• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01-06 21:26
Zojuist de AVR-2113 besteld op de website van Saturn voor de mooie prijs van € 379!

Volgende week of de week erna speakers luisteren.. Heb al een kleine shortlist (zie onder) maar vindt de KEF R100's ook erg mooi... Zijn echter wel veel duurder dan de speakers op de lijst.. Iemand ervaring met onderstaande speakers of de R100's icm Denon?

- Boston A25 / A26
- Dali Zensor 1 / Lektor 1
- Monitor Audio BX2 (werd aangeraden door de speciaalzaak in de stad i.c.m. de AVR1713, wat mijn eerste keus qua receiver was maar voor die prijs kon ik de 2113 niet laten staan).
- Klipsch RB51 / RB61 (II)

Wellicht dat jullie nog suggesties hebben (tot ± € 250 per speaker)? Evt. wil ik per speaker max € 400,- uitgeven want dan ben ik voorlopig klaar en is de drang naar een snelle upgrade ook niet aanwezig. Of is 400 per speaker overpriced bij de 2113 en is het verschil in speakers tussen pak hem beet 130 en 400 euro te verwaarlozen?

De set zal gebruikt gaan worden voor ongeveer 50% muziek, 20% games, 20% TV en 10% films. Ik weet dat luisteren het belangrijkste is als het aankomt op speakers maar toch wil voordat ik ga luisteren een soort van shortlist hebben.

[Voor 3% gewijzigd door MaSw85 op 22-02-2013 12:30]

Komoot

• D vd V
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online

D vd V

Moderator Consumentenelektronica
Dat is een erg nette prijs voor die 2113. Gefeliciteerd daarmee.

Wat betreft je speakers is de keuze echt enorm. Aan je shortlist om te luisteren zou je met een budget tot 400 euro ook de B&W's 686 en CM1 kunnen toevoegen. Maar ook de Kefs Q300 en XQ10. Of de Focal 706v of 806v. En zo zijn er nog veel meer opties.

Zijn vloerstaanders ook een optie? Boekenplank speakers komen namelijk te kort in het laag. Daar heb je met vloerstaanders geen/veel minder last van.

• MaSw85
Dat weet ik maar momenteel is daar geen ruimte voor en ook heb ik te maken met de WAF en zijn vloerstaanders dus geen optie.

B&W CM1 zat ik ook aan te denken inderdaad. De XQ serie is volgens mij de voorloper van de R serie... Focal vindt ik qua design minder mooi.

Bedankt voor jouw tips in ieder geval!

Komoot

• D vd V
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online

D vd V

Moderator Consumentenelektronica
De CM serie heeft een zeer hoge WAF. Zeker naar gaan kijken dan. Had ze zelf eerst ook op de looks geselecteerd. Na een luistersessie toch gegaan voor Focal. Zijn inderdaad niet allemaal even mooi. Heb uiteindelijk een special edition serie gekozen. Die kwam qua sound ook qua looks door de WAF.

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:18
Waus26 schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 13:59:
Dat weet ik maar momenteel is daar geen ruimte voor en ook heb ik te maken met de WAF en zijn vloerstaanders dus geen optie.

B&W CM1 zat ik ook aan te denken inderdaad. De XQ serie is volgens mij de voorloper van de R serie... Focal vindt ik qua design minder mooi.

Bedankt voor jouw tips in ieder geval!
Klopt, de r100 zouden ook een goed ekeuze zijn en zijn dacht ik vanaf nu ook in het wit beschikbaar.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

• MaSw85
Vandaag ben ik gaan luisteren en qua merken vind ik KEF en Monitor Audio erg gedetailleerd en warm klinken en dat is wat ik zoek.

Nu dus nog even kijken hoe en wat. De BX2 heeft de basspoort aan de voorkant. Ik ben bang dat ik met een andere speaker (met bass achter) veel van het laag verlies omdat de eerste tijd het tv/audio meubel zo'n 60 cm van de muur af staat.

Any thoughts?

Komoot

• InEtVa
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 01-06 10:28
Het is juist de bedoeling dat de bass refelex port een stuk van de muur afzit (niet dat het bij de meeste bookshelves veel uitmaakt)

• MaSw85
InEtVa schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 03:17:
Het is juist de bedoeling dat de bass refelex port een stuk van de muur afzit (niet dat het bij de meeste bookshelves veel uitmaakt)
Dan maakt het mijn twijfel des te groter... Is 60 cm dan niet te ver?

Komoot

• InEtVa
Nee hoor, waarom zouden ze anders ook bass reflex ports aan de voorkant hebben? Voorzover ik weet heeft niemand zijn speaker met de voorkant tegen de muur aanstaan :)

• MaSw85
InEtVa schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 14:21:
Nee hoor, waarom zouden ze anders ook bass reflex ports aan de voorkant hebben? Voorzover ik weet heeft niemand zijn speaker met de voorkant tegen de muur aanstaan :)
:)

Ik was in de veronderstelling dat speakers met zo'n bass poort achter juist dichter bij de muur dienen te staan voor een betere laagweergave.

Komoot

• InEtVa
Het is eerder andersom: als je ze te dicht bij de muur hebt staan krijg je te veel bas. Daarom leveren sommige fabrikanten ook foam pluggen mee om in de ports te stoppen als je ze te dicht tegen de muur aanzet.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:35

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

Waus26 schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 20:18:
Vandaag ben ik gaan luisteren en qua merken vind ik KEF en Monitor Audio erg gedetailleerd en warm klinken en dat is wat ik zoek.

Nu dus nog even kijken hoe en wat. De BX2 heeft de basspoort aan de voorkant. Ik ben bang dat ik met een andere speaker (met bass achter) veel van het laag verlies omdat de eerste tijd het tv/audio meubel zo'n 60 cm van de muur af staat.

Any thoughts?
Paartje Focal Chorus 806W kan wellicht ook nog. Wat warmer door de W-woofer (ten opzichte van de normale V) en ook helder en direct door het gebruik van de Aluminum/Magnesium inverted dome TNV tweeter. Wel iets meer aanwezig in het hoog dan de Monitor Audio en nog meer dan de KEF R-reeks. Die laatste heb ik vandaag gehoord en vond ik zelf eigenlijk wat terughoudend in het hoog. En de Focal heeft de reflexpoort ook aan de voorkant zitten. Enige nadeel is dat het een Limited Edition is en alleen te leveren is in de kleur Gloss Black. En samen met het zwarte plexi wat Focal op hun 800-serie gebruikt is het wel een aanwezige speaker.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• MaSw85
Het zijn uiteindelijk toch de BX2 geworden. Gratis (bi-wire) speakerkabel krijg ik erbij.

Ze worden morgen geleverd, samen met een pre-amp voor de platenspeler. Mag het nog lekker even in de doos blijven want eerst moet het audiomeubel nog gefixed worden. Verven en timmeren it is!

Komoot

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee