Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:20

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Topicstarter
Een nieuwe bedrijfstelefoon... het huidige toestel is een Wildfire S. Dit is niet het beste toestel om iemand enthousiast te maken voor het Android platform, dat weet ik :P.

Privé gebruik ik een Nokia N8, welke binnenkort vervangen gaat worden voor een Pureview 808. Deze keuze heb ik al gemaakt en is vooral gestoeld op een stukje nostalgie, tegendraadsheid, 41 megapixel en het niet willen missen van enkele unieke features die mijn N8 nu ook al heeft.

Mijn zakelijke toestel is gelukkig iets makkelijker kiezen! Wat zijn sowieso de vereisten:

- Maximaal 300 euro aanschaf (alles erboven moet ik zelf bijleggen)
- Accuduur is een pré (soms ben ik de hele dag aan de telefoon)
- Wireless, Bluetooth zijn verplicht (ivm mail, probox en carkit)
- Geen specifieke voorkeur op Dataoverdracht, maar 3G is voldoende en vast standaard tegenwoordig
- Prettige manier van tekstinvoer (moet soms wel eens mobiel reageren op mail, gelukkig sporadisch)
- Mobiele viewer voor Office documenten (excel, word, evt. powerpoint) en PDF
- Handsfree functie (ivm conf.calls)
- Vlotte, snappy response (dit is de voornaamste reden dat de Wildfire écht weg moet!)
- GPS aan boord (ivm navigatie en flitsmeister)

Wat is er allemaal niet belangrijk:

- De Camera (alsof iets aan de Pureview kan tippen :P)
- Interne storage (ook mijn Spotify draai ik op de N8/Pureview)
- Type beeldscherm (bij voorkeur groter dan de Wildfire S maar ik ga er alleen maar mee mailen en bellen)
- Merk, kleur (tenzij het knalroze oid is uiteraard)

- Tot op zekere hoogte: OS.

Dit laatste is in schril contrast tot mijn eerdere topic waarin ik een nieuw privé toestel zocht. In besef me terdege dat het Windows/Apple/Android eco-systeem een veel grotere app-keuze herbergt, en in dit geval heb ik ook een specifiek doel voor wat betreft software: Mijn bedrijf voert een soortement van secure enterprise variant van dropbox, welke op dit moment Android en IOS clients beschikbaar heeft. Een Windows client zit in de planning, (is er dus nog niet) en een iPhone ga ik sowieso niet kopen dus blijft op dit moment min of meer Android over als enige mogelijke keuze.

Dat gezegd: De Wildfire S voldoet functioneel prima. Ik kan mailen en bellen, maar de interface is te zwaar voor zo'n licht toestel waardoor hij loom en traag reageert (niet zelden bel ik de verkeerde persoon omdat de contactenlijst blijft hangen) en daardoor is de accuduur ook om te huilen (soms niet eens een dag).

Helaas is het, zelfs met dergelijke simpele/duidelijke eisen, nog niet zo makkelijk een keuze te maken.
Op basis van de nu inklopte waardes hou ik nog steeds 168 keuzes over:

http://tweakers.net/categ...VAomaGJgiRL0SIWJIJoDFamsB

Ik filter vervolgens nog op toestellen boven de 120 euro, want dat is ongeveer de prijs van een Wildfire S en dat is klaarblijkelijk niet het juiste segment:

http://tweakers.net/categ...UCiZoYmCJEvRIhYkgmgMVqawE

De laatste filtering die ik nog zou kúnnen maken is Singlecore vs. Dualcore. Ik vind het erg gevaarlijk om op basis van die keuze een deel van de toestellen af te laten vallen, een goed ontworpen telefoon hoeft immers niet minder te presteren omdat hij minder power heeft (o.a. de N8 is daar voor mij het bewijs van).
Zou ik dit nu echter wel doen, omdat het budget het toch wel toelaat en de lijst gewoon nog simpelweg te lang is:

http://tweakers.net/categ...hYkgmwMTMLZFNNTE2BxpaWwsA

Blijven er nog 41 over :P.

