben geweest ( wat geen zin meer had vanwege komende ontslag en nog 1.5 jaar te gaan, en in mijn eigen tijd plaatsvond ) en daarvoor ook verminderd aanwezig was, wat te verklaren is inclusief een brief van mijn huisarts ivm een blessure aan mijn knie.
Voor de rest is er amper naar gekeken vond mijn advocaat, en zijn al onze bewijsstukken zo van tafel geveegd. Hij snapte het ook niet, hoger beroep was een optie maar dan zou ik weer meer kosten moeten gaan maken en dat vond ik het niet waard.
Al met al een teleurstelling, maar ben wel blij dat het nu allemaal klaar is ondanks het negatieve resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radical1980
  • Laatst online: 27-01 18:04
Het is niet het resultaat waar op je hebt gehoopt. Vind het ook wel een bijzondere uitspraak en situatie als je het mij vraagt. Het idee van de rechter om tot een compromis te komen vind ik wel logisch. Ik begrijp alleen niet dat de houding van de andere partij niet wordt meegenomen in de uitspraak. Maar ik ben dan ook geen rechter.

Kan mij voorstellen dat je blij bent dat alles achter de rug hebt. Zulke situaties moeten je leven niet te lang domineren.
Pagina: 1