[Multi] Shadowrun Returns

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/hOWWnodLY2PacfOc5mvQUa71/full.jpg

Shadowrun Returns is een crowdfunded isometrische RPG gebaseerd in het Shadowrun-universum.
Voor degenen die het niet kennen, Shadowrun is een soort cyberpunk-fantasy-hybride.
Futuristisch, megasteden, implantaten, hacken, gigantische wolkenkrabbers, maar tegelijkertijd ook magie, rassen zoals orken en wezens als draken.

Shadowrun is vooral bekend van de pen-en-paper-versie en van de vierde generatie consoles (SNES en Genesis).

In maart 2012 is er een Kickstarter gestart met als doel $400.000,-. Uiteindelijk is het een kleine $1.9M geworden, waardoor diverse stretchgoals ook gehaald zijn, zoals een editor, diverse ondersteunde platforms en een tweede stad waar het verhaal zich afspeelt (naast Seattle ook Berlijn).

Het spel komt uit voor Windows, OS X, Linux, iPad, Android Tablet.
Verwachte releasedatum: Q2 2013

Wat (concept)screens, het spel is nog volop in ontwikkeling:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/zoupN4f1jdqlMmxnboM7eoBu/full.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/H8PFMWpaex1XsfMSs6Hh9JzN/full.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/YPW4w7IxqojiDvdeAWRNWmHd/full.jpg

De eerste in-game alpha gameplay footage:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=9MiMjQwd2VE]

Homepage
Kickstarter-pagina
Pre-order (10% korting, €17,09 ipv €18,99)

Mocht iemand me willen helpen met deze TS, stuur me dan een DM :)

[ Voor 4% gewijzigd door anandus op 30-05-2013 12:52 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 477607

Bedankt voor deze info, ik kan mij nog herinneren dat ik met ontzettend veel plezier de snes versie had uitgespeeld. echt een titel om naar uit te kijken dit jaar :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Je gaat er compleet aan voorbij dat er nog een multiplayer FPS is gemaakt voor Xbox en PC met crossover functie en speelbaarheid genaamd Shadowrun en niet geheel toevallig op hetzelfde universum ;). Helaas deden ze er niet zoveel mee dus hopelijk dat dit leuker wordt. Overigens heb ik de aankondiging al echt veel en veel langer geleden gelezen? Volgens mij het plan voor een TBS shadowrun game zweeft echt al lang rond.

Overigens, wat een goede artystyle!! I O+ goede 2D

@Hieronder: Daarom juist, hahaha. :+ Spel was best oke maar had erg weinig met shadowrun te maken.

[ Voor 15% gewijzigd door Postius op 03-03-2013 14:58 ]

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Ik geloof dat iedereen liever het 2007-fiasco vergeet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mattderi
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-06 13:09
Gisteren ben ik toevallig in dit topic terecht gekomen en was echt gecharmeerd door de stijlvolle representatie van deze game. Shadowrun ken ik enkel van naam van de shooter die Microsoft heeft uitgebracht. Zelf heb ik geen enkele game gespeeld, dus ik ben niet bekend met het universum.

Na wat gelezen te hebben op de officiële site en de kickstarter video bekeken te hebben (grappig hoe ze de Shadowrun shooter op de korrel nemen) heb ik een pre-order geplaatst. Ik heb toch even getwijfeld, want ik vind het jammer dat er nog geen gameplay video is terwijl ze mikken op een mei/juni release. Tevens heb ik nog niet veel TBS games gespeeld.

X-COM Enemy Unknown viel echter in de smaak, de setting en de graphics lijken me tof en sfeervol, dus toch maar de gok gewaagd met dit spel. Ik hoop dat het zal meevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
De eerste in-game alpha gameplay footage:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=9MiMjQwd2VE]

[ Voor 4% gewijzigd door anandus op 08-03-2013 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63800

ziet er super uit..

enig idee hoe in de alpha te komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Volgens mij kan je niet in de alpha of beta komen en moet je gewoon paar maanden wachten tot het uit is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

anandus schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 21:01:
Volgens mij kan je niet in de alpha of beta komen en moet je gewoon paar maanden wachten tot het uit is :)
headbutts his desk

jammer kan niet wachten. d-:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Docho
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-07 14:37
Heb geen geld in deze kickstarter gestoken, maar nu ik deze gameplay trailer zie wordt het voor mij een must-buy. De sfeer druipt er gewoon af! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4bit
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09-04 18:57

4bit

Onward, to futility!

Hetzelfde als Docho, niet gebacked, voornamelijk omdat ik het origineel niet kende en geen idee had aan wat ik mij kon verwachten. Maar dit ziet er zeer goed uit, bij de eerste concepts dacht ik dat het tekeningen waren. Maar het spel ziet er echt zo uit, zeer sfeervol.

Net een pre-order gedaan, 15 dollar, is op dit moment een dikke 11 euro. 2013 ging eigenlijk (weera) een jaar zijn waar ik mijn achterstand in spellen ging goedmaken. Gaat weer niet lukken.

