Toon posts:

C Partitie zomaar minder GB.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Het valt mij op dat het wel is gebeurd dat er zomaar 2/3 gb. van mijn C: schijf verdwijnt.
Het is een m4 Crucial 128 G.

Laatst bijvoorbeeld installeerde ik pokerstars, daarvoor had ik nog 97.6 Gb ruimte.
Vervolgens is het oppeens 94.1, dus ik vond dit al raar aangezien dat bestand helemaal niet zo groot is.
Dus ik verwijder het om te kijken wat er gebeurd en nog steeds heb ik 94.1 gb. Iemand enig idee
wat dit kan zijn???

Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:24

Koppensneller

winterrrrrr

Herstelpunt? Schaduwkopieën? Prullenbak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

DarkSide

theres no place like ::1

Winsxs folder?
Beetje lastig. Je kan anders met treesize kijken wat veel ruimte inneemt.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@koppensneller, herstelpunt dacht ik ook al aan. Ik heb daar laatst een keer gekeken en zag dat windows de gewoonte heeft om een herstelpunt te maken nadat je iets installeert. Kun je deze "Backups" of herstelpunten verwijderen? Prullenbak is netjes leeg, Schaduwkopieen, kan ik die verwijderen? Met ccleaner of handmatig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knightofn1
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-07 09:32

knightofn1

Don't say that word

Het kan ook je page bestand of hibernate bestand zijn.
schroef je pagefile grootte terug naar een paar gigabyte (of zet uit, eigen risico) en zet je hibernate modus uit.

Then, when you have found the shrubbery, you must cut down the mightiest tree in the forest... with... a herring!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FCC
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04:45

FCC

Verwijderd schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 16:21:
@koppensneller, herstelpunt dacht ik ook al aan. Ik heb daar laatst een keer gekeken en zag dat windows de gewoonte heeft om een herstelpunt te maken nadat je iets installeert. Kun je deze "Backups" of herstelpunten verwijderen? Prullenbak is netjes leeg, Schaduwkopieen, kan ik die verwijderen? Met ccleaner of handmatig?
Herstelpunten worden, voor zover ik weet, gemaakt voordat je iets instaleert zodat je terug kunt naar de eerdere situatie. En dat kost ruimte ja. Je kunt ze wel weg gooien maar dan kan je dus niet meer herstellen mocht er iets fout gaan.

Waar een wil is, is een stopcontact....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Is toch wel echt raar, nu heb ik via steam black ops 2 geinstalleerd..gratis spelen tot zondag haha..Maargoed netjes aangegeven dat het op de D schijf moet worden geinstalleerd. Desondanks toch weer 3.5 G minder op C schijf........ Komt dit niemand bekend voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grote/hoeveelheid van herstelpunten kan je instellen, is dus wel wat ruimte te winnen meestal.

Afbeeldingslocatie: http://www.roundpulse.com/wp-content/uploads/2012/12/how-to-increase-size-limit-for-system-restore-in-windows-7-step-5.jpg

Als je hibernate nooit gebruikt kan je die ook uitzetten, hibernate file heeft bijna de grote van je ram geheugen, wat hedendaags al gauw 4,6 of 8Gb is.
http://www.sevenforums.co...rnate-enable-disable.html

Als je 8Gb ram of meer hebt kan je de pagefile ook uitzetten als je zou willen. (ook beter voor je SSD)
Of heel klein maken omdat sommige (oudere) programma's wel eens moeilijk kunnen doen als ze helemaal geen pagefile vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Verwijderd schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 18:27:
Is toch wel echt raar, nu heb ik via steam black ops 2 geinstalleerd..gratis spelen tot zondag haha..Maargoed netjes aangegeven dat het op de D schijf moet worden geinstalleerd. Desondanks toch weer 3.5 G minder op C schijf........ Komt dit niemand bekend voor?
Staat de downloadcache van Steam niet op de C? Als Blops geïnstalleerd is komt die ruimte weer beschikbaar.

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hibernate nu uitgezet en de page file gebeurd nu grotendeels op mijn D schijf. Tot 250 MB op mijn SSD. Verder heb ik Herstelpunten uitgezet, scheelt toch 10 gb op mijn SSD:D
Pagina: 1