Toon posts:

Welke gf2 mx ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
(De search is down dus ik heb het initiatief maar genomen tot een near faq subject)

Na wat onderzoek op diverse sites (hardocp, anandtech, tomshardware, en tweakers uiteraard) Ben ik tot zover tot de volgende conclusie gekomen.

De gf2 mx 400 (met 64MB dus) is weinig sneller dan de standaard gf2 MX.
(Echter de snelste gf2 mx-en met goed geheugen zijn echter alleen in 64MB versie wat dan toch voor een mx400 pleit)

de gf2 mx 200 met 32Mb is nog langzamer dan de standaard gf2mx en eigenlijk een afrader.

Pixelview en Gainward zijn de snelste van de mx-en. Zeker de gainward die een "enhanced mode" heeft waarbij ie gegarandeert op een 240Mhz memory speed draait. De core clockt ie ook, maar dat is zoals bekend weinig relevant.

Heeft er iemand ervaring met de beeldkwaliteit? Ik bedoel zit er nog verschil tussen de kaarten onderling?

En zo nee is de kwaliteit nog slechter dan een voodoo3? (waar ik op dit moment mee zit, 1280x1024 is te doen)

(hoezo dit verhaal? m`n eigen gf2 gts is mol, en heb ff geen pieken zolang er geen radeon II in zicht is :9~ )

[oftopic]
En als laatste wie heeft er evt een gf2 mx te koop?
[/oftopic]

Verwijderd

Zo lang je geen GF2MX DDR koopt (zoals de Creative kaart), want die zijn een stuk trager dan de SDR kaarten...

• xiphoid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-10-2023

xiphoid

I am just me

yep
:)
Waarom niet een geforce3 kaartje kopen?

http://mrfloris.com

• kokkel
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 23:07
Ik zou voor de hercules prophet 2mx gaan
lekker draaiende kaart en verdomt goed over te clocken. ik heb er wel de 1e versie van maar dat boeit niet ik zit er mischien aan te denken om over een tijdje een gf3 te halen

gr kokkel

Verwijderd

Geen enkele neem 2 GTS

Verwijderd

Topicstarter
(Ik heb een oem hercules gf2 mx weten te regelen. haal hem dinsdag as op.)

`K Zit gewoon met een gigantisch krap budget. Tuurlijk anders had ik graag m`n 19 inch blij gemaakt met een gf3 om die later te verkopen voor een radeon II.

Maarja zo zit het nu net ff niet. Ik heb nog 2 40Watt peltiers liggen, maar goed, moet nog even kijken of ik ga overclocken.

Ik mik op een reso van 800x600 zodat m`n cpu de bottleneck blijft >:)
Ik heb ff een goede framerate nodig voor tribes II. Met m`n huidige (geleende) voodoo3 is het sowsow. op sommige maps 100Fps, maar andere loopt het al snel naar de 14fps (als het druk is) En dan nog met een hele hoop settings op z`n laagst.
Pagina: 1