I'll do what I can, but expect very little.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

achterstand goedmaken pffff dit spel samen met de nieuwe game van lord british..

/unsubscribe real life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Shadowrun Returns is nu ook te pre-orderen op Steam voor €17,09:
http://store.steampowered.com/app/234650/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dank je anandus had hem nogniet gezien meteen gepreordered.

heb er zin an

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxidda
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-12-2023

Oxidda

Heer Opblaaskrokodil

WoW, puur toeval clickte ik eens dit topic aan. Ik las "Shadowrun, wat?" en moest meteen aan die FPS denken een tijdje terug (Die hier dus ook al genoemd werd). En ik dacht 'niet nog een fps he' .

Gelukkig een turn based RPG. Al tijdje opzoek geweest naar een recentere RPG in deze vorm. Vanavond g elijk maar even pre-orderen, damn dat ziet er echt vet uit.

Moest meteen beetje aan Fallout 1/2 denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:31

nFo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-J_W
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-07 15:59
Wow....
... sfeer ... isometrisch ... rpg ...
Eindelijk geen beperkte gespreksmogelijkheden door de ingesproken teksten.

De mogelijkheden van de 'editor', om zelf verhalen te maken, werken sterk op mijn verbeelding. Simpele methode om de wereld te bouwen en dan complexe interactie maken : )
En dan Steam workshop om verhalen van andere spelers te spelen.
Ben wel een beetje bang voor de komst van DLC pakketten. Zoals bij Skyrim, het zou wel eens duur kunnen zijn. Vooral omdat je die dan nodig hebt voor verhalen waarin een item hieruit gebruikt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Een nieuwe blogpost.
Ditmaal over de grafische customization van je main character. Ziet er goed uit, ook de filosofie die ze hanteren om de characters goed herkenbaar te houden bevalt me wel.

In het kort staat er dat er 200 verschillende portaits zijn.
Afbeeldingslocatie: http://www.harebrained-schemes.com.s3.amazonaws.com/wp-content/uploads/2013/05/portrait_examples-600x295.jpg

En in-game ongeveer 30 armor-sets.
Afbeeldingslocatie: http://www.harebrained-schemes.com.s3.amazonaws.com/wp-content/uploads/2013/05/outfits-600x275.jpg

Bij elke portrait zitten voorgekozen customize opties, zoals haarkleur, etc., maar je kan het (natuurlijk) ook zelf instellen.
Afbeeldingslocatie: http://www.harebrained-schemes.com.s3.amazonaws.com/wp-content/uploads/2013/05/character_creation.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door anandus op 25-05-2013 00:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-J_W
Unofficial: http://www.shadowrun.com/...-workshop-items-this-week
Het lijkt erop dat ze bezig zijn de editor te testen.
Deze staat op de planning om 'ongeveer een maand' voor release aan de kickstarter backers besckikbaar te worden gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-07 15:29
Titel van dit topic zegt " [Multi] " maar er is helemaal geen multiplayer voorzien? of toch wel?
Coop zou nog wel leuk kunnen zijn, heb het de laatste tijd niet meer zo voor single player games maar deze ziet er wel leuk uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Inrage schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 14:27:
Titel van dit topic zegt " [Multi] " maar er is helemaal geen multiplayer voorzien? of toch wel?
Coop zou nog wel leuk kunnen zijn, heb het de laatste tijd niet meer zo voor single player games maar deze ziet er wel leuk uit.
Tags in de spielerij-fora slaan meestal op het platform.
[Multi] is dus multiplatform, hè, niet multiplayer ;) Hij komt uit op Windows, OS X, Linux, iPad, Android Tablet.

Overigens is er Shadow Run Online (een ander spel, ook gekickstart) wel helemaal multiplayer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shotgunbunny
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22-02 20:17
Vette screenshots van de character creation!
Dit spel gaat er steeds beter uitzien!

Had deze eigenlijk wel willen backen, helaas was de kickstarter actie allang afgelopen toen ik er lucht van kreeg. :)
Ik krijg 't idee dat dit spel niet bepaald de publiciteit krijgt die 't verdient. Ook als ik naar dit topic kijk bijvoorbeeld!

[ Voor 23% gewijzigd door Shotgunbunny op 29-05-2013 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNcE
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

ViNcE

Nog 3, nog 2, nog 1, .....

Shotgunbunny schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 16:52:
Vette screenshots van de character creation!
Dit spel gaat er steeds beter uitzien!

Had deze eigenlijk wel willen backen, helaas was de kickstarter actie allang afgelopen toen ik er lucht van kreeg. :)
Ik krijg 't idee dat dit spel niet bepaald de publiciteit krijgt die 't verdient. Ook als ik naar dit topic kijk bijvoorbeeld!
Je kan hem ook preorderen, dat heb ik ook gedaan. Misschien krijg je dan niet alle goodies, maar je krijgt een leuk spel voor een prima prijs...

