Volume uitbreiden

Pagina: 1
Acties:

• J0ey
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08-01 09:11
Ik heb net de indeling van mijn schijven iets veranderd, namelijk 150GB van de D: afgehaald en dat op de E: gezet, enkel zijn het nu allemaal stukjes geworden ipv gewoon netjes 1 schijf, waarom heeft Windows dit gedaan en hoe verander ik dit terug?

Alvast bedankt.

[ Voor 13% gewijzigd door J0ey op 27-07-2014 18:08 ]

Verwijderd

Zoals je het uitlegt had je dus eerst een D:\ schijf van 400GB en hebt nu een E:\ gemaakt van 150GB?
Windows 7 maakt per definitie een kleine partitie van 100MB voor wat (nuteloose) bestanden, dit kan als het goed is opgelost worden door handmatig de exacte maat van de overgebleven ruimte aan de nieuwe schijf toe te wijzen? Er zijn dus niet 'allemaal stukjes' gekomen maar 1 extra stukje? Tenzij je maar de helft van je schijf gebruikte had je al een E:\ schijf van 431GB? Overigens is het niet mogelijk om aan twee stations de zelfde letter toe te wijzen. Kies dus voor een van beide volumes een nieuwe letter!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2013 21:13 ]

• J0ey
Verwijderd schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 21:11:
Zoals je het uitlegt had je dus eerst een D:\ schijf van 400GB en hebt nu een E:\ gemaakt van 150GB?
Windows 7 maakt per definitie een kleine partitie van 100MB voor wat (nuteloose) bestanden, dit kan als het goed is opgelost worden door handmatig de exacte maat van de overgebleven ruimte aan de nieuwe schijf toe te wijzen? Er zijn dus niet 'allemaal stukjes' gekomen maar 1 extra stukje? Tenzij je maar de helft van je schijf gebruikte had je al een E:\ schijf van 431GB? Overigens is het niet mogelijk om aan twee stations de zelfde letter toe te wijzen. Kies dus voor een van beide volumes een nieuwe letter!
Nee. Ik had een D: van 500 GB en een E: van 400 GB. Ik had alleen meer ruimte nodig op de E: dus ik heb toen de D: met 150 GB verkleind. Die 150 GB wilde ik dus aan de E: koppelen zodat deze 550 GB wordt. Dat is wel gelukt, alleen ziet het er nu nogal apart uit in schijfbeheer.. :P

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Je hebt bij de vraag of Windows er een dynamische schijf van mag maken, waarschijnlijk op 'ok' geklikt. Dus heeft hij dat van gemaakt.

Het fijne van dynamische schijven ken ik ook niet, misschien dat iemand anders daar verdere toelichting kan aan geven.

Maar volgens mij ziet Windows dat inderdaad gewoon als 1 volume.

• J0ey
kluyze schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 21:30:
Je hebt bij de vraag of Windows er een dynamische schijf van mag maken, waarschijnlijk op 'ok' geklikt. Dus heeft hij dat van gemaakt.

Het fijne van dynamische schijven ken ik ook niet, misschien dat iemand anders daar verdere toelichting kan aan geven.

Maar volgens mij ziet Windows dat inderdaad gewoon als 1 volume.
Klopt inderdaad, maar ik ging ervan uit dat hij dus de 150 en de 400 dan zou samen voegen, wat die ook wel gedaan heeft maar op een in mijn ogen beetje vreemde manier. Ik ben nu alle data op een externe HDD aan het kopiëren, verwijder de partitie wel even en maak dan een nieuwe aan. Lijkt mij de snelste oplossing, heb ik ook gelijk weer een recente back-up. :)

Bedankt voor de hulp!