Afgezien van estetische overwegingen (zo'n Galaxy SIII mini vind ik echt verschrikkelijk) voldoen al deze toestellen technisch gezien aan mijn eisen. Omdat ik wel betrouwbaarheid wil (meer een gevoelsmatige keuze dan reëel onderbouwd) filter ik nog even de 'vreemde' merknamen (en Acer) weg:

http://tweakers.net/categ...XzvJJH2FnieFgck2tjkSly_IH

34 toestellen.

En dan houd het op... waar kan ik verder nog op letten? Zijn hier uitspringers bij die ik moet willen overwegen? Zijn er factoren waar ik nog op kan filteren, die ik vergeten ben? Ik heb bij geen één van de genoemde toestellen echt een gevoel... kan ik blind kiezen onder de aanname dat geen van deze toestellen mij nog kan teleurstellen, of zijn er echt nog no-go's bij?

Graag advies/verdere overwegingen :P.

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:13
Als je de Samsung Mini lelijk vindt, zou ik alle Samsungs er uiot filteren, lijken immers veel op elkaar onderling.
Verder zou ik de HTC's weg laten omdat die allemaal de zware Sense interface hebben.

Dan blijven er nog 19 toestellen over, van Sony, LG en Motorola. Filter ik op minimaal Android 4.0 dan blijven er nog 13 over van Sony en LG.

http://tweakers.net/categ...30-RHuPrHMcDCpcqshidJ1_QM

Kijk ik het lijstje verder door, kom ik uit op de Sony Xperia P omdat die als enige standaard al 16 Gb aan boord heeft, en met navigatie (offline kaarten), en bedrijfsmail, wil je niet moeilijk hoeven doen met redirect naar SD kaartjes imho.

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08 21:14
Doe eens even niet. Als je wat adviseert moet je het onderbouwen, hier hebben we niets aan.

[ Voor 77% gewijzigd door janvanduschoten op 22-02-2013 14:58 ]

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

swhnld schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 14:34:
Als je de Samsung Mini lelijk vindt, zou ik alle Samsungs er uiot filteren, lijken immers veel op elkaar onderling.
Verder zou ik de HTC's weg laten omdat die allemaal de zware Sense interface hebben.

Dan blijven er nog 19 toestellen over, van Sony, LG en Motorola. Filter ik op minimaal Android 4.0 dan blijven er nog 13 over van Sony en LG.

Kijk ik het lijstje verder door, kom ik uit op de Sony Xperia P omdat die als enige standaard al 16 Gb aan boord heeft, en met navigatie (offline kaarten), en bedrijfsmail, wil je niet moeilijk hoeven doen met redirect naar SD kaartjes imho.
De HTC Desire X is echter een prima telefoon imho! Traag, ik vind van niet.
In dit prijs segment zijn er maar twee toestellen die er boven uit springen!

Dat zijn de Sony Xperia P en de HTC Desire X, als ik tussen deze twee moest kiezen, zou ik het zelf niet echt weten eigenlijk :)

De Xperia P is wel de stevigste en deglijkste van beiden, maar de HTC Desire X heeft een prettiger en mooier scherm. Je krijgt bij de Desire X ook nog eens (privé) 23GB dropbox bij.

Als ik op mijn gevoel af moet gaan -> Sony Xperia P, maar de Desire X is ook geen slechte keuze O+

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️
nggyu nglyd

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Topicstarter
swhnld schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 14:34:

Goed verhaal, ga ik even doen en opnieuw de lijst doornemen :).

Dat offline navigatie verhaal vind ik opvallend, ik verkeer(de) onder de indruk dat Google Navigatie die mogelijkheid nog helemaal niet had/heeft. Ik navigeer nu primair op mijn N8 (ook zakelijk) omdat die gewoon fijn werkt en voor privé gebruik offline is in het buitenland (en dus lekker gratis / geen data gebruik). De navi op mijn zakelijke toestel is alleen een backup, momenteel.

Knipperdeknip

[ Voor 9% gewijzigd door janvanduschoten op 22-02-2013 14:59 ]

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-11 06:27

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Don't feed the troll...

Maak hiervoor een topic report aan, ga er niet op reageren.

[ Voor 84% gewijzigd door janvanduschoten op 22-02-2013 14:59 ]

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Topicstarter
Quad schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 14:43:
[...]