"Sometimes I really think people ought to have to pass a proper exam before they're allowed to be parents. Not just the practical, I mean." - Terry Pratchett, Thief of Time
Mijn BGG profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Ik geloof ook 10% korting op de prijs als je pre-ordert :)
€18 ipv €20 Edit: €17,09 ipv €18,99
Pre-orderen kan hier :)

[ Voor 64% gewijzigd door anandus op 30-05-2013 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-J_W
De editor is gisteren gereleased voor de €250+ kickstarters.
En daarmee de wiki, met een paar tutorials voor de editor: http://shadowrun-returns.wikispaces.com/
En de release staat nog steeds gepland voor eind juni: https://twitter.com/WeBeH...status/340254219611283457

Een van de tutorial filmpjes dat, naast nog niet eerder vertoonde delen, de triggerbased methode om eigen missies te creëren laat zien:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=0ud0FsObIq0]
YouTube: HarebrainedSchemes

[ Voor 28% gewijzigd door R-J_W op 01-06-2013 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inrage
anandus schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 14:50:
[...]
Tags in de spielerij-fora slaan meestal op het platform.
[Multi] is dus multiplatform, hè, niet multiplayer ;) Hij komt uit op Windows, OS X, Linux, iPad, Android Tablet.

Overigens is er Shadow Run Online (een ander spel, ook gekickstart) wel helemaal multiplayer.
Doh, ik ben een kip...

Heb het spel dan maar gekocht op Steam.. zelfs met een 10% korting kunnen ze mij al over de streep trekken... Had eigenlijk 3 games tegelijk gekocht, 'Binding of Isaac (TOPPER!!!!) Eador: ... (Blergh... miskoop) en Shadowrun Returns. 2 op 3 zou wel leuk zijn, nu nog even wachten dus :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Hoewel de geruchten/vermoedens waren dat het spel op 26 juni uit zou komen is de officiële releasedatum 25 juli geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inrage
Release data komt dichterbij maar het lijkt wel heel erg stil rond deze game.
Hopelijk geen verdere vertragingen want na de grind in World of Tanks heb ik wel zin in een rustige game voor tussendoor :)

Nog een dikke week!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4bit

4bit

Onward, to futility!

Ik heb vandaag mijn steam-key gekregen. Natuurlijk blijft het spel gelocked tot de release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Yups, ik heb mijn Steam key ook ontvangen, unlockt op de 25e, dan is er ook een DRM-vrije versie vanaf de website te downloaden.

Ik kan niet wachten! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Met nog paar dagen te gaan is er nu ook een launch trailer:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=UFYsQ0M2Jrg]

Ziet er veelbelovend uit, leukleukleuk :)

[ Voor 10% gewijzigd door anandus op 19-07-2013 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

stomme kuttrailers wil gewoon beginnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo

nFo

Anoniem: 63800 schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 17:17:
stomme kuttrailers wil gewoon beginnen
19.00uur kunnen we beginnen, met downloaden.
Geen pre load helaas, maar zal wel geen game zijn van 10GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Ik kan niet wachten :) Hele avond uitgeruimd om het te spelen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo

nFo

Ik heb er zin in, de SNES versie vroeger nog gespeeld, maar toen snapte ik er nog niet veel van als 10 jarige.

Airco aan en gaan met die banaan.

[ Voor 4% gewijzigd door nFo op 25-07-2013 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik wil hem net opstarten loopt vast bij charachter creation...

like wtf

fixed

als char creation op auto staat met looks loopt die vast.
nu op custom niet meer

[ Voor 39% gewijzigd door Anoniem: 63800 op 25-07-2013 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo

nFo

Nog geen problemen, ik ga voor deze:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/js4r2XjgmGTjxRuja6o7DZF3/full.jpg

:7

Weet nog niet of ik voor de decker ga of de street samurai.

Reviews zijn ook aardig goed: http://www.gamerankings.c...dowrun-returns/index.html
Rond de 8.

[ Voor 46% gewijzigd door nFo op 26-07-2013 00:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12:33
Wat een lekker spel is dit zeg. Ik twijfelde hevig of ik het spel moest kopen ja of nee. Helaas net de 10% discount misgelopen maar die €1,80 overleef ik wel. Tot nu toe niets meer dan lof voor dit spel, het speelt zalig, zelfs op mijn 13" MacBook Pro. Dus zeker een spel wat ik vaak gaat aanzetten.

De editor zal even uitvogelen zijn, maar ik zie mijzelf wel een paar missies of campaigns maken.

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Ik heb net een paar uur gespeeld (shit, is het al drie uur?!? :D )
Zoals gezegd, het speelt heerlijk weg, het is leuk, sfeervol, geschreven en leuk om te spelen. Een beetje lineair, maar wel leuk allemaal.
Ik vond de stats wel wat overweldigend, maar dat leer ik gaandeweg.

So far, so good, heerlijk sfeertje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

je kan niet tussendoor saven ofwel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Hij savet automatisch op bepaalde punten, er zit inderdaad helaas geen handmatige save bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4bit

4bit

Onward, to futility!

inderdaad, checkpoint systeem, dat is wel 1 van de minpunten in mijn ogen. Ik heb ook totaal geen idee wanneer er net gesaved is.

