De tijd is weer gekomen om de laptop te vervangen en deze keer heb ik besloten dat mijn budget wat ruimer is a 1600-1700ish euro. Het meeste speel ik World of Warcraft, echter komt het ook wel eens voor dat ik eens wat nieuwere shooters en/of racegames koop en ook die wil ik gewoon goed af kunnen spelen.
Wat heb ik dan aan eisen binnen dit budget?
Als ik naar de XNB kijk (Ik loop hier chronologisch de opties af):
Als we dan naar de BTO kijken:
Als ik dit zelf een beetje vergelijk, gelukkig niet gehinderd door enige kennis (wel een beetje maar niet enorm
):
Iemand dus meningen/antwoorden? Alvast bedankt!
Wat heb ik dan aan eisen binnen dit budget?
- HD7970
- 15,6"
- SSD (128 gig is prima) en HDD (7200rpm 750gig+)
- http://www.xnotebooks.nl/...nduro-optimus-p150em.html
- http://www.bto.eu/html/co...D=1&ProductID=567&lang=nl
- Iets van MSI (maar die kan je niet meer configureren en zit je vast aan specs) Evt zelf ssd inbouwen kan, maar moet niet al te lastig zijn.
- Zijn er nog opties die ik gemist heb?
Als ik naar de XNB kijk (Ik loop hier chronologisch de opties af):
- Videokaart: Standaard laten (HD7970)
- Scherm: FULL HD (1920 x 1080) GAMUT ONTSPIEGELD HIGH CONTRAST SCHERM met 95% kleurechtheid (+79)
- Intel Core i5 - 3320M Dual Core (2.6GHz -3.3GHz) 3MB cache (Ivy Bridge) 35 Watt (+69) - Hier twijfel ik een beetje aangezien je voor een beetje meer een I7Quad met zelfde clockspeed hebt en daarbij gratis +8gig ram
- Koelpasta: Is dit de moeite? Alhoewel je er voor die paar tientjes weinig mis aan kan doen
- RAM: Standaard, evt via de proc upgrade
- Harddisk: 750 GB 7200rpm SEAGATE Momentus S-ATA 16Mb cache
- 2e harddisk: nee - Zie volgende, zou iemand kiezen voor ssd in caddy? Zo ja, waarom?
- mSATA: 128 GB mSATA Crucial SATA 6Gb/s (+165)
- DVD Brander: standaard
Als we dan naar de BTO kijken:
- Scherm: Standaard 95% color gamut - Is de upgrade extra hoog contrast de moeite waard? (+79)
- Videokaart: Standaard (HD7970) (Kan het hier niet wijzigen ook
)
- Proc: Intel Core I7 3630QM - Evt I5 3380M (+19)?
- Koelpasta zelfde als bij de XNB
- RAM: Standaard 8gb
- HDD: 750GB 7200 rpm 16mb Cache (+6) In dit slot bewust gekozen voor een HDD
- mSATA: 128GB Crucial RealSSD M4 (+119)
Als ik dit zelf een beetje vergelijk, gelukkig niet gehinderd door enige kennis (wel een beetje maar niet enorm
- BTO is 111 euro duurder
- BTO komt standaard met een betere processor
- Voor 79 euro configureer ik dezelfde processor op XNB en ben ik nog steeds goedkoper uit
- Voor 19 euro heb ik een snellere proc op de BTO (ik denk dat ik de I7 niet nodig heb)
- Verschil tussen de schermen zegt me weinig, iemand met ervaring?
Iemand dus meningen/antwoorden? Alvast bedankt!