Ik zit al enige tijd met het probleem dat mijn videokaart niet zo geschikt is voor het bewerken van HD video met Premiere Pro CS5.5, en dat is de laatste tijd steeds vaker een probleem (het gaat me allemaal te langzaam; inladen, renderen). Ik heb de indruk dat het absoluut een goede kaart is om mee te gamen, maar ik speel nooit games op mijn pc. Ik heb begrepen dat Premiere Pro een select groepje aan videokaarten heeft die geschikt zijn om dit op zijn effectiefst te doen. Ik zal eerst even uitelkaar zetten wat mijn huidige systeem ongeveer in huis heeft:
Videokaart: Sapphire Radeon HD5830 Extreme
Moederbord: Asus p5p41td
Geheugen: 4x 2gb Team Elite 1333Mhz
Processor: Intel C2Q Q8400 2,66 ghz
Mijn vraag is dus, hoe ga ik hier op een economische manier meer snelheid uit persen voor wat ik ermee wil? Mijn eigen idee was om een videokaart te zoeken (tweedehands heeft mijn voorkeur) die in het lijstje staat van deze website.
Maar ben ik dan wel goed bezig? Kan het ook anders/beter? Welke van bovenstaande lijst kan ik het beste aanschaffen? Het zijn er nogal wat en ik heb geen flauw idee van wat de verschillen zijn... Ik weet in elk geval dat ik met mijn ATi/Radeon geen succes ga hebben, al ga ik op mijn kop staan (ook niet als ik op die van iemand anders ga staan). Als er iemand is met tips dan hoor ik dat graag (anders opende ik dit topic natuurlijk niet
). Ook als ik aanpassingen aan andere dingen zou kunnen doen die meer effect hebben dan het wisselen van videokaart hoor ik graag suggesties. Ik ben van plan bovenstaande kaart weg te doen, dus als iemand durft te ruilen, prima!
Videokaart: Sapphire Radeon HD5830 Extreme
Moederbord: Asus p5p41td
Geheugen: 4x 2gb Team Elite 1333Mhz
Processor: Intel C2Q Q8400 2,66 ghz
Mijn vraag is dus, hoe ga ik hier op een economische manier meer snelheid uit persen voor wat ik ermee wil? Mijn eigen idee was om een videokaart te zoeken (tweedehands heeft mijn voorkeur) die in het lijstje staat van deze website.
Maar ben ik dan wel goed bezig? Kan het ook anders/beter? Welke van bovenstaande lijst kan ik het beste aanschaffen? Het zijn er nogal wat en ik heb geen flauw idee van wat de verschillen zijn... Ik weet in elk geval dat ik met mijn ATi/Radeon geen succes ga hebben, al ga ik op mijn kop staan (ook niet als ik op die van iemand anders ga staan). Als er iemand is met tips dan hoor ik dat graag (anders opende ik dit topic natuurlijk niet