Gisteren een dik uur gespeeld.
The Good:
- Art-style is prachtig, gaande van de fantastisch gedetailleerde omgevingen (kwijl), zeer mooie avatars ook. De karakters in de wereld zelf vallen dan relatief gezien wel wat minder uit, maar dat komt misschien omdat de rest zo mooi is.
- dystopian future mixed met fantasy is echt wel leuk.
- verhaal, het ziet er naar uit dat dit meerdere keren gaat moeten uitgespeeld worden. Om nog maar te zwijgen van de extra verhalen die hopelijk users gaan creëren. Film-noir stijl verhaal ook, soms doet het geheel mij wat denken aan blade runner.

The Bad:
- Beetje performantie problemen soms op mijn pc, menu's openen en sluiten zorgen voor stutters. Maar niets was patches kunnen fixen.
- Nog een beetje interface problemen, teksten die soms overlappen en dergelijke.
- Praktisch geen configuratiemogelijkheden, ik zou graag mijn mouse speed en scroll speed hoger zetten.
- Niet zelf kunnen saven maar checkpoint systeem.

Ik lijk misschien negatief, maar ben toch overwegend positief alle negatieve punten kunnen gemakkelijk gepatched worden. Het is gewoon good old school gaming.
Hoe de combat gaat zijn vind ik nog wat vroeg om te zeggen, maar het speelt soepel en lijkt veelbelovend.
Heeft er iemand een idee hoe je zelf kan kiezen langs welke kant je iemand aanvalt? Zou meestal toch graag de kant pakken langs waar ik ook nog cover heb.

[ Voor 3% gewijzigd door 4bit op 26-07-2013 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voxxel
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-05 19:52
Net de "WTF is" gekeken van TotalBiscuit, lijkt me erg vet inderdaad! Maar ik wacht nog even op de ipad versie. Hopelijk komt die binnenkort! Ik ben altijd een groot fan geweest van games als Fallout 1&2, Baldurs Gate (speelt ook heerlijk op de ipad btw), arcanum en andere crpgs.

Zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
4bit schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 09:56:
inderdaad, checkpoint systeem, dat is wel 1 van de minpunten in mijn ogen. Ik heb ook totaal geen idee wanneer er net gesaved is.
Als het goed is staat dat dan bovenaan als er net gesavet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

anandus schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 10:13:
[...]
Als het goed is staat dat dan bovenaan als er net gesavet is.
indd zag net dat het er kwam te staan. zowiezo bij area transitions word er gesaved als ik me niet vergis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inrage
voxxel schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 09:56:
Net de "WTF is" gekeken van TotalBiscuit, lijkt me erg vet inderdaad! Maar ik wacht nog even op de ipad versie. Hopelijk komt die binnenkort! Ik ben altijd een groot fan geweest van games als Fallout 1&2, Baldurs Gate (speelt ook heerlijk op de ipad btw), arcanum en andere crpgs.
Komt er een iPad versie dan?

Heb de PC versie maar moet er nog aan beginnen (Steam summer sales hebben een enorme backlog gecreeerd + grind in World of Tanks is uberverslavend...)

iPad versie zou wel leuk zijn voor tussendoor op vakantie als de vriendin weer eens een 500pagina boek aan het lezen is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik moet zeggen dat met drones vechten wel gaaf is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4bit

4bit

Onward, to futility!

Ik ga ook voor een drone build. Nog wel geen drone kunnen kopen, had mijn geld gespendeerd aan een tourist outfit. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

4bit schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 11:45:
Ik ga ook voor een drone build. Nog wel geen drone kunnen kopen, had mijn geld gespendeerd aan een tourist outfit. 8)
als het goed is begin je met een drone d-;

als je de drone perk neemt bij char creation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voxxel
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-05 19:52
Inrage schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 11:17:
[...]

Komt er een iPad versie dan?

Heb de PC versie maar moet er nog aan beginnen (Steam summer sales hebben een enorme backlog gecreeerd + grind in World of Tanks is uberverslavend...)

iPad versie zou wel leuk zijn voor tussendoor op vakantie als de vriendin weer eens een 500pagina boek aan het lezen is...
Ja maar er is nog geen datum bekend. Alhoewel de verwachting is dat het niet lang meer gaat duren.

Zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
edit:
Verkeerde topic :X

[ Voor 83% gewijzigd door anandus op 28-07-2013 03:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inrage
Uch er valt wel veel te lezen in deze game. Soms al eens een voice over had wel leuk geweest. Ook had ik de text liever in het midden van het scherm gezien ipv rechts boven, zit nu bijna continu scheef naar mijn monitor te kijken ;)

Stats zijn ook wel overweldigend, maar dat vind ik eerder positief, meer mogelijkheden dus ;)

Heb er nog maar 4 uurtjes ingame opzitten dus kan nog niet echt een oordeel vellen. Zal ook maar de help eens goed lezen want heb nu het gevoel dat ik heel de game met de muis aan het spelen ben en geen enkele hotkey gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Voice-overs kosten geld, helaas.

