Wifi onderbreekt op laptop, niet op andere computers in huis

Pagina: 1
Acties:

• thepillow86
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 30-12-2020
Als ik verbinding maak met het Wifi netwerk in mijn huis, onderbreekt de verbinding ongeveer iedere 15-30 min. Ik moet dan handmatig opnieuw verbinden of wachten tot windows automatisch opnieuw verbinding probeert te maken. Mijn laptop is de enige in huis die dit probleem heeft. De signaalsterkte is 5 balkjes en het maakt niet uit waar in huis ik zit.
Mijn laptop is dual boot, Windows XP en Windows 7 en het vreemde is dat het probleem bij beide configuraties optreedt. De wifi adapter is een intel wifi link 5100 AGN. De optie 'allow the computer to turn off this device to saver power' voor de adapter staat uit.
Als ik mijn laptop meeneem naar andere plaatsen treedt het probleem op sommige netwerken wel op en op andere niet.
Iemand ideeën over wat er aan de hand kan zijn?

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Probeer eens een ander kanaal uit te zoeken voor je netwerk, bij mij heeft het een keer geholpen om dit soort vage problemen op te lossen.

Kwam denk ik omdat de antenne moeite had met die frequentie (grote gok hoor), maar het belangrijkste was dat het probleem weg was.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• thepillow86
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 30-12-2020
Ik google net even op de naam van mijn wifi adapter en het lijkt erop dat veel mensen problemen krijgen met dit stukje hardware na 1.5-2 jaar. Het zou dus een hardwarematig probleem kunnen zijn.

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09:44

Quad

Doof

Het zou niet zo gek idee zijn om het kaartje te vervangen dan als het daadwerkelijk een probleem is.
Normaliter kan je makkelijk bij de adapter komen, zoek gewoon een gelijkwaardige adapter en probeer het eens.

Alles went behalve een Twent.
🎯Psst.. Kans maken op 12 maanden Tweakers HERO abonnement?
nggyu nglyd