Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killingdjef
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-07 20:00
Na wat zoeken op internet kwam ik er achter dat IPTV altijd via een setupbox wordt aangeleverd wanneer je een glasvezel aansluiting hebt. Nu zou ik graag willen weten of er ook televisies bestaan die geen setupbox nodig heeft.

Immers voor de kabel is er het CI+ systeem dus lijkt het mij logisch dat er ook zoiets bestaat voor IPTV.
Op 1 site kwam ik tegen dat aan gewerkt wordt maar die site was gedateerd. Wellicht dat iemand hier meer kennis van heeft en kan vertellen of en wanneer ze beschikbaar komen.

Ik kwam tot slot nog uit op Google TV maar volgens mij is dat een beetje een dood project.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-07 13:12
De streams gaan meestal via een apart netwerk. In ieder geval bij KPN, Concepts, XMS, Lijbrandt en consorten.

Je kunt IPTV op je HTPC eens bekijken? Wellicht kan je hier wat meer mee. Loopt hier wel ergens een topic rond op GoT.

Naar mijn weten zijn er echter geen IPTV tv's.. De KPN streams zijn gecodeerd waardoor ze enkel met een decoder c.q. setupbox te zien zijn. Bepaalde gebieden hebben echter nog de WDGO streams die ongecodeerd zijn. Deze zijn dus wel nog te bekijken zonder decoder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killingdjef
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-07 20:00
Xaero schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 13:15:
De streams gaan meestal via een apart netwerk. In ieder geval bij KPN, Concepts, XMS, Lijbrandt en consorten.

Je kunt IPTV op je HTPC eens bekijken? Wellicht kan je hier wat meer mee. Loopt hier wel ergens een topic rond op GoT.

Naar mijn weten zijn er echter geen IPTV tv's.. De KPN streams zijn gecodeerd waardoor ze enkel met een decoder c.q. setupbox te zien zijn. Bepaalde gebieden hebben echter nog de WDGO streams die ongecodeerd zijn. Deze zijn dus wel nog te bekijken zonder decoder.
Klopt, in mijn geval Concepts, heb je een aparte port op je glasvezel modem die alleen voor TV bedoeld is. Ik hoopte er op dat er een switch tussen kon en dan UTP direct naar de TV voor beeld. Maar zo'n oplossing is nog niet uitgevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
killingdjef schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 13:19:
[...]
Klopt, in mijn geval Concepts, heb je een aparte port op je glasvezel modem die alleen voor TV bedoeld is. Ik hoopte er op dat er een switch tussen kon en dan UTP direct naar de TV voor beeld. Maar zo'n oplossing is nog niet uitgevonden?
De oplossing is er wel, maar die is niet echt plug & play. Ik heb XMS met de volgende constructie:

IPTV(XMS)->Server met Tvheadend->Server met MiniDLNA->Panasonic TV met UTP aansluiting.

Werkt prima, wel paar avonden stoeien om alles ingeregeld te krijgen.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco K.
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23-11-2021
Even een schop i.v.m. een interessant artikel op een Belgische website: Belgacom TV zonder decoder op Samsung-tv

http://www.fwdmagazine.be...er-decoder-op-samsung-tv/

Hier in Nederland hebben we er nog niets aan, maar ik kan met voorstellen dat meer providers hiermee gaan werken als meerdere TV fabrikanten deze techniek op gaan pakken.

Het lijkt mij een vooruitgang! Zelfs de mogelijkheid om programma's op te nemen kan behouden blijven. Zeker met programma's opnemen in de cloud.

[ Voor 4% gewijzigd door Remco K. op 21-04-2013 00:28 ]