Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Laserprinter vlekt

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
mensen,

mijn hp colorlasjet vlekt. Maar alleen de zwarte.

heb hem al uitgezogen met de stofzuiger. bovenin zit een rol en daar zitten ook allemaal zwarte plekken op .

heeft iemand een idee.

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Wat zegt de handleiding er over? Heb je een tonerafvalbakje in dat ding die gewoon vol is?

Ey!! Macarena \o/

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Afhankelijk van de leeftijd van de printer kan het verschillende redenen hebben, hoe oud is de machine en welk type is het?

Waar het vaakst aan ligt is de toner zelf. Haal de toner uit de machine en bekijk de rol, zie je hier veel poeder op geplakt zitten maak dit dan schoon met een katoenen doek, geen water gebruiken.
Draai de rol door dat je alles kan schoonmaken.

39

• ReTechNL
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 25-11 17:46
Kan zijn dat je zwart is gaan lekken en dat je printkop vol inkt zit.
deze kan je er gewoon uithalen nadat je de cartridges er uit heb gehaald.
De printkop ziet er als volgt uit:
Afbeeldingslocatie: https://www.4u-tech.nl/data/articles/images/lightbox/big/hp-4-ink-printkop-cn643a_118146_0.jpg
Deze kan je vervolgens schoonmaken.
Puch-Maxi schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 16:10:
[...]
Uhm... TS heeft het over een Laserjet, die heeft geen printkop en al helemaal geen inktpatronen.
Het lijkt me dat de Fuser niet helemaal jovel is? (te lage temperatuur) Kun je de toner van het papier krabben, of zit het wel vast?
Oh crap ja je heb gelijk :) vrijdag middag hé :P

[ Voor 38% gewijzigd door ReTechNL op 22-02-2013 16:13 ]

• CherandarGuard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-10-2024
Het kan zijn dat je fuser niet meer helemaal lekker werkt. Als die niet warm genoeg wordt zal de toner niet meer helemaal goed aan het papier hechten, en kan het dus ook door je machine gaan dwarrelen.
Als het goed is heeft zo'n printer wel ergens een teller met restgebruiksduur van de fuser.

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 26-11 00:31
ReTechNL schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 16:08:
Kan zijn dat je zwart is gaan lekken en dat je printkop vol inkt zit.
deze kan je er gewoon uithalen nadat je de cartridges er uit heb gehaald.
De printkop ziet er als volgt uit:
[afbeelding]
Deze kan je vervolgens schoonmaken.
Uhm... TS heeft het over een Laserjet, die heeft geen printkop en al helemaal geen inktpatronen.
Het lijkt me dat de Fuser niet helemaal jovel is? (te lage temperatuur) Kun je de toner van het papier krabben, of zit het wel vast?

My favorite programming language is solder.

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:39
Bij mij was het een toner die iets teveel losliet. Nieuwe toner: opgelost.

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
CherandarGuard schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 16:08:
Het kan zijn dat je fuser niet meer helemaal lekker werkt. Als die niet warm genoeg wordt zal de toner niet meer helemaal goed aan het papier hechten, en kan het dus ook door je machine gaan dwarrelen.
En omdat de fuser meestal meer kost (of tenminste bijna net zo veel) als de printer, is dat het moment om de printer zelf te vervangen...

Verwijderd

Topicstarter
RaZ schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 16:04:
Wat zegt de handleiding er over? Heb je een tonerafvalbakje in dat ding die gewoon vol is?
waar vind ik die? het is een hp color laserjet 5550dn

Verwijderd

Topicstarter
het lijkt inderdaad dat de poeder niet goed op het papier word gebrand. dat het dus niet heet word. maar dat is alleen bij zwart. de rest doet het prima

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 16:24:
[...]

waar vind ik die? het is een hp color laserjet 5550dn
Gewoon op de HP website: http://h20000.www2.hp.com...18972&prodSeriesId=409994

39

Verwijderd

Topicstarter
zou de fuser stuk kunnen zijn?

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 26-11 00:31
Dat was ook mij idee:
Puch-Maxi schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 16:10:
[...]
Zie ook: http://www.marketpoint.co...LJ%20Service%20Manual.pdf
Er is trouwens geen aparte/losse waste toner bottle, deze zit in de tonercartridge.
Je zou de "static discharge comb" kunnen schoonmaken zie: http://bizsupport1.austin...l/c00134099/c00134099.pdf

[ Voor 17% gewijzigd door Puch-Maxi op 22-02-2013 16:56 . Reden: Toevoeging ]

My favorite programming language is solder.

• jbhc
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02:08
Bij mijn laserjet hielp het om de tonercardridge te vervangen. De boel vlekte eerst enorm en de afdrukken waren een beetje half half.

• AJMRaijmakers
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22-11 16:04
En pas op met stofzuigen in een laserprinter, toner is koolstof, als dit in je motor komt blaas je je stofzuiger op.
en dat geeft een zooi..... Er worden door de service bedrijven niet voor niets speciale tonersofzuigers gebruikt.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Foto van de printout ?

Iperf

Pagina: 1