Ik wilde nog eens een poging doen wake on lan te gebruiken op mijn htpc. Magick packets komen aan als de pc aan staat (WOL Magic packet sender) maar wakker worden zat er niet in.
Nu komt het vreemde; ik krijg de pc uberhaupt niet meer wakker.
Niet via
Power/reset knop
Spacebar
muis
Het moet haast een software probleem zijn aangezien ik vroeger de pc zo had ingesteld dat hij na 1 uur in sleep ging. Vervolgens een vinkje gezet bij de lan adapter "mag de pc uit standby halen". Zodra ik dan iets nodig had via het netwerk ging hij aan. Hij ging alleen een beetje te snel aan (met name sinds bios 80x naar 1002). Ik heb het hele standby verhaal toen maar even laten zitten.
Enige "oplossing" is de psu switch uitzetten en dan wachten tot de powerled stopt met knipperen. Daarna kan de pc weer aan via de powerbutton.
Voor de zekerheid de bios geupdate van 1002 naar 1502. Bij de APM instellingen alles aangezet (PS2/Keyboard, PS/2 Mouse, PME, Ring).
Overigens zijn zowel mijn muis als toetsenbord (rf) usb geen ps/2. Dit verklaart waarom deze settings vroeger niet aangepast hoefden te worden.
Ivm htpc zijn er 4 HID compliant mouse/keyboard apparaten, alle 4 hebben een vinkje bij energiebeheer.
Iemand tips waar ik in windows naar kan kijken?
Specs:
http://www.asus.nl/Motherboards/AMD_CPU_on_Board/E35M1M/
ivm de bios update zijn de instellingen al een keer naar default gereset
Pc is overigens nog nooit vastgelopen.
Nu komt het vreemde; ik krijg de pc uberhaupt niet meer wakker.
Niet via
Power/reset knop
Spacebar
muis
Het moet haast een software probleem zijn aangezien ik vroeger de pc zo had ingesteld dat hij na 1 uur in sleep ging. Vervolgens een vinkje gezet bij de lan adapter "mag de pc uit standby halen". Zodra ik dan iets nodig had via het netwerk ging hij aan. Hij ging alleen een beetje te snel aan (met name sinds bios 80x naar 1002). Ik heb het hele standby verhaal toen maar even laten zitten.
Enige "oplossing" is de psu switch uitzetten en dan wachten tot de powerled stopt met knipperen. Daarna kan de pc weer aan via de powerbutton.
Voor de zekerheid de bios geupdate van 1002 naar 1502. Bij de APM instellingen alles aangezet (PS2/Keyboard, PS/2 Mouse, PME, Ring).
Overigens zijn zowel mijn muis als toetsenbord (rf) usb geen ps/2. Dit verklaart waarom deze settings vroeger niet aangepast hoefden te worden.
Ivm htpc zijn er 4 HID compliant mouse/keyboard apparaten, alle 4 hebben een vinkje bij energiebeheer.
Iemand tips waar ik in windows naar kan kijken?
Specs:
http://www.asus.nl/Motherboards/AMD_CPU_on_Board/E35M1M/
ivm de bios update zijn de instellingen al een keer naar default gereset
Pc is overigens nog nooit vastgelopen.
https://dl.dropbox.com/u/26141476/temp/energy-report.htmlEr zijn problemen met de energie-efficiëntie gevonden.
10 fouten
20 waarschuwingen
12 informatieve berichten
Zie C:\Users\Servernas\energy-report.html voor meer informatie.
[ Voor 28% gewijzigd door sdk1985 op 23-02-2013 14:03 ]
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.