Externe laptop videokaart

Pagina: 1
Acties:

• Commander
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22-12-2025
Hallo,

Ik heb een HP ProBook 4530s met een i5 processor.
Het is een leuke laptop maar het minpunt van deze laptop is hij heeft geen videokaart-.- dus hij pakt 1 GB van je werkgeheugen maarja hier kan ik dus NIET mee gamen echt helemaal niet. (zelfs niet BF3 op low- dan lag ik nog steeds te hard)

Dus mijn vraag was is het mogelijk om een (externe) videokaart te kopen en er een behuizing omheen te maken en die dan te connecten ofz? En zo ja welke videokaart kan ik dan het beste kopen?

Ik ga volgende week toch mijn laptop opnieuw installeren met windows 8 dus mocht je hiervoor je laptop opnieuw moeten installeren is dat niet erg :)

[ Voor 5% gewijzigd door Commander op 22-02-2013 12:10 ]

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Dat is wel mogelijk.

Zoek maar eens op PCi videokaart o.d. voor de laptop.
Ze zijn er wel, maar of je het wil..

Tevens kan je ook je HD/ram uitbreiden

[ Voor 61% gewijzigd door GGS_206 op 22-02-2013 19:33 ]

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• thibai
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 01-11-2025
@GGS_206
Dat is wel mogelijk, er zijn laptops met pci uitgang. Het is wel niet de meest praktische, goedkope en mobiele optie.

YouTube: External Graphics Card - Add a eGPU video card to your laptop PE4H PE4L

Doe eerst onderzoek voor je iets antwoord!

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-01 18:12

LnC

The offending line...

Het kan wel, alleen dan niet met een behuizing erom. :9
Ik heb hier nog wel wat gevonden van een externe kaart voor de laptop. Wat ik kort heb gelezen is dat ze redelijk prijzig zijn.