De HTC Desire X is echter een prima telefoon imho! Traag, ik vind van niet.
In dit prijs segment zijn er maar twee toestellen die er boven uit springen!

Dat zijn de Sony Xperia P en de HTC Desire X, als ik tussen deze twee moest kiezen, zou ik het zelf niet echt weten eigenlijk :)

De Xperia P is wel de stevigste en deglijkste van beiden, maar de HTC Desire X heeft een prettiger en mooier scherm. Je krijgt bij de Desire X ook nog eens (privé) 23GB dropbox bij.

Als ik op mijn gevoel af moet gaan -> Sony Xperia P, maar de Desire X is ook geen slechte keuze O+
Jammer, ik vind onderstaande conclusies:

reviews: Sony Xperia P: witte magie
Bij de beltest staat het scherm uit en dan blijkt pas goed dat de accu van de Xperia P aan de kleine kant is. Voor een telefoontje van een uur is 18 procent van de acculading nodig, en dat is ronduit teleurstellend.
In de standby-test scoort de Xperia P eveneens niet best: voor 16 uur in de standby-stand, met wifi en 3g ingeschakeld, wordt 10 procent van de accucapaciteit gebruikt. Dat is behoorlijk meer dan bij andere telefoons.
Lijkt dus een slechte(re) ergonomie te hebben dan gemiddeld, ik zoek juist iets bovengemiddelds. Een collega liet mij net even een Desire X vasthouden, ziet er op zich prima uit, even reviews checken :).

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

als goed is is dat met de ICS update verbeterd.

PVOutput☀️
nggyu nglyd

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Topicstarter
Quad schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 15:21:
als goed is is dat met de ICS update verbeterd.
Wordt er bij die update een grotere accu verstrekt dan? :P De tekst vermeld letterlijk dat met het scherm uit blijkt dat de accu, die kleiner is dan bij zijn broertje, een beperkende factor is voor de alledaagse zaken (zoals bellen).

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Bij scherm uit moet ongeacht de accu capaciteit praktisch 0% mogen dalen in standby, ik zie dit als een software fout (Android 2.3)

PVOutput☀️
nggyu nglyd

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Topicstarter
Quad schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 15:45:
Bij scherm uit moet ongeacht de accu capaciteit praktisch 0% mogen dalen in standby, ik zie dit als een software fout (Android 2.3)
Dat begrijp ik, maar dit gaat niet over de bug die o.a. in de S versie de kop opsteekt. Mijn quotes wijzen specifiek op het accu-verbruik van een telefoongesprek (met het scherm uit) op de Experia P. Deze heeft een kleine(re) accu capaciteit die 18% verbruikt voor een gesprek van een uur.

Mijn N8 doet dit stukken beter :P.

• swhnld
Voor de Sony kwam ik dit tegen:
http://www.xda-developers...ia-p-battery-drain-issue/

Wat de vergelijking met de N8 betreft, je wilt/kunt zelf de alternatieven niet gebruiken en zit vast in het Android kamp daardoor.

Je zou nog kunnen kijken naar aftermarket accu's (die dan de telefoon dikker maken), of je zult moeten tunen en alles uitzetten wat stroom vreet.
Hier zo'n batterij optie voor Samsung Galaxy S3 als voorbeeld:
http://www.androidcentral...lable-jan-5-germany-least

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:19
Ik zou toch (zakelijk) ok een iPhone 4 overwegen (388 euro). Gaat nog prima mee met de rest en gezien je eisen (basic) lijkt me dit een goede (stabiele doch saaie) kandidaat.

CISSP! Drop your encryption keys!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Topicstarter
Voor de derde keer dan:

Die 'idle battery drain' - dat geloof ik wel. Het word met een patch opgelost.

