Culgame en Genuine Windows

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex86
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 07-10 14:19
Afgelopen week heb ik mijn lang verwachte computer besteld. Ik kreeg een tip van een mede-tweaker dat ik bij Culgame een legale Windows kon kopen voor paar 2 tientje.

Normaal gezien zeg ik tegen mezelf, goh dat is te mooi om waar te zijn en ik kijk verder. Maar door het vertrouwde logo van Paypal en door de kennis van cash-back garantie ben ik ingetrapt.

Ik ben niet de naiefste persoon en daarom heb ik ook even het web doorzocht om te vinden of er negatieve verhalen te vinden waren omtrent Culgames en hun genuine keys. En nee ik vond geen schokkende verhalen en daarom besloot ik voor maar 25euro een key te kopen voor Windows 7 Ultimate 64bit UK.

Het was echt heel goedkoop!

Alles verliep perfect. Hun mail met key kwam vrijwel direct en de volgende dag heb ik de door hun gelinkte iso kunnen downloaden. Een dag later kreeg ik mijn SSDD van Samsung binnen en ik ging de installatie beginnen. Alles verliep vlekkeloos. Geen problemen. Super snel was alles klaar en twee dagen lang WAS mijn Windows Ultimate Genuine.

Ik zeg helaas was, ongeveer een uur geleden kreeg ik een melding van het niet meer zo is. De meldingen herhalen zich. En ik kan er nog om lachen, scherm is achtergrondloos en ik ben beetje geïrriteerd.

Beste Culgame heb ik een mail gestuurd, en op Paypal heb ik een klacht ingediend.

Ik ben niet de domste persoon en ik weet ook hoe ik van al die meldingen van not-genuine windows af moet komen. Maar ergens hoop ik dat ik dat niet hoef te doen en een nieuwe key zal ontvangen. Ja, ik ben optimistisch. En mocht ik geen werkende key krijgen dan tenminste mijn 25 euro en daarna zien we wel.

zucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris Smoove
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

*knip*

[ Voor 92% gewijzigd door gambieter op 22-02-2013 22:29 . Reden: Dit riekt naar omzeilen beveiliging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het was echt heel goedkoop!
Daar ga je al. Het is simpelweg onmogelijk om legale Windows 7 Ultimate sleutels te kopen voor dat geld, zelfs een upgrade sleutel is al te goedkoop voor dat geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Tja, dit is toch echt een gevalletje van een prijs die onmogelijk legaal en correct kan zijn, en dat ook niet is. Zoals in Verwijderd in "Hoezo illegaal ??" wordt aangegeven:
Volgens MS is zoiets alleen offcieel legaal als je zowel de CoA met productkey, als de originele CD in bezit hebt.
Je hebt dus geen legale Windows gekocht. Een nieuwe key gaat dat niet oplossen.

Aangezien je met Paypal betaald hebt, kun je een geschil aanmaken, maar je hebt wel het product gekregen. Het is dus maar de vraag of je er wel zo makkelijk mee weg komt. Ze geven in de informatie ook aan dat het "MSDN / Technet versions which are designed to help software developers / IT professionals write applications using Microsoft products and technologies.", dwz je kunt niet verwachten dat dit een legale, complete Windows is. Kan ook niet voor de prijs.
Modbreak:Het enige wat hier verder besproken kan worden is het geschil met de leverancier. Dus geen methoden om de melding uit te schakelen of andere vergelijkbare informatie :)

[ Voor 16% gewijzigd door gambieter op 22-02-2013 22:36 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Hoe heb je Windows geactiveerd? Want als je het via de telefoon doet kan je iemand aan de lijn krijgen die direct antwoord kan geven of de key OK is, wellicht vinden ze het wel interessant om ook achteraan te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hironshy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05-10 20:24

Hironshy

Orooo!!!

Een tip voor de volgende keer. Negatieve reviews kan aantonen dat een site onbetrouwbaar/illegaal is, echter geldt dit niet andersom. Geen negatieve reviews is dus geen bewijs dat het betrouwbaar is heh.

20 euro voor een windows key is dan ook te mooi om waar te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex86
Het was het proberen waard.

Ik zal het zien hoe dit afloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

Alex86 schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 22:22:
En nee ik vond geen schokkende verhalen
Aan een waarschuwing heb je niet genoeg?
Alex86 schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 22:22:
En mocht ik geen werkende key krijgen
Een werkende key voor nog twee dagen? Of nog twee weken? Of nog een jaar?

Als Culgame je nog te woord wil staan nadat je bij PayPal een klacht hebt ingediend, zullen ze je waarschijnlijk een nieuwe key willen sturen (maar als je hier iets van geleerd hebt weiger je die natuurlijk). Van PayPal hoef je geen hulp te verwachten aangezien het om intangible goods gaat.

[ Voor 39% gewijzigd door 8088 op 22-02-2013 23:41 ]

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02:01
Lees even het 'goedkope gamekeys' topic. Ze verkopen MSDN keys en dat is geen illegale activiteit, maar je windows licensie voldoet niet aan de voorwaarden van Microsoft, dus in de volksmond is dat illegaal.

Culgame is helemaal niet beroerd qua service. Je post dit topic op hoge poten en maakt een paypal report aan terwijl Culgame klanten gewoon een nieuwe key sturen als hij geblokkeerd wordt. Hell, het staat zelfs in de bevestigingsmails waarin je key staat.

Het zijn genuine keys, en ze worden doorgaans niet geblokkeerd. Soms wordt er echter een hele batch MSDN keys geblokkeerd en Culgame weet dan niet welke er niet meer werken.

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex86
Het werkt weer. Ze hebben mij een nieuwe key toegestuurd.

Mijn windows is weer genuine, ik weet niet hoe lang het zal duren maar NU lijkt alles weer legaal.

:)
Pagina: 1