Toon posts:

GTX 680 of 2x Sapphire HD 7950

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat is de beste keuze van GPU voor de laatste nieuwe games, de GTX 680 of 2x de Sapphire HD 7950?

• Dialastical
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 05-02 20:00
2x 7950 is beter en ietsje duurder als een degelijke 680

Verwijderd

Heb je al wat reviews gelezen? ATI of Nvidia is meestal een hele persoonlijke keuze. Persoonlijk ben ik geen voorstander van SLI of CF dus zou ik gaan voor de single chip GTX680 :)

• thibai
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 01-11-2025
Beide kaarten zijn extreem goede keuzes voor de nieuwste games.
Maar Sapphire HD 7950 CF geeft je veel meer performance dan een enkele GTX 680.

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17:16

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Verwijderd schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 00:30:
Heb je al wat reviews gelezen? ATI of Nvidia is meestal een hele persoonlijke keuze. Persoonlijk ben ik geen voorstander van SLI of CF dus zou ik gaan voor de single chip GTX680 :)
Niet tevreden over je GTX590 of valt hij tegen?

[ Voor 4% gewijzigd door SAiN ONeZ op 23-02-2013 00:38 ]

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

• wuppieigor
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-02 11:37
Je zou ook voor een single 7970 GHz edition kunnen gaan, hij pressteert hoger dan een 680 op bepaalde punten, bijvoorbeeld deze: pricewatch: Club3D Radeon HD 7970 royalAce Tahiti XT2

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:38

Quad

Doof

Verwijderd schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 00:26:
Wat is de beste keuze van GPU voor de laatste nieuwe games, de GTX 680 of 2x de Sapphire HD 7950?
En wat heb je zelf gevonden?

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

Verwijderd

Niet tevreden over je GTX590 of valt hij tegen?
Ik heb de kaart alleen genomen omdat hij 3 schermen tegelijk aan kan, was eigelijk tevreden met mijn enkele gtx580 maar die kan dit niet. SLI staat uit omdat hij anders juist weer geen 3 schermen ondersteund en ook is SLI + multi screen surround alleen mogelijk met 3 identieke schermen wat voor mij bagger is want die heb ik niet (hier is wel een software matige oplossing voor van een 3e partij). SLI op 1 kaart lijkt prima te werken maar door de jaren heen heb ik geen rede gezien om SLI / CF ooit te gebruiken en heb liever 1 highend kaart dan 2 mindere kaarten. Wat ook nog zo is is dat ik met 1 GTX580 chip actief elk spel tot nu toe vlekkeloos kan draaien en bijna alles komt door juiste drivers en goede software en dus is op dit moment de 2e GTX580 chip eigenlijk nog overbodig voor mijn standaard 1920x1200 game resolutie!

• bumtroll
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21:39
Ik draai zelf 2X 7950 in cf 1 staat eigenlijk altijd uit De voor beetje tweaken etc word 1 kaart gebruikt Zodra ik ga gamen bijv BF3 gaan de 2de aan en zit ik in alle gevallen boven de 100 Fps de meeste benchmarks die ik heb gezien van 1 680 zit daar ver onder Als je een setup wil Die lekker draait en genoeg power hebt ga dan voor 2x 7950

Goedkoopste 680 pricewatch: EVGA GeForce GTX 680
en 7950 pricewatch: Sapphire HD 7950 3GB GDDR5

dus meer power voor rond de 80euro meer 3gb ramm is beter voor eventueel Multi display en zoals ik zij bij meeste game.s gebruik je maar 1 kaart totdat je meer power nodig hebt dan komt de 2de om de hoek

• thibai
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 01-11-2025
Ik heb zelf een Powercolor HD 7850 CF opstelling en haal dezelfde prestaties als een enkele GTX 680. Het grootste verschil is wel dat ik maar de helft van een GTX 680 heb betaald voor de 2 kaarten samen.

• j0ppie
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik had zelf 2 7970's. Deze heb ik verkocht en een 680GTX asus TOP weer gekocht. CF is echt niet relax. Als nieuwe games uitkomen is de support voor CF eigenlijk altijd slecht. Zo speelde ik farcry 3 bijv maar met 1 kaart aan. 1 7970 gaf me 50/60 fps. Met 2 kaarten had ik 80/90fps. Maar door de microstutter liep het met 1 kaart toch beter. Zo zijn er heel veel voorbeelden! Pas na een paar weken soms maanden komt hier een keer een goede fix voor (of helemaal nooit als de game wat minder populair is). Daarnaast heb je met CF altijd last van microstuttering. Er zijn heel veel mensen op het internet die beweren dit niet te hebben. Echter zien ze dit gewoon niet. Net als dat er mensen zijn die met 40fps spelen en niet door hebben dat het hapert.
Ja een CF setup geeft je vaak meer FPS. Maar geen betere game ervaring in mijn ogen. Je bent vaak veel tijd kwijt met tweaken. Je moet soms wachten op goede driver support (bij amd nog meer als bij nvidia) en daarnaast dus nog het wel bekende microstutter probleem. Ik zou zeggen ga voor 1 680GTX. Wil je toch wat geld besparen? Ga dan gewoon lekker voor een 670!
Je kunt ook voor een 7970ghz gaan, ook een erg goede kaart. Echter is de driversupport bij nvidia toch beter. Dit zul je niet merken bij de grote titels want daar steekt AMD wel veel tijd en energy in. Maar de wat minder bekende games lopen vaak toch een stukje beter op een nvidia kaart. Ik heb bij trackmania bijvoorbeeld bijna 2x zoveel fps met mijn 680 als dat ik met mijn 7970 had.

Speel je echt alleen maar 1 topgame zoals bijvoorbeeld BF3 en boeit de rest je niks? Dan kun je wel beter voor de CF setup gaan. Puur omdat dit zo'n grote titel is dat AMD er hele goede support voor heeft gegeven. Ik kan nog wel doorgaan met voorbeeld maar ik denk dat je beter gewoon zelf even goed moet googlen naar voor's en na's van CF. Zoek bijvoorbeeld maar naar CF problemen met crysis 3 of farcry 3.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:11

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1