Waar ik op doel is dat in de review óók duidelijk werd, dat dit toestel een kleinere accu heeft dan zijn broertje. Dit word wat schermverbruik betreft gecompenseerd doordat het scherm minder stroom verbruikt, maar bij bellen valt op dat een fatsoenlijk gesprek teveel accu-capaciteit kost, omdat hij nu eenmaal te zwak is. Met andere woorden: Het belangrijkste doel voor mij: Bellen, is een zwak punt op dit toestel.
Wat de vergelijking met de N8 betreft, je wilt/kunt zelf de alternatieven niet gebruiken en zit vast in het Android kamp daardoor.
Men zou ook een prima ergonomie kunnen bereiken op basis van Android, maar geen enkele fabrikant neemt de moeite om een fatsoenlijke customization te doen, het is allemaal standaard worst met een sausje (GUI) erover.
Je zou nog kunnen kijken naar aftermarket accu's (die dan de telefoon dikker maken), of je zult moeten tunen en alles uitzetten wat stroom vreet.
Hier zo'n batterij optie voor Samsung Galaxy S3 als voorbeeld:
http://www.androidcentral...lable-jan-5-germany-least
Die batterij-optie is nog het meest interessant op de 808 (daar is een 3000Mah accu voor beschikbaar) of de Motorola RazR Maxx (3300Mah accu) maar de eerste is technisch niet geschikt en de tweede valt buiten het budget.
laurens0619 schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 18:15:
Ik zou toch (zakelijk) ok een iPhone 4 overwegen (388 euro). Gaat nog prima mee met de rest en gezien je eisen (basic) lijkt me dit een goede (stabiele doch saaie) kandidaat.
Ga ik jou dezelfde vraag stellen als de eerdere niet-onderbouwde iPhone fan (die weggemod werd):

Wat win ik daarmee?

Je stelt dus voor dat ik uit eigen zak 88 euro bijleg voor een zakelijk toestel dat een waardeloze accuduur heeft en verder geen pluspunten kent boven de verkrijgbare Android toestellen die wél binnen budget vallen. Als die pluspunten er wel zijn, zou ik graag zien dat je ze even benoemd (en dus je bewering onderbouwt).

• swhnld
Misschien helpt dit je dan:blog.laptopmag.com/best-battery-life-longest-lasting-smart-phones

• iPodKiller
  • Registratie: September 2010
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Is da huawei W1 niks voor je? WP8, accu gaat 2 dagen mee, en hij kost bar goedkoop. Review moet nog komen en hij moet nog overal op de markt komen volgende maar, maar ik denk dat deze telefoon toch het meeste smartphone voor de prijs geeft.

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
HTT-Thalan schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 13:51:
Mijn bedrijf voert een soortement van secure enterprise variant van dropbox, welke op dit moment Android en IOS clients beschikbaar heeft. Een Windows client zit in de planning, (is er dus nog niet) en een iPhone ga ik sowieso niet kopen dus blijft op dit moment min of meer Android over als enige mogelijke keuze.
Om deze reden valt een Windows Phone als de Huawei W1 dus momenteel nog af, zou WP wel mogelijk zijn, dan zou de Nokia Lumia 620 met afstand de beste optie zijn: snappy, compact, onder de 300 euro, gratis offline navigatie en al veel tevreden eigenaars in de landen, waar hij nu al ruim verkrijgbaar is: gewoon heel veel telefoon voor je geld.

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Topicstarter
Ik ben huiverig zomaar op een 'nieuwkomer' in te stappen, kan het zomaar zo goedkoop omdat de anderen altijd te duur zijn, of zit er een technisch addertje onder het gras?
WP8,
Niet mijn eerste keus vanwege het App-landschap.
accu gaat 2 dagen mee,
Zou mooi zijn als dat zo is, reviews zijn er ook nog positief over:

http://www.bright.nl/eerste-indruk-huawei-ascend-w1
en hij kost bar goedkoop.
Da's niet echt een issue, zolang ik maar binnen het gestelde € 300,- budget blijf.
Review moet nog komen en hij moet nog overal op de markt komen volgende maar, maar ik denk dat deze telefoon toch het meeste smartphone voor de prijs geeft.
Daar lijkt het wel op inderdaad, maar zoals gezegd wil ik niet direct op een nieuwkomer inspringen, zeker niet aangezien het budget ook gewoon een (bekend) merktoestel in de hogere klasse toelaat dat zijn sterren al verdiend heeft.

Ik schrijf hem nog niet direct af, maar hij staat ook nog niet op de shortlist :P.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Huawei is een prima merk, nog onbekend in Europa, maar, komt langzaam verandering in.

En ze zijn goedkoop omdat ze eigenlijk geen merk hebben en toch minder design. Bij Apple en Samsung betaal je ook voor het merk en design.