En je moet het spel eerder als kapstok zien waar mensen hun campaigns aan op kunnen hangen.
Dead Man's Switch moet je eerder zien als een 'voorbeeld' (wel een leuk voorbeeld) dan als de hoofdmoot van het spel.
Maar Dead Man's Switch heeft inderdaad aardig wat leeswerk, ja :P

Heeft iemand eigenlijk al leuke campaigns gevonden, eigenlijk? (ik heb zelf nog niet gekeken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

anandus schreef op maandag 29 juli 2013 @ 10:47:
Voice-overs kosten geld, helaas.

En je moet het spel eerder als kapstok zien waar mensen hun campaigns aan op kunnen hangen.
Dead Man's Switch moet je eerder zien als een 'voorbeeld' (wel een leuk voorbeeld) dan als de hoofdmoot van het spel.
Maar Dead Man's Switch heeft inderdaad aardig wat leeswerk, ja :P

Heeft iemand eigenlijk al leuke campaigns gevonden, eigenlijk? (ik heb zelf nog niet gekeken).
nogniet kan wel zo zijn dat ik er druk mee bezig ga 1tje te maken.

Heb al een verhaal in mijn hoofd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Leuk! Schroom niet om het te delen hier als het af is! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

anandus schreef op maandag 29 juli 2013 @ 11:07:
Leuk! Schroom niet om het te delen hier als het af is! :)
als het ooit afkomt d-;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo

nFo

Inderdaad erg veel lees werk, maar ik vind het geen straf.
Omdat het erg goed is geschreven.

Jammer dat je geen vast team kan maken,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Hoe bedoel je? Je kan toch je eigen groep samenstellen, of bedoel je dat niet?
(In het begin niet, maar op een gegeven moment wel)

[ Voor 25% gewijzigd door anandus op 29-07-2013 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WickedWizard
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-07 15:05
Ik neem aan dat hij doelt op vaste companion characters die overal met je mee reizen en zich ook mengen in gesprekken á la Baldur's Gate en recenter Mass Effect, Dragon Age etc.

StarWarsAwakens.nl | De Star Wars Community van de Benelux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4bit

4bit

Onward, to futility!

Anoniem: 63800 schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 11:48:
[...]
als het goed is begin je met een drone d-;

als je de drone perk neemt bij char creation
Ik had een decker gemaakt, die begint niet met een drone. Maar ik had dan wel punten gestoken in drones omdat het beide onder intelligence valt.

Het duurde ook een hele tijd alvorens ik wist wat ik moest doen met dat decking. Blijkt dat je op een gegeven moment in the matrix gaat en dan opeens kan je die skills (en programs) gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo

nFo

WickedWizard schreef op maandag 29 juli 2013 @ 14:42:
Ik neem aan dat hij doelt op vaste companion characters die overal met je mee reizen en zich ook mengen in gesprekken á la Baldur's Gate en recenter Mass Effect, Dragon Age etc.
Ja inderdaad, maar goed geen ramp.
En tussentijds saven kan ook niet, maar ik ga wel even op de steam forums kijken of er nog hot keys zijn ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Dat tussentijds saven vind ik ook heel erg jammer :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4bit

4bit

Onward, to futility!

Ook wel spijtig dat turnbased niet (altijd) terug realtime wordt na het verslaan van iedereen. Als je dan de rest van de map wilt verkennen moet je nog steeds al je personages 1 voor 1 bewegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxidda
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-12-2023

Oxidda

Heer Opblaaskrokodil

4bit schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 12:04:
Ook wel spijtig dat turnbased niet (altijd) terug realtime wordt na het verslaan van iedereen. Als je dan de rest van de map wilt verkennen moet je nog steeds al je personages 1 voor 1 bewegen.
Yep.

Ik had gehoopt dat het zo soortgelijk zo zijn aan fallout 1 en 2. Combat end totdat je weer in de buurt van vijanden komt en combat weer word gestart.

Daarnaast jammer dat het met checkpoints is, nu al een paar keer me progress weg omdat ik weg moest en niet wist dat de missie zo lang zou duren.

Moet zeggen dat ik nu op normal spel en dus ver (*klopt af*) is normal heel makkelijk.

Ik speel nu met de drone persoon (geloof rigger) en dat is eigenlijk best hax. 2 extra units om te moven die 3 actions doen. Echt niet normaal. Daarentegen kan mijn char helemaal geen damage doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo

nFo

4bit schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 12:04:
Ja klopt, als je op die blauwe pijl links onder drukt dan kan je wel verder lopen dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Gisteren Shadowrun Returns uitgespeeld, heeft me een uurtje of 13 gekost. Aan de korte kant, maar dat wist ik vantevoren.

Algemeen
Ik wist vooraf helemaal niks van Shadowrun dus ik stapte er neutraal in. Daardoor liep ik wel tegen het eerste probleem aan: er is bijzonder weinig informatie beschikbaar tijdens char creation. Zo bleek voor mij na een paar uur dat mijn poppetje's kunstje (decking) bijzonder weinig toevoegt in 70% van het spel, er zijn maar een paar matrix-scenes.

