Nieuwe ds 213 bestaande hdd erbij plaatsen

Pagina: 1
Acties:

• gizmo1122
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-12-2023
Heb sinds gister een nieuwe ds 213. Nu heb ik volgende vraag:

Ik heb een mediaplayer pch met 2 tb wd in de ds heb ik een nieuwe wd red geinstalleerd en wil het volgende:
De bestaande hdd van de mediaplayer erbij plaatsen zonder dat ik de films,muziek enz verlies door formatteren.
De nieuwe red heb ik in de nas als hybrid geformatteerd ( de standaard setting)

Gaat dit?

Verwijderd

Heb je het al geprobeerd? Gegoogled naar de mogelijkheden? Als ze beide ETX3 gebruiken heb je misschien geluk maar meestal wil een mediaplayer ook een soort OS installeren + de schijf initialiseren en dan heb je pech.

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:29

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Nee. Elke Synology DS heeft een eigen bestandssysteem (ext4) en daardoor kan je reeds in gebruik zijnde HD's er niet bij plaatsen zonder dat je de inhoud van die HD kwijtraakt.
Daarnaast heb je de huidige HD in Hybrid mode geformatterd. Dat houdt in dat als je er een 2e disk bijplaatst hij deze zal gebruiken als mirror. Je krijg dus geen extra opslagruimte, wel extra veiligheid.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• gizmo1122
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-12-2023
Ow crap, wat zijn dan mijn beste opties om de data over te zetten van mediaplayer naar nas ? Alvast bedankt voor jullie reacties

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:29

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Is die nieuwe WD Red al vol dan? Zo nee, dan kan je gewoon alles van je mediaplayer naar je NAS kopieren. Zo ja, dan had je grotere schijven in je Nas moeten plaatsen of een ander model kiezen met ruimte voor meer schijven zodat je kan uitbreiden.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.