En ik denk wel dat er aardig wat apps gaan uitkomen voor WP. En het hebben van 10 miljoen apps zegt weinig als 9,9 miljoen meer van hetzelfde is, hoeveel buienradar klonen wil je hebben? Hoeveel schaakspellen wil je hebben? Hoeveel browsers wil je hebben?

People as things, that’s where it starts.

• iPodKiller
  • Registratie: September 2010
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Huawei is idd geen slecht merk, zelfs prima. Ze verkochten al telefoons in de UK, onder de naam Huawei.

Ik gebruik momenteel Android, ben ook liefhebber van Android. Maar voor onder de 200,- wil ik toch wel eens WP8 proberen, lijkt me het proberen waard.

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
HTT-Thalan schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 23:27:

Da's niet echt een issue, zolang ik maar binnen het gestelde € 300,- budget blijf.
Vandaar, dat ik ook in mijn post hierboven de Nokia Lumia 620 de voorkeur gaf boven de Huawei W1, indien Windows Phone ook in aanmerking zou komen: iets duurder, dan de Huawei, maar nog steeds ruim onder de 300 euro, zeer goede prijs/kwaliteit verhouding, Nokia navigatie.

En om nu terug te keren naar Android:
HTT-Thalan schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 13:51:

De laatste filtering die ik nog zou kúnnen maken is Singlecore vs. Dualcore. Ik vind het erg gevaarlijk om op basis van die keuze een deel van de toestellen af te laten vallen, een goed ontworpen telefoon hoeft immers niet minder te presteren omdat hij minder power heeft (o.a. de N8 is daar voor mij het bewijs van).
Zou ik dit nu echter wel doen, omdat het budget het toch wel toelaat en de lijst gewoon nog simpelweg te lang is:

http://tweakers.net/categ...hYkgmwMTMLZFNNTE2BxpaWwsA

Blijven er nog 41 over :P.
Symbian op de N8 is een jarenlang doorontwikkeld systeem, dat idd niet zoveel power nodig heeft, om goed te presteren en Windows Phone draait ook prima op een single-core toestel, maar Android is minder geoptimaliseerd en heeft toch echt wel dual-core nodig, anders reageren ze traag en dan kun je net zo goed je Wildfire S houden :).
Qua kosten idd geen probleem, dual-core is inmiddels mid-end, de high-end Androids hebben quad-core, maar voor een zakelijk toestel is dat m.i. niet nodig.

[ Voor 60% gewijzigd door Marly op 24-02-2013 03:34 . Reden: aanvulling ]

Verwijderd

Ik zou Samsung en vooral HTC niet zomaar uit je lijstje gooien. Over Samsung verschillen de meningen flink, maar ze zullen niet zomaar het grootste Android-merk geworden zijn. Ook Sense is voor de een een voordeel en voor de ander een nadeel. Ik denk dat je jezelf tekort doet als je deze twee zomaar laat liggen.

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-10 10:51
de htc 8s is ook een zeer mooi toestel.
zakelijk echt perfect, mail via exchange, goede accu, en de nieuwprijs van 220 euro natuurlijk niet verkeerd.

• laurens0619
HTT-Thalan schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 09:30:
[...]

Ga ik jou dezelfde vraag stellen als de eerdere niet-onderbouwde iPhone fan (die weggemod werd):

Wat win ik daarmee?

Je stelt dus voor dat ik uit eigen zak 88 euro bijleg voor een zakelijk toestel dat een waardeloze accuduur heeft en verder geen pluspunten kent boven de verkrijgbare Android toestellen die wél binnen budget vallen. Als die pluspunten er wel zijn, zou ik graag zien dat je ze even benoemd (en dus je bewering onderbouwt).
Je vraag om advies en ik geef mijn mening. Jij brand mij vervolgens af en ik moet vervolgens moeite gaan doen om jou te overtuigen? Toegegeven, ik ben er niet super uitgebreid op in gegaan maar in de TS doe jij dat ook niet bepaald:
een iPhone ga ik sowieso niet kopen
Ik weet niet waar jij je informatie vandaan haalt maar de iPhone 4 heeft in vergelijking met een hoop andere toestellen een prima accuduur (een van de beste uit de test). Met een Android kan je inderdaad meer (en dus ook tweaken) echter dat ik dat jij voor een simpele stabiele smartphone wilde gaan. In mijn ogen is dan een iPhone 4 prima maar je moet het helemaal zelf weten :)

