Gamers Moederbord

Pagina: 1
Acties:

• rapptor13
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 08-10-2025
Hoi ik zit nu met een vraagje Ik heb zelf al aardig rond zitten zoeken om een gamers moederbord en kon niet kiezen nu zit ik met de vraag dat jullie mij er eentje kunnen helpen uitzoeken
#ProductPrijsSubtotaal
1ASRock Z77 Extreme4€ 113,30€ 113,30
1MSI Big Bang MPower Z77€ 165,95€ 165,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 279,25

Voor gaming in combinatie met i5 3570k hd 7970

Ik ga CPU en GPU overclocken

• rapptor13
Nou het probleem is wil geen +200 Euro gaan betalen voor een moederbord en heb ook mensen gehoord met klachten over de asus Borden

• rapptor13
En heb een Medium Kast dus Micro Atx is dat niet een beetje klein ?

Verwijderd

Asus is het meest verkochte moederborden merk ter wereld er kan er best af en toe een stuk gaan. De service is idd niet altijd wat je hoopt maar de borden zijn daarentegen de snelste op de markt.
Er zijn niet veel mATX borden met het label gamers. Echter zijn theoretisch de meeste borden met een Z77 chipset nagenoeg even snel, gamers borden hebben alleen een milliseconde minder latency met de overdracht van data. Wil je geen Asus dan blijven er maar en paar over, de MSI is geen mATX:

http://tweakers.net/categ...wtLpdhaHaCwMZKwoTlItLYWAA

Ik zou de ASRock inruilen voor de meest luxe versie:
pricewatch: ASRock Fatal1ty Z77 Professional-M
of deze:
pricewatch: Gigabyte G1 Sniper M3

p.s.: je kan beter het update knopje gebruiken als je iets wil toevoegen aan je laatste bericht :) dit houd het forum mooi schoon!

• JustwilliamNL
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 01-03 00:16
Ik heb sinds afgelopen week een Msi Big Bang Mpower z77. Des ondanks dat het niet een moederbord is van 200 euro of meer kun je er netjes mee overclocken. Ik heb ook een i5 3570K die nu op 4,6 Ghz loopt met een voltage van 1,250V. Wat vergeleken met andere gebruikers redelijk netjes is.
*Natuurlijk moet je het geluk hebben dat je een goede i5 3570k in handen hebt.

Daarbuiten is het geluid ook prima en de aansluitmogelijkheden zijn ook in orde :)

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20:21
Ik was voor de ASRock gegaan. Die 50 euro extra investeren lijkt me niet echt nodig. Veel prestaties hou je er niet aan over en daadwerkelijk verder overklokken zal je ook niet gaan lukken, hooguit een klein beetje. Dan kan je je geld beter stoppen in iets wat daadwerkelijk meer geld oplevert

Stop die 50 euro liever in de videokaart. Je hebt al gekozen voor de 7970, misschien een CF setje van 2x 7870 XT (uitgeklede 7950)? Of een betere koeler op de 7970 en overklokken? Uiteindelijk is de GPU het belangrijkste onderdeel voor gaming.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

• Daanieyel
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Voor overklokken zonder waterkoeling en al die toestanden heb je niet zo'n bijzonder bordje nodig. Kies er één uit deze lijst. Deze doen allemaal nagenoeg hetzelfde. Welke je moet kiezen hangt denk ik vooral af van jouw merkvoorkeur en budget.

[ Voor 30% gewijzigd door Daanieyel op 23-02-2013 17:41 ]

Ryzen 3600 - GTX1060

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat voor eisen stel je aan het bord dat het een 'gamers' bord moet zijn? In principe zal iedere Z77 vrijwel gelijk presteren, verschillen tussen verschillende merken zullen hooguit een paar procent zijn.

De Z77 MPower van MSI is een leuk bord (ik heb hem gisteren binnen gekregen, ga er van de week eens mee testen om te zien hoe 't werkt), maar hij is wel wat prijziger als andere bordjes. De ROGserie van Asus is helemaal overpriced vind ik zelf, je betaalt de hoofdprijs, maar de prestaties van de borden zijn niet navenant beter, je betaalt hooguit voor de features, en als je die niet gebruikt is het eigenlijk gewoon geld weggooien.

• Chris Smoove
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

Wat mooier en duurder is, betekent niet dat het beter is.

http://nl.hardware.info/r...en-getest-voor-ivy-bridge
Pagina: 1