Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkElement
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-07 12:53
Oké mijn vorige topic was dus gesloten, ik heb nu een systeem met de volgende specs en wil het een en ander vervangen en wil hierbij mijn huidige Windows installatie behouden.

ASUS M4A78-VM IN/SI moederbord
Kingston DDR2 geheugen
AMD Athlon II X4 620 Processor

Ik ga dit vervangen door:

Gigabyte GA-78LMT-USB3
AMD FX-6100 CPU
Corsair 16GB DDR3

Nu heb ik gelezen dat je door middel van het uitvoeren van sysprep voor je de hardware gaat vervangen je windows installatie kan behouden, klopt dit of kan ik nog in de problemen komen?

Gear | Last.fm | twitch.tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkElement
Bedankt, maar dat laatste klopt niet want de hardware is nog in bestelling en het is doelloos om nu al een nieuwe installatie uit te voeren als ik mijn oude mobo e.d. nog in gebruik heb :p

• MJanzn
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-10-2024
Sysprep zou ik niet gebruiken op een systeem dat al tijden in gebruik is.
Werkt beter wanneer je een verse install pakt met alle drivers/updates/basisprogramma's en dan via ImageX je eigen usb stick gebruiken voor volgende installaties.

Pak anders een oude schijf en sluit die tijdelijk aan ipv de nu gebruikte installatie kun je veilig experimenteren.
Google dus ook op ImageX en answerfile.

Het is even werk en je moet goed opletten maar als het goed gaat heb je er jaren plezier van.

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
In dit geval, cross-vendor, zou ik toch echt kiezen voor een herinstallatie. Ook met sysprep blijft er nog het een en ander achter.

Van Intel naar Intel of AMD naar AMD kan je ook best zonder sysprep je hardware vervangen.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJanzn
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-10-2024
Om even tussen 2 zo verschillende pc's te wisselen is het idd niet echt geschikt.
Zelf heb ik er een usbstick met windows7 incl updates/office/newsleecher/quickpar/winrar/7zip verwijzing naar D:schijf voor data / documenten en outlookbestand incl. admin account(met wachtwoord) mee gemaakt.
Maakt niet meer uit welke pc of llaptop ik nodig heb binnen een uur is alles klaar.
Kost de eerste keer wel veel tijd maar is leerzaam en betaalt zich terug bij volgende installaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultrapc
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-09 02:30

Ultrapc

Anyone steak?

Het is AMD--> AMD, dus je kan gewoon de onderdelen vervangen, mits je Windows XP hebt, dan gaat dat niet.

Succes!

Allround.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:13
Ultrapc schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 10:49:
Het is AMD--> AMD, dus je kan gewoon de onderdelen vervangen, mits je Windows XP hebt, dan gaat dat niet.
Tenzij bedoel je ws, maar ook met XP kun je met de juiste voorzorgsmaatregelen van AMD naar Intel en vice versa. Belangrijkste factor is de storage controller, maar dat is tegenwoordig steeds minder een probleem door de standaard AHCI ondersteuning van de huidige Windows versies en moederborden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkElement
Ik heb gewoon alles vervangen en Windows gaf 1x een bsod met USB Bugcode en na verwijderen/herinstalleren van USB drivers was dit voorbij. Bedankt voor de tips deze kan op slot

Pagina: 1