Wat ik nog wil adviseren is let goed op hoe goed hij werkt met bluetooth. Hoe goed/slecht het geluid is ligt namelijk niet alleen aan de carkit maar ook de combinatie met het toestel. In onze auto (RNS 310) kunnen we namelijk perfect bellen met onze BB bold 9700 & iPhone 4s maar de samsung galaxy S2 geeft vaak een dikke echo.

Dus om antwoord te geven op je vraag:
Wat win ik daarmee?
Saaiheid maar dus wel voorspelbaarheid en stabiliteit.

Succes met je aankoop!

[ Voor 6% gewijzigd door laurens0619 op 25-02-2013 10:11 ]

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Topicstarter
laurens0619 schreef op maandag 25 februari 2013 @ 10:05:
[...]

Je vraag om advies en ik geef mijn mening. Jij brand mij vervolgens af en ik moet vervolgens moeite gaan doen om jou te overtuigen? Toegegeven, ik ben er niet super uitgebreid op in gegaan maar in de TS doe jij dat ook niet bepaald:

[...]
Nee, de iPhone valt namelijk per definitie hierom af:
- Maximaal 300 euro aanschaf
Als ik de genoemde eisen allemaal kan bereiken binnen dat budget, zoek ik dus een onderbouwing om tóch meer dan 300 euro uit te geven en die heb ik nog niet gehad.
Ik weet niet waar jij je informatie vandaan haalt maar de iPhone 4 heeft in vergelijking met een hoop andere toestellen een prima accuduur (een van de beste uit de test). Met een Android kan je inderdaad meer (en dus ook tweaken) echter dat ik dat jij voor een simpele stabiele smartphone wilde gaan. In mijn ogen is dan een iPhone 4 prima maar je moet het helemaal zelf weten :)
Uit de Tweakers review destijds:

reviews: Apple iPhone 4: op het scherp van de snede
Dat alles zou ertoe moeten leiden dat Apple op dit gebied ver boven de concurrentie uitsteekt, maar dat is helaas niet het geval. De iPhone 4 heeft een capaciteit van 1420mAh, en wie daarmee twee dagen kan doen, is spekkoper. Bij veel mensen zal een 's nachts opgeladen iPhone 4 de volgende avond weer aan de lader liggen. De geclaimde langere gesprekstijden zijn niet duidelijk waarneembaar, al lijkt de accu over de hele linie iets beter te presteren.
Een hele dag met een accu... men verkoopt het tegenwoordig als een unicum, daar waar ik nog gewend ben (en dat vind ik nog steeds heel normaal) om er echt wel langer dag een dag mee te doen, zeker als ik geen spelletjes, videocalls of internet surfing doe (waar jouw benchmark op gestoeld is, een activiteit waar ik deze telefoon helemáál niet voor ga gebruiken).
Wat ik nog wil adviseren is let goed op hoe goed hij werkt met bluetooth. Hoe goed/slecht het geluid is ligt namelijk niet alleen aan de carkit maar ook de combinatie met het toestel. In onze auto (RNS 310) kunnen we namelijk perfect bellen met onze BB bold 9700 & iPhone 4s maar de samsung galaxy S2 geeft vaak een dikke echo.
Omdat ik niet over de mogelijkheid zal beschikken alle toestellen die ik overweeg vooraf te testen, ga ik er vooralsnog van uit dat ze allemaal prima zullen werken met mijn CK3100 Parrot, dit onder andere gebaseerd op mijn eigen ervaringen dat alle tot nu toe gebruikte toestellen (o.a. Nokia 5000, Nokia N8, Wildfire S, HTC Tytn 2 etc) dit ook allemaal deden. Geen harde wetenschap, maar ik heb niet beter.
Dus om antwoord te geven op je vraag:

[...]

Saaiheid maar dus wel voorspelbaarheid en stabiliteit.

