Driver probleem windows 7 (foutcode 0x00007b)

Pagina: 1
Acties:

• lutkeveld
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 25-01 15:01
Hallo,

Vandaag heb ik een systeempje in elkaar gezet met een Asrock h61m-itx waaraan een Western Digital WD3200AAKS hangt. Nu heb ik windows 7 netjes geinstalleerd waar na ik vervolgens op de desktop terecht kom. Nu doet mijn wifi adapter het niet dus ik laat driverpack zijn werk doen. Deze installeert nog wat extra drivers zoals normaal. Nu start ik opnieuw op en krijg ik een BSOD met foutcode 0x00007b. Ik heb zelf al een tweede harde schijfje erin gezet met een kopie van win7 zonder extra drivers. Kan ik vanuit hier de drivers die op de andere HDD staan deïnstalleren? of zijn er andere opties om dit probleem op te lossen? Ik heb geen herstelpunt helaas.

Alvast bedankt,
Jesse

druk en typefouten voorbehouden

Verwijderd

driverpack
Hiermee bedoel je het pakketje van de WiFi adapter, niet iedereen gebruikt software van derden om drivers te instaleren?
Kan ik vanuit hier de drivers die op de andere HDD staan deïnstalleren?
Dit is niet de normale manier. Als een driver defect is heb je de mogelijkheid om hem te deinstalleren via de veilige modus?

• lutkeveld
Bedankt voor de reactie

Met driverpack bedoel ik "driverpack solution 12.3". Deze scant voor drivers en update ze. Mijn tp link wn823n werd out of the box niet herkent en de driver cd gaf een foutmelding. Driverpack vond een goede driver en installeerde die. Toen moest ik herstarten waarna ik niet meer windows in kom, ook niet in veilige modus. BSOD met foutmelding 0x00007B.

Verwijderd

Opnieuw Windows instaleren dus en geen driverpack instaleren maar handmatig de drivers opzoeken en dan instaleren? Als je TP met de originele driver van TP website installeert en hij crasht weer zou ik aannemen dat er iets mis is met je TP :)

• lutkeveld
:( dan moet ik al mijn steamgames weer opnieuw downloaden met 1mbps :( is er geen manier om de driver te verwijderen vanaf mijn andere windows installatie?

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19-01 17:29
Eerst je data (steamgames) naar een andere HDD kopieren via Gparted?

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

• lutkeveld
Steam games kunnen gewoon in de steamfolder worden gesleept? staan ze dan gewoon in je spellenlijst?

Wat zou er gebeuren als ik de schone windows folder sleep en alle bestanden laat overschrijven?

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Nooit van die driverzoek dingen gebruiken want 9 van de 10 keer heb je ook nog een boel backdoors en trojans in je pc zitten. Zoals al eerder geschreven altijd even naar de site van de fabrikant gaan en in dit geval gewoon even bij TP-Link kijken.

Het was nog geen 1 minuut zoekwerk en had ik al de drivers van je netwerkadapter gevonden :
http://nl.tp-link.com/sup...odel=TL-WN823N&version=V1

Je kan proberen om in veilige modus op te starten en dan die verkeerde driver te de-installeren met b.v. Ccleaner. Meteen dan ook even je register opschonen en kijken of je dan geen bsod meer krijgt waarna je dan de goede driver installeerd.
Pagina: 1