Center kanaal aan link/rechts koppelen

Pagina: 1
Acties:

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-01 14:30
Hallo,

Ik heb op kantoor een 5.1 reciever voor de radio, gewoon pauper dingetje van sony voor de muziek.
Je hebt echter een tv nodig om het geluid goed in te stellen en dat is voor mij niet van belang.

Ik heb echter de 4 surround speakers in de hoeken van de kamer staan, maar de middelste speaker doet het niet of het volume staat veel te zacht.

Kan ik de center ook koppelen aan de linker én rechter kanaal? Dus dat ik de plussen en minnen (zwart / rood) evenredig koppel aan de +/- van de center speaker ?

Ik maak daarmee naar mijn idee een loop waardoor er geen stereo meer is en uit alle 3 de frontspeakers geluid haal.

Ik wil de center niet aan maar 1 speaker koppelen, want dan hoor je de helft van het geluid maar (bij stereo).

Moet ik wellicht bij het linker kanaal de + of - aansluiten en de overgebleven pool bij het rechterkanaal?

Of is het helemaal niet mogelijk?

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:30

heuveltje

KoelkastFilosoof

Je versterker heeft een minmaal benodigde weerstand (ohm) en je speakers hebben een weerstand
Op dat moment zet je meerdere speakers parralel, en verlaag je dus de weerstand van je speakers.
Ligt aan de tolerantie van je versterker of dat wel of niet problemen op gaat leveren

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d