Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:14
Ik heb gisteravond met veel moeite eindelijk de Lexmark X4550 aan de praat gekregen vanuit Windows Server 2008 R2. Er was nogal wat gedoe met drivers, waarbij die van Windows 7 prima installeerden maar de printer niet konden vinden. Inmiddels is dit dus gelukt en kan ik vanaf elke PC in huis via de server printen.

Maar nu is die X4550 dus ook nog een scanner en het zou natuurlijk helemaal fijn zijn als ik ook wireless kon scannen zonder te moeten inloggen. Vooral dat laatste is dus een probleem. Op de scanner kan ik kiezen naar welke PC ik wil scannen. Als ik dan de server kies, gaat ie de lijst met toepassingen downloaden: Computer, File, Paint, Wordpad, Email. Het nadeel is dat bij elke optie de software van Lexmark (Imaging Studio) nodig is om de scan te tonen en op te slaan. Ik zou het liefst gewoon de scan opslaan in een map op het netwerk.

Ook kan Windows de scanner niet vinden als 'Managed Scanner'.

Is er een mogelijkheid om de scanner toch toe te voegen en als het ware om de Lexmark-software heen te werken? Of moet ik toch op zoek naar een ander apparaat, die echt WSD ondersteunt (ik heb geen idee of de X4550 dit doet)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

[google=WSD scanner lexmark] zegt dat
At this time, the only devices that support WSD are:
X548
X792
X925
X950, X952, X954
Lexmark Pro715
Lexmark Pro915

NOTE: Any scanner-equipped printer released after 2011 should support WSD.
Maar dat zou in de handleiding moeten staan?

Even voor de zekerheid: gaat je vraag nu over het inrichten van de scanner(-driver) voor de PC's, of voor scanservermogelijkheden via de server? Iets zegt me dat Client Software Algemeen beter past. (En dan verplaatsen wij wel).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:14
Ik heb de printer gekregen, maar zonder handleiding. Die heb ik inmiddels wel via Internet, maar daar staat niks over WSD in. Ik probeer hem dus aan de server te hangen om op die manier de scanserver-mogelijkheden van Windows Server 2008 te gebruiken. De clients zijn daarna denk ik het probleem niet meer.

Ik vrees dus dat het niet gaat lukken met deze printer via WSD, maar misschien zijn er andere manieren? Immers, wanneer ik een scan start, start op de server automatisch de Lexmark-applicatie en hoef ik in principe alleen maar op 'save' te drukken. Het is volgens mij niet onmogelijk om dat automatisch te laten doen. Maar ik vrees dat Lexmark daar nooit wat voor gebouwd heeft.

[ Voor 51% gewijzigd door maikel op 24-02-2013 12:15 ]