Verder zitten er nog een paar irritante bugs in, ook na de recente patch. Een goed voorbeeld is essence: er wordt afgerond op hele essence dus als je cyberware van 0.5 installeert ga je van 6 naar 5.5, wordt afgerond naar 5. Plug je nog iets van 0.5 bij dan gebeurt hetzelfde en zit je op 4 (ipv de 5 die het had moeten zijn). Hopelijk worden dit soort dingen nog gepatched.

Het save-systeem is vooroorlogs en matig. Autosave als je een locatie binnenwandelt, nieuwe autosave als je naar de volgende gaat. Duurt de combat een uur en ga je dood door het laatste schot van de laatste mob? Een uur speeltijd voor nop. En als er conversaties/onderzoek/rondlopen nodig was voordat combat begon kan je dat ook weer opnieuw doen. Onbegrijpelijk dat daar geen beter passende oplossing voor is gevonden.

Graphics Ruim voldoende
De pre-rendered achtergronden zijn erg netjes, soms ietsje saai maar meestal prima in orde en altijd functioneel. Er wordt altijd een goede sfeer neergezet en het voelt fijn "old school" aan. Ook vallen doodads niet op in de scenes en lijkt achtergrond+items+characters één geheel (dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld Marvel Heroes, waar de characters duidelijk in de scene geplakt zitten).

De 3D models van karakters vind ik wat minder, er had wat mij betreft wat meer detail in mogen zitten. Ook de animaties laten wat mij betreft te wensen over, in dit geval is old school gewoon jammer. Weinig afwisseling, één heel veel gebruikte animatie waarin je char één arm uitsteekt om iets op te pakken, een knop in te drukken, wat dan ook. Ook in combat is er weinig afwisseling in animaties. De UI is goed, duidelijk, past in het thema en werkt intuitief genoeg. Er is ruimte voor kleine verbeteringen (zoals het kunnen verslepen van weapons tussen verschillende slots) maar verder ben ik er tevreden over.

Geluid: Prima
Geen voice, dat is een voordeel. Goede voice acting zorgt aan de ene kant voor immersion. maar het beperkt de hoeveelheid informatie die je kan overbrengen. Een zin lezen gaat vele malen sneller dan diezelfde zin voorlezen en er is genoeg te lezen in dit spel. Het geluid is verder prima, hoewel de achtergrondgeluiden ietsje prominenter en wellicht wat afwisselender hadden gemogen. Je hoort vooral de muziek maar dat is zeker geen straf want die voegt heel veel toe aan de sfeer. Ik zou dit spel zeker niet zonder muziek spelen.

Verhaal en gameplay Uitstekend en goed genoeg
Met het verhaal van de campaign zit het wel goed, het is een prima cyberpunk noir verhaal met een fantasy-sausje. Als ik het internet mag geloven is dat precies wat het moet zijn voor Shadowrun. Het is niet het meest onvoorspelbare verhaal ooit, er zitten wat tropes in die je van verre aan ziet komen maar dat maakt mij persoonlijk weinig uit, ik haal ook plezier uit kijken hoe het verhaal zich ontvouwt. En omdat er heerlijk veel beschrijvingen inzitten (van locaties, npcs, de gedachten van je character) zat ik zeker goed in het verhaal. Het enige minpunt: het is 100% lineair en lijkt daardoor soms op een interactieve film in plaats van een RPG. Desalniettemin was dit verhaal een verademing in vergelijking met de gemiddelde games van tegenwoordig.

De skills/stats zijn niet echt uitgebreid te noemen. Je kiest aan het begin wat je belangrijkste truukje wordt en als dat guns/melee is houdt het daarmee wel op qua keuzes. Een beetje charisma als je etiquettes wil hebben, wat punten in Body voor meer hp, misschien wat willpower om niet in de fik te vliegen als je een mage tegenkomt, maar verder is het niet meer dan het vullen van de paar voor jou relevante lijntjes. Alleen als je magic gebruikt heb je nog wat te kiezen, namelijk welke spells je wil gebruiken. Maar ook daar is de keuze vrij beperkt.

Hetzelfde zag ik bij de items. Er dropt geen loot. Niet dat ik 10324 guns en basic armor (of nog erger: ammo :S) wil oprapen maar helemaal niks is ook weer weinig. Maar wat meer wapens met verschillende stats/bonuses/abilities zou best mogen, ook de vendors bieden maar weinig keus. En misschien iets van equipment naast je outfit die iets doet met skills, of zelfs abilities toevoegt (en dan geen consumables zoals grenades maar tools, gadgets, dat soort dingen).

De combat doet wat ie moet doen en is (op Normal) aan de makkelijke kant. de UI/graphics zitten soms wel in de weg, af en toe probeerde ik een poppetje ergens achter een andere te plaatsen maar dat was onmogelijk omdat de andere in de weg stond. Jammer, vooral omdat 1 vakje meer of minder duidelijk (tactisch) verschil kan maken. Voor deckers (wat ik dus speelde): het zou leuk zijn als bij wat meer combats iets te hacken valt (incl npc decker die je tegenwerkt) zodat je niet standaard hoeft terug te vallen op je weapon skill. De keren dat het kan zijn op één hand te tellen en mijn decker was dus gewoon een saaie rifleman in combat.