Succes met je aankoop!
Ik verkeerde niet onder de indruk dat ik je afbrandde, ik zoek gewoon een valide onderbouwing om voor een bepaald toestel te kiezen binnen mijn eisenpakket. De iPhone is niet alleen duurder dan het toegestane budget, maar loopt ook nog eens op een aantal punten achter bij de concurrentie (wat niet gek is omdat de 4 alweer 2 opvolgers heeft gehad) en lijkt een mindere keuze op ergonomie-gebied. Dat lijkt mij een jammere uitgave van mijn eigen 88 euro, zeker als ik ook toe lijk te komen (zoals het er nu naar uitziet) met b.v. een HTC Desire X die wél binnen budget valt.

Als ik bedenk dat ik ook nog met iTunes moet gaan werken (een collega van mij, nota bene een fervente Apple-gebruiker, roept: "het enige dat erger is dan iTunes, is iTunes op Windows) valt dat toestel voor mij echt af, sorry.

• laurens0619
Je hebt gelijk hoor. De accu in smartphones zijn kut. Mijn enige punt was dat de accu van de iPhone 4 relatief minder kut is :)
Je hebt ook gelijk dat je met een Desire X veel meer "bang for the bucks" krijgt. Mijn hele punt ging uit naar stabiel maar saai maar helaas komt die niet helemaal over.
Wat je koopt moet je zelf weten, geen excuses voor nodig. Ik ken het toestel niet maar denk dat een Desire X een prima keuze is :)

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

De Desire X is gewoon een prima toestel, mijn zusje heeft hem ook, hij zal in elk geval beter aanvoelen als je huide telefoon, ook Sense 4.1 werkt goed. De Desire X krijgt zelfs nog een update naar JB 4.1 en Sense 4+ :)

PVOutput☀️
nggyu nglyd

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Topicstarter
Quad schreef op maandag 25 februari 2013 @ 11:45:
De Desire X is gewoon een prima toestel, mijn zusje heeft hem ook, hij zal in elk geval beter aanvoelen als je huide telefoon, ook Sense 4.1 werkt goed. De Desire X krijgt zelfs nog een update naar JB 4.1 en Sense 4+ :)
Iemand hierboven noemde dat Sense een zware GUI zou zijn, en ik heb inderdaad het idee dat dit het punt is waarop mijn Wildfire S nu stukloopt, ik heb een permanent trage UI op dat ding en dat is de voornaamste factor in mijn 'probleem'. Als ik een telefoongesprek 'ophang' terwijl de andere partij dat ook al deed, duurt het soms 2 volle seconden voordat mijn telefoon dat 'doorheeft' met als gevolg dat hij mijn 'touch' op de ophangknop registreert als een 'redial'... en hij dus die persoon weer terugbelt. Dit speelt ook bij het bladeren door de telefoonlijst of 'last dialed numbers' - je tikt een naam aan, een seconde later werkt hij de lijst bij (blijkbaar keek ik nog tegen een 'last dialed' lijstje aan van de vorige keer dat die bijgewerkt werd) en bel je dus vervolgens de verkeerde persoon.

Als ik dus concludeer dat mijn Wildfire S in feite nog trager reageert dan het scherm op mijn Kindle 4 Touch, lijk ik beter af te zijn met zo'n ding:

http://www.nu.nl/gadgets/...e-ink-scherm-getoond.html

:P.

[ Voor 10% gewijzigd door HTT-Thalan op 25-02-2013 13:42 ]

• Insert12
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 20:22
De Nokia Lumia 620 is misschien wel wat voor je.
  • Offline navigatie is standaard. Kaarten van Europa kunnen gratis gedownload worden, inclusief een Nederlandse stem.
  • Aanschafprijs van €250 ongeveer.
  • Goede integratie met Microsoft Office via door een mobiele versie van Office
  • Snel is WP8 zeker vergeleken met m'n oude HTC Desire. HTC Sense begon daar ook erg traag te worden.
Hier nog een review van de telefoon van iemand die ook een nieuw zakelijk toestel nodig was. Accu kan ik zelf niks over zeggen, het toestel is pas net uit namelijk.

Voor mij een voordeel van WP8: Fabrikanten kunnen geen eigen schil zoals HTC Sense over WP8 heen bouwen, waardoor updates snel komen.
Pagina: 1