I5-3350p of i5-3750 zonder K

Pagina: 1
Acties:

• Linut38
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22-02-2021
Waarschijnlijk is dit al meerdere malen voorbij gekomen maar ik kan het vinden.

Ik wil een nieuwe processor en moederbord kopen.
Maar nu zit ik echt heel erg te twijfelen welke ik zal nemen.
De i-3350 of de i5-3750 zonder k dus.
De i5-3750 is iets sneller maar rechtvaardigd dat het prijsverschil van bijna €35.
Ik heb nu nog een oude videokaart, de nvidia gt240, die ik in eerste instantie wil herbruiken.
Op termijn zal ik dan een betere kopen. Of volstaat de gpu van de processor van de 3750 en is die niet veel beter dan de gt240.
Op zich wil ik het er wel aan uitgeven maar dan moet ik er natuurlijk wel wat aan hebben of merken.

Ik zie in de samengestelde lijsten de 3350 heel vaak voorkomen maar is da alleen om de prijs de drukken.
Kom verder ook eigenlijk geen motivatie tegen waarom je de 3750 (zonder k) niet zou gebruiken.

Ik hoop hier mijn antwoord te vinden.

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
De gt 240 loopt rondjes om de hd4000IGP.
Ik zou dan ook gewoon de 3350p OF de 3570K als je gaat overklokken. Alle andere i5 keuzes zijn mijns minder goed (totaal plaatje) dan 1 van deze 2.

Als je nog net iets meer budget hebt en denkt gebruik te maken van hyperthreading (werkt enkel met select groepje software) dan kun je deze kopen.http://tweakers.net/pricewatch/310418/intel-xeon-e3-1230v2-boxed.html (bang buck-wise de ideale cpu voor diegenen die hyperthreaded software gebruiken).

@quad
Ik ben het deels met je eens, maar dat je nu de rauwe kracht van een 3570(k) niet kunt gebruiken, betekend niet dat dat na de uitrol van de nieuwe consoles, nog steeds is. Bang-buckwise zijn K processoren dan ook zeer interressant, ze kosten wat meer, maar in een poep en een scheet heb je +25% power, die je afhankelijk van de geplande gebruiksduur (2 jaar of eerder 5?) van pas kan komen. daarnaast zijn de K(X) cores al de snelste cores.

[ Voor 74% gewijzigd door eL_Jay op 22-02-2013 14:02 ]

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:38

Quad

Doof

Ik zie in de samengestelde lijsten de 3350 heel vaak voorkomen maar is da alleen om de prijs de drukken.
Dat lijkt zo, maar is niet zo.
Qua prestaties ga je in gaming er niet op achteruit, het verschil met de 3350p en de 3570(k) is dat je met de 3350p een verplichte dedicated GPU nodig hebt, de 3570(k) heeft een IGP.

Daardoor is de 3350p ook een stukje goedkoper en heeft het een lager energie verbruik.

En dus, waarom meer betalen (20%) terwijl het geen 20% FPS meer geeft, ik denk zefls dat het <5% is.

De 3350p heeft dus wel een nadeel, is je GPU kapot, dan heb je geen beeld of wat dan ook, en gaat troubleshooten gewoon erg lastig! Dus mocht je ooit een nieuwe GPU kopen, houdt de oude achter de hand, kan goed van pas komen.

[ Voor 27% gewijzigd door Quad op 22-02-2013 13:59 ]

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

• Linut38
Ja, overkokken wil ik toch niet omdat ik een gewoon een stabiel draaiend systeem wil hebben zonder gedoe. Qua snelheid merk je het verschil niet?

• Quad

Quad

Doof

Nee hoor.

Wat zijn de rest van de specs als ik vragen mag?

Aangezien je ook een moederbord erbij neemt:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 3350P Boxed€ 149,95€ 149,95
1ASRock B75 Pro3-M€ 56,45€ 56,45
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 206,40

Ik weet niet wat voor geheugen je nu hebt (nogmaals specs?) maar ik vermoed dat je dan ook een beetje DDR3 geheugen bij moet hebben:

pricewatch: Corsair CMV4GX3M1A1333C9 (4GB)
pricewatch: Corsair CMV8GX3M1A1333C9 (8GB)

[ Voor 92% gewijzigd door Quad op 22-02-2013 14:04 ]

nggyu nglyd

• Linut38
Ik het nu ddr3 1333 12gb (2x4 en 2x2 gb) over van mijn "oude computer".
Een harddisk en een kast heb ik dus ook nog.
Ik heb al een nieuwe voeding: Conair CX600

Verder had idd de moederbord die je opgaf in gedachten.

• eL_Jay
Die wil ik ook :o
Goede keus mobo en cpu.

[ Voor 16% gewijzigd door eL_Jay op 22-02-2013 14:59 ]

• Quad

Quad

Doof

:Y
Goede keus mobo en cpu.
:Y

@TS, RAM aanschaffen is dan overbodig, en hoef je alleen een MB en CPU aan te schaffen. boven genoemde optie is dan prima.

[ Voor 24% gewijzigd door Quad op 22-02-2013 15:01 ]

nggyu nglyd

• Linut38
Bedankt! Jullie hebben me zetje gegeven!
Ik het gelijk besteld.