Conclusie nu 7 / 10, wellicht later hoger
Al met al heb ik me prima vermaakt en zal ik deze campaign nog wel een keer spelen met een compleet ander poppetje. Ik zie mezelf dit lineaire verhaal echter geen 3x doen, daarvoor heb je te weinig invloed op wat er gebeurt. Met de editor heb ik zelf weinig maar ik kijk wel uit naar kwalititatief goede mods die hopelijk vanzelf op de steam workshop zullen verschijnen. Ik zou graag een hogere score geven maar daarvoor heeft het spel op dit moment te weinig diepgang naast het goede verhaal. Ik hoop op patches.

Hoe kan die score omhoog?
  • bugfixes
  • meer ingame info over skills/abilities en/of een manual
  • uitgebreidere opties qua skills/abilities
  • mods, het spel heeft veel potentie doordat de editor vrijgegeven is maar voor potentie krijg je geen punten van me
Kopen? Als je van oldschool rpgs houdt en het niet erg vindt om te lezen: sure. Als je wat meer actie-georienteerd bent, je GTX Titan tot het uiterste wil laten werken voor eyecandy, of een hekel hebt aan 93% gerailroad worden: waarschijnlijk kan je je geld beter ergens anders besteden.

[ Voor 13% gewijzigd door Bundin op 05-08-2013 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Het is nu vooral wachten op de andere campaigns.
De meegeleverde campaign zie ik eerder als een voorbeeldje wat je ermee kan doen dan als het spel zelf.
Wat dat betreft verwacht ik een stuk meer van de campaigns die door de fans gemaakt zullen worden eigenlijk.

Overigens komt in oktober de Berlin Campaign uit, voor de liefhebbers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Niet online
Mja, en met een omweg kunnen er toch nieuwe weapons/spells/abilities toegevoegd worden, al was dat initieel niet de bedoeling volgens de devs. Er zijn dus zeker opties voor de modders.

De Berlin campaign ga ik niet meteen kopen trouwens (geen ks backer dus niet gratis voor me), eerst maar eens zien wat ie kost en wat reviews afwachten. En blijkbaar is de editor niet geschikt voor sandbox campaigns maar moet het allemaal lineair, dus ik verwacht er niet heel veel nieuws van eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Waarom denk je dat de editor niet geschikt is voor sandbox? Je kan meerdere events (dus ook quests) op een kaart stoppen, dus je kan makkelijk een aantal sidequests kwijt (zelfs in de originele campaign zitten een aantal sidequests)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Niet online
Even googlen bevestigde wat ik al vermoedde: bijvoorbeeld de seamstresses union locatie is niet dynamisch, er zijn voor iedere keer dat je er komt in de campaign verschillende aparte instances met hun eigen triggers/loading screen.

Zie hier voor een betere uitleg dan dat ik kan uittypen: http://steamcommunity.com...ons/0/864975249527434288/

[ Voor 18% gewijzigd door Bundin op 05-08-2013 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Grappig, shadowrun speelde ik ooit met pen&papier. Echt alle P&P rpgs van vroeger zijn inmiddels wel eens in de computer beland geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
De 27e komt de Berlin Campaign uit.
Voor Kickstarter-backers zal deze gratis zijn en de keys worden as we speak rondgemaild :)

• anandus
  • Niet online
De Dragonfall DLC (aka Berlin Campaign) is uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Bij Humble Bundle is SR nu te krijgen voor €2,49 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Inmiddels had ik ook SR gekocht, alleen nog geen dlc... Is wel grappig, vroeger speelde ik het zoals gepost met pen&papier, op zich zou ik dat ook wel weer eens doen... Maar heb er niet meer echt de leeftijd voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
begintmeta schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 14:40:
Inmiddels had ik ook SR gekocht, alleen nog geen dlc... Is wel grappig, vroeger speelde ik het zoals gepost met pen&papier, op zich zou ik dat ook wel weer eens doen... Maar heb er niet meer echt de leeftijd voor.
offtopic:
Zit er een leeftijdsgrens aan dan? :? ;)
Ik speel om de twee weken een avondje roleplaying, denk dat de gemiddelde leeftijd 35 is.
Wel beginnen we pas om half 9 omdat diverse mensen eerst de kinderen naar bed moeten doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
anandus schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 14:44:
[...]
offtopic:
Zit er een leeftijdsgrens aan dan? :? ;)
Ik speel om de twee weken een avondje roleplaying, denk dat de gemiddelde leeftijd 35 is.
Wel beginnen we pas om half 9 omdat diverse mensen eerst de kinderen naar bed moeten doen ;)
Toen ik hety typte dacht ik ook, 't is niet leeftijd, eerder leefsituatie. Kinderen etc inderdaad, allerlei andere 'verplichtingen' geen tijd voor lange speelsessies en ik weet hoe het soms ging....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bamboe
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-06 16:17
Gelukkig kan je nu tijdens de battle je game saven dan even boodschappen doen luier verschonen en later weer verder spelen, merk dat sommige missies meer dan een uur duren om ze uit te spelen..

