Toon posts:

Overstap van abonnement naar prepaid?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit er al een tijdje over te dubben om van mijn mobiele telefoonabonnement (dat binnenkort afloopt) terug te gaan naar prepaid. Ik betaal nu namelijk 12,50 per maand maar ik bel amper 10-20 minuten per maand. Daarnaast betaal ik 10 euro voor 'onbeperkt' internet.

Ik bel wel redelijk vaak buiten mijn bundel (in/naar buitenland), maar dat vervang ik tegenwoordig zoveel mogelijk door via Skype te bellen. Sms gebruik ik sowieso natuurlijk amper meer, eigenlijk alleen om tan-codes te ontvangen van mijn bank, Google en dergelijk. Internet is voor mij wel erg belangrijk, ik wil toch wel overal in Nederland 24/7 online bereikbaar zijn.

De nadelen/uitdagingen van deze overstap die ik kan bedenken:
* Internet zal wel relatief duur en beperkt zijn?
* Kan ik mijn nummer behouden? (must!)
* Ik wil niet in het buitenland zitten en erachter komen dat mijn beltegoed op is, dat alleen opgewaardeerd kan worden met een kraskaart die ik in een Nederlandse supermarkt moet kopen.. Liefst automatisch opwaarderen dus, is dat mogelijk?

Ik vind de websites van telecomproviders erg onduidelijk op het gebied van tarieven en beperkende voorwaarden. Ik hoop dan ook dat er mensen zijn die prepaid bellen en mij objectief kunnen informeren over hoe dit tegenwoordig allemaal zit..

Zijn er nog andere voor- of nadelen van prepaid bellen waar ik rekening mee moet houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simba
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-02 17:24
Ja, je hebt nu onbeperkt internet en dat krijg je tegenwoordig nergens meer betaalbaar.
Ik ben zelf overgestapt van kpn 25 euro/maand naar eeen telfort sim only van 15 euro per maand.
Maar heb dan "maar" 500mb per maand. Is voor mij voldoende maar moet iedereen zelf afwegen.

De tarieven zijn inderdaad heel vaag tegenwoordig. Maar dat speelt niet alleen bij telecomproviders :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saharoen
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11-10 10:50
hollandse nieuwe is misschien wat voor je . Zie forum

[ Voor 9% gewijzigd door saharoen op 23-02-2013 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSpliet
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-09 21:45

RSpliet

*blink*

Verwijderd schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 10:37:
De nadelen/uitdagingen van deze overstap die ik kan bedenken:
* Internet zal wel relatief duur en beperkt zijn?
* Kan ik mijn nummer behouden? (must!)
* Ik wil niet in het buitenland zitten en erachter komen dat mijn beltegoed op is, dat alleen opgewaardeerd kan worden met een kraskaart die ik in een Nederlandse supermarkt moet kopen.. Liefst automatisch opwaarderen dus, is dat mogelijk?
Nummerbehoud is bij wet geregeld vziw., niet laten afschepen met lulverhalen.
Voor de rest, in Nederland is prepaid internet schandalig duur als je wilt internetten. In de UK krijg je van Vodafone bijvoorbeeld 500MB aan internet bundel als extra'tje als je voor 10 pond opwaardeert. Nouja, extra'tje, het is qua prijs concurrerend met abonnementen zo. Hier in Nederland krijg je voor 10 euro een whopping 25MB, en als je €20 opwaardeert krijg je zelfs: 75MB.
Met dat soort bundels kan je niet gaan Skypen, waardoor ofwel de internetkosten door het dak gaan, of je belminuten.

Schaadt het niet, dan baat het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties tot zover! Met Skypen bedoelde ik op de computer, dus hiermee hoef ik qua dataverbruik geen rekening te houden..

Hollandsnieuwe klinkt zeer interessant. Ga me daar eens in verdiepen. Denk dat ik met 275MB wel uitkom, het is 99% whatsapp, email en twitter wat ik 'onderweg' gebruik..

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2013 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10:17
Je kan ook denken aan *bliep, waar ik al eerder een topic over heb gemaakt op deze forum. Maar wil je bellen in het buitenland of wil je bellen naar buitenlandse nummers? Dat zie ik niet zo duidelijk staan.

Kijk eens hier, misschien heb je er wat aan: https://www.bliep.nl/static/pdf/tariff.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
En waarom laat je je abo niet gewoon doorlopen ? Of was 't een aanbieding, die na de contractsperiode duurder wordt ?
Want "onbeperkt" internet krijg je nu niet meer.

[ Voor 3% gewijzigd door Marly op 23-02-2013 23:40 ]

Pagina: 1