Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verschil asus laptops

Pagina: 1
Acties:

• TheUninvited
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 30-11 15:33
Beste tweakers,

Mijn oude vertrouwde laptop heeft zijn laatste adem geblazen en nu zat ik rond te kijken voor een goede vervanger.

Ik studeer dus het is de bedoeling dat ik hem vaak meeneem. Ik zoek gewoon een betrouwbaar iets dus koos ik voor een Asus. Verder zal ik er niet superveel zwaar werk mee gaan doen, vooral Microsoft Office/Youtube/Social Media, maar ik wil wel af en toe in mijn vrije tijd wat lichte spellen spelen (meestal strategy games/racing). Ik hoop dus op een aparte videokaart. Ik zat zo rond de 600 euro te denken.

Ik heb de volgende 2 gevonden bij de MediaMarkt:
- http://www.mediamarkt.nl/mcs/product/ASUS-R700DE-TY016H,10259,350521,490659.html?langId=-11
- http://www.mediamarkt.nl/mcs/product/ASUS-R500VD-SX013H,10259,350521,490579.html?langId=-11

Hier heb ik meteen een paar vragen over:
Is een AMD 7670M sneller dan een Geforce 610M? Is de AMD CPU gelijkwaardig aan de i5 van die ander (denk het niet)? Wat past van die 2 beter in mijn budget. Ik zie ook dat de een een groter scherm heeft maar dat maakt mij persoonlijk niet zoveel uit.

Tot slot als er nog mensen zijn die een betere suggestie hebben rondom mijn budget hoor ik het graag, ik sta open voor alle merken die goed beoordeeld zijn.

Alvast bedankt,
Jeroen.

• Karakartal
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21-11-2023
Neem een kijkje naar de dell 15r se. Die is met korting trucjes voor ongeveer €600 te halen

Verwijderd

Aangezien het de bedoeling is om hem vaak mee te nemen raad ik de 17 inch, de R700 af.

En ja de Dell 15R SE is inderdaad een betere keuze. Bekijk ook het Dell Waardebonnen Topic - Deel 2 even.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

De 7670m is zeker sneller dan de Geforce610m. Zelfs een HD4000 van Intel is sneller dan de 610 en HD4000 is nog vrij langzaam.

Wel zal de AMD CPU bijna zekerweten langzamer zijn.

Wel kan ik zeggen dat de R700 serie van Asus erg fijn is, ik typ dit stukje namelijk op de iets luxere versie met een AMD A-8 APU. Wat oudere games lukken prima. Het is zeker geen gamelaptop, maar toch.

En 17inch is prima mee te nemen, als je een goede rugzak koopt. Ik neem mijn laptop ook vaak mee naar college, en dat gaat prima.

People as things, that’s where it starts.

• TheUninvited
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 30-11 15:33
Bedankt voor de info zover, ik ga morgen nog even rondkijken. Mochten er nog dingen zijn die ik moet weten hoor ik het graag uiteraard.