Het is dus de i5-3350 geworden!

Thnx!

• eL_Jay
Sorry dat ik het nu pas vraag, maar waar kom je vandaan? Een pentium 4 of een i7 990x maakt nogal een verschil of upgraden zinvol is:p

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:11

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

/Wat moet ik kopen?
Aankoopadvies vragen mag weer.. (maar lees eerst dit!)

Move PMG -> CAA

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

iedereen gaat voor een ASROCK moederbord.. mensen waar gaat dit heen!
willen jullie na 2 jaar probleempjes?

koop gewoon oud vertrouwd lekker een asus moederbord. betaal je misschien iets meer voor een
kwalitatief goede maar daar heb je veeel meer aan..

heb nu al 2 x asrock gehad en 1x Asus en me ouders ook asus, never ever problems met dat ding
met die asrock na 2 jaar alleen maar problemen waardeloos

• Quad

Quad

Doof

Tsja, de huidige Asrocks zijn echt goed hoor.. Het is niet me het Asrock van 10 jaar geleden. Het is nu gewoon een goed A-merk.

nggyu nglyd

• Ultrapc
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 26-02 14:03

Ultrapc

Anyone steak?

Ik heb meer problemen gehad met Asus dan met ASRock, maar ik hoop voor Asus dat dit niet gebruikelijk is.

(Om maar niet over de memory support van Asus te beginnen...)

Allround.

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 00:37
Asrock heeft sowieso nooit echt de slechte naam verdiend die het had... tja, het was/is een budget-merk maar dat is voornamelijk vanwege de minimale opzet van de moederborden, de kwaliteit is prima. Sterker nog, in het verleden waren de meeste Asrock bordjes eigenlijk gebaseerd op bordjes van Asus, aangepaste uitgefaseerde modellen en soms zelfs gewoon relabelled. Plus dat Asrock ook een van de weinige fabrikanten is die veel legacy spul op de markt houdt, als je een oude pc met een socket moet fixen die in principe al van de markt is, dan heb je bij Asrock grote kans dat je voor een schappelijk bedrag toch nog een passend moederbord kan vinden.

Ik wil persoonlijk juist geen Asus meer in mijn pc's omdat ik daarmee veel problemen heb gehad. Hele series barebones die zo de container in konden, moederborden met instabiele controllers en ATX connectors die van het moederbord loskomen. Maar dat betekent nog niet dat ik zomaar in willekeur onder topics Asus ga afraden, anderen hebben er juist weer hele goede ervaringen mee...

Als de TS voor weinig toch nog wat leuke wil hebben, dan is de keuze voor een Asrock moederbord helemaal geen vreemde of eigenlijk zelfs de beste keuze. Echt 'slechte' hardware is er niet echt meer tegenwoordig, productie fouten buiten beschouwing gelaten zijn er geen slechte merken... alleen minder goede en dat ligt er ook maar weer aan hoe je het bekijkt.

• calsonic
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Asrock is tegenwoordig van Asus dus gewoon goed.

Verwijderd

Foutje :o

[ Voor 91% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2013 12:46 ]

• Ultrapc
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 26-02 14:03

Ultrapc

Anyone steak?

calsonic schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 10:20:
Asrock is tegenwoordig van Asus dus gewoon goed.
Dat klopt niet geloof ik, volgens mij was ASRock een soort divisie van Asus die is afgesplitst (niet zeker van)
Wel zijn er ergens in October 2012 geruchten geweest dat Asus ASRock overneemt.
(Op Google niet hele duidelijke resultaten kunnen vinden over hoe het zat)

[ Voor 9% gewijzigd door Ultrapc op 23-02-2013 11:00 ]

Allround.

• Quad

Quad

Doof

Verwijderd schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 10:24:
Waarom overweegde niemand een i5 3350p icm met een Z77-moederbord?
Dan heb je geld bespaard, maar je hebt nog altijd een backup gpu.
Ehm, wat bedoel je hiermee? De_77 chipset is enkel voor overklokken bedoeld, dat kan met een 3350p niet dus dan valt hij simpelweg af.

nggyu nglyd

• Linut38
Nog een vraag.....
En in gewoon gebruik? Windows, Photoshop, opstarten progs enz.
Merk je dar ook geen verschil?

• Quad

Quad

Doof

Linut38 schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 11:24:
Nog een vraag.....
En in gewoon gebruik? Windows, Photoshop, opstarten progs enz.
Merk je dar ook geen verschil?
Je bedoeld het verschil tussen beide cpu's?

Nee, daar ga je geen verschil mee krijgen.
De grap is zelfs dat een Pentium 4 met een SSD sneller aan kan voelen dan een i5 3570k met een HDD :+

nggyu nglyd

Verwijderd

Quad schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 11:23:
[...]

Ehm, wat bedoel je hiermee? De_77 chipset is enkel voor overklokken bedoeld, dat kan met een 3350p niet dus dan valt hij simpelweg af.
Ehm, ja ik was even verkeerd. Niet op letten :)

• Linut38
Bedankt!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik zou altijd voor een cpu met een hoge turbo gaan, ik vind 3,3 vs 3,8 ghz best veel (15%) Dat is die eenmalige hoeveelheid extra euro's wel waard..

specs

Pagina: 1