Toon posts:

Crysis 3: You need a DX11 capable GPU to play Crysis 3

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hi Tweakers,

Zoals waarschijnlijk meerdere personen hier op het forum, heb ik vandaag Crysis 3 gekocht. Alles leuk en aardig, maar na de installatie kwam ik dus een probleem tegen waarvan ik dacht dat het een grapje moest zijn, namelijk: You need a DX11 capable GPU to play Crysis 3.

Nu zal ik hier even mijn specificaties neerzetten, want ik heb geen idee meer hoe of wat.

Processor: Intel(R) Core(TM) i5-2500K CPU @ 3.30GHz (4 CPUs), ~3.3GHz
Memory: 8192MB RAM
DirectX Version: DirectX 11
AMD radeon 6900 series

Misschien dat dit er nog iets mee te maken heeft, want ook deze staat onder beeldschermadapters:
Intel (R) HD Graphics Family

Als iemand me zou kunnen helpen, heel graag. Ik heb lang op dit spel gewacht en hoop er dan ook zo snel mogelijk mee te kunnen starten.

Bij voorbaat dank,
G. Otten

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2013 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gtoniser
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 03-10 15:44
Installeer eens de meest recente drivers voor je kaart, dat zal wellicht helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:14
Kan zijn dat het spel probeert te starten met de HD graphics, kun je forceren dat hij met de radeon start?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Basekid schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 18:06:
Kan zijn dat het spel probeert te starten met de HD graphics, kun je forceren dat hij met de radeon start?
Als ik zou weten hoe.. Helaas heb ik hier geen verstand van.

Updaten van de drivers is ook al gebeurd, maar ook dit werkt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:26

Felyrion

goodgoan!

Even een vraagje, is het een laptop of een desktop?
Als het een laptop is kan een power saving optie roet in het eten gooien zodat het lijkt of de intel HD je main videokaart is.

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Felyrion schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 18:11:
Even een vraagje, is het een laptop of een desktop?
Als het een laptop is kan een power saving optie roet in het eten gooien zodat het lijkt of de intel HD je main videokaart is.
Het is gewoon een vaste desktop. Met een laptop begin ik niet eens aan zo'n game ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felyrion

Felyrion

goodgoan!

hm.. kan zo ook inderdaad geen oplossing vinden.

Wel zag ik dit, geroepen door een EA medewerker:
The other issue appears to relate to dual card systems (on-board GPU + Discreet GPU). In most cases the on-board cards are DX10.1 only and the discreet card is not correctly recognised, even if it is DirectX 11 capable. Unfortunately this won't be fixed for the beta but there will be a day 1 patch to remedy this for the release of the game.
Dat is ergens op een Beta forum geroepen. Geen idee overigens of de genoemde day1 patch bestaat.. maar je bent niet de enige lijkt me.

Ik kan het zelf niet testen bij gebrek aan een onboard GPU, maar kun je ergens iets vinden wat ervoor zorgt dat er geswitched wordt tussen de onboard en de AMD kaart? Dat kan in Catalyst zitten of misschien kun je het zelfs in je bios uitschakelen.

Bij laptops zit het onder andere in de bios als "switchable graphics mode" en in de Catalyst driver onder "switchable graphics" (die zou ik eens proberen te vinden).

zie bijvoorbeeld hier: YouTube: Fix Crysis 3 MP Open Beta error (You need a DX11...) HD

[ Voor 34% gewijzigd door Felyrion op 22-02-2013 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beetje jammer dat het niet meteen gefixed is, want nu zal ik dus op een patch moeten wachten waarvan ik nog geen zekerheid heb of deze wel bestaat.

Bedankt voor de moeite iniedergeval, geeft tenminste wat opheldering.

EDIT: Ik heb dat filmpje ook gezien en ik zal er eens naar kijken. Hopen dat het een oplossing biedt.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2013 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felyrion

Felyrion

goodgoan!

Kun je trouwens niet je onboard videokaart helemaal uitschakelen vanuit de bios? Of gebruik je deze toch op de één of andere manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Een geluk dat de buurman meer verstand heeft van dit soort zaken dan ik. Probleem is opgelost, kan alleen de oplossing zelf niet verklaren.
Pagina: 1