[ Voor 4% gewijzigd door bamboe op 20-12-2014 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15-07 14:49
Wow, wat weinig wordt er gepost in dit topic!

Heb sinds de steam sale SR en S:DF aangeschaft. Ik ben begonnen met dragonfall en ben al helemaal verslaafd. Erg leuke karakters, leuke verhaallijn, heerlijkse sfeer. In het begin vond ik het jammer dat er echt helemaal geen voice was, maar na een half uurtje ben je daar helemaal aan gewend!

Ben pas 5 uurtjes bezig, maar tot nu toe is het zeer vermakelijk. Vind het fijn dat actie en praten een beetje 50/50 is. De meeste games tegenwoordig zijn vooral actie en weinig conversatie.

Hierna ga ik returns maar is spelen en denk dat ik dan misschien een keer Wasteland 2 aanschaf. Ik heb altijd gedacht dat ik een hekel had aan turn based spellen en heb daarom vroeger ook nooit fallout gespeeld :-( Maar ik vind het echt super fijn, je neemt gewoon beslissingen waar je al je tijd voor kan nemen.

Hebben jullie ook al user content geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Voor de liefhebbers, er is nu een Kickstarter bezig voor een derde (na Returns en Dragonfall) Shadowrun-game: Shadowrun: Hong Kong.
Overigens is het budget voor dit spel er al, het is meer dat ze gewoon meer geld winnen binnenhalen voor meer spel. Of zie het als pre-orders.
Hoe dan ook, van de $100k die ze nodig vonden hebben ze nu al bijna $600k binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15-07 18:50
Eindelijk de tijd gevonden om Shadowrun: Dragonfall (Director's Cut) door te spelen. Wat een fantastische game! Prachtige setting, interessante karakters, uitdagende gameplay, een mysterieus plot, serieuze moeilijke morele keuzes en uitgebreide mogelijkheden om je karakter te vormen. Ondanks het ontbreken van voice-acting is het spel een emotionele en diepgaande ervaring. Het is hiermee direct één van mijn favoriete games van 2014. Dragonfall is een flinke stap omhoog ten opzichte van Returns.

Één tip voor wie 'm nog gaat spelen (zal waarschijnlijk ook voor SR: Hong Kong gelden): Praat na elke missie met je teamleden. Ik heb dat regelmatig gedaan, maar niet elke keer en nu heb ik meerdere zijmissies gemist. Je teamleden hebben namelijk allemaal een eigen missie, die je soms over langere tijd los moet weken terwijl je ze leert kennen. Deze missies zijn zeer interessant; je leert de karakters beter kennen, helpt hun toekomst te bepalen en de speelduur van de game wordt er uiteraard door verlengd. Ik heb er gelukkig enkele kunnen doen, maar baal dat ik er ook enkele gemist heb. Doe er je voordeel mee dus :)

Ik kan nu echt niet wachten op Shadowrun: Hong Kong. Blij dat ik die gebacked heb. De release wordt voorspeld op midden 2015.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Shadowrun Weekend op Steam
Shadowrun Returns: €2,99
Shadowrun Dragonfall: €4,49
Shadowrun Hong Kong: €18,75

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Meteen maar dragonfall gekocht. Mis ik iets als ik DMS oversla?

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15-07 18:50
Postius schreef op zondag 24 mei 2015 @ 17:50:
Meteen maar dragonfall gekocht. Mis ik iets als ik DMS oversla?
Bijna niet. Als je erom zoekt, zijn er in Dragonfall enkele verwijzingen te lezen naar de gebeurtenissen in Returns, maar dat blijft heel subtiel.

Ik raad zelfs aan om te beginnen met Dragonfall, want die game laat een stuk meer zien van wat er zo tof is aan deze reeks. Als je dan eenmaal verkocht bent, kun je Returns altijd nog spelen indien gewenst. Returns is ook een goed spel, maar met een iets minder tof verhaal en een meer lineaire opzet.

Ergens rond de herfst kun je dan door met Shadowrun: Hong Kong. Als de stijgende lijn doorgezet wordt, wordt dat een klassieker :)

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:55
Shadownrun: Hong Kong is nu uit!

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?t=56&v=dQp2HVTVQPo]

19,99 euro op Steam
18,19 op GOG.com
17,99 euro in de Humble Store
15,40 euro op Greenmangaming.com met voucher
(23% korting, geldig t/m 21 augustus: SAVE23-WITHGM-GAUG15)

Enjoy!

[ Voor 15% gewijzigd door Xtuv op 20-08-2015 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Shadowrun Returns Deluxe gratis (komende 46 uur)

[ Voor 7% gewijzigd door anandus op 21-06-2018 21:36 ]

Pagina: 1