SSD advies

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doemaariets95
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 30-08-2024
Hallo,

Ik wou een SSD in mijn desktop gaan zetten maar nu is de vraag welke ik het beste kan nemen.
Nu zit ik dus te denken dat ik een SSD met een zo goedkoop mogelijke € per GB neem, met een maximum van ongeveer 240GB. Nu is mijn vraag, aangezien ik een zo goedkoop mogelijke € per GB SSD neem is de write speed een stuk minder(laten we zeggen 350MB/s in vergelijking tot 500MB/s), in cijfers is het verschil heel groot maar zou je daar in 'real-life' veel van merken?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Al eens in de pricewatch gekeken? Staan ook reviews en anders kan je die vast wel vinden.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het verschil ten opzichte van een mechanische HDD is sowieso best behoorlijk, omdat je accesstimes een stuk lager liggen. De pure doorvoersnelheid is wat minder relevant.

Het probleem bij hele goedkope SSDs is vaak dat ze wat minder betrouwbaar (kunnen) zijn, en soms vallen de accesstimes ook wat hoger uit. Ongeacht waar je voor kiest, neem reviews door van de SSD en de controller die erop zit om te kijken hoe betrouwbaar die dingen zijn. En vraag je af of je wel wilt bezuinigen op het onderdeel van je systeem dat wel al je data bevat. Als een willekeurig onderdeel van je systeem stuk gaat vervang je het en kun je weer verder zonder problemen. Als een HDD of SSD dood gaat ben je wel de data kwijt die erop staat. En ook al heb je backups, die je regelmatig maakt, het kost wel weer extra moeite, en de kans dat je iets niet hebt gebackupt is ook altijd aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:15

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

1) Overige Hardware is geen dumpbak. Inhoudelijke vragen over opslagmedia zoals SSDs horen in Opslagmedia & IO Contrillers.

2) "Wat moet ik kopen?" vragen horen sowieso niet hier of daar.

Als er staat "lees dit eerst" aub ook doen :o
Aankoopadvies vragen mag weer.. (maar lees eerst dit!)

Move OH -> CAA

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 00:35
De prestatieverschillen tussen de verschillende ssd's zul je in real-life niet zo heel veel van merken.
Betrouwbaarheid is stukken belangrijker en dan zou ik deze adviseren: pricewatch: Crucial m4 SSD 2.5" 256GB
Is al wat langer op de markt en heeft al bewezen één van de meest betrouwbare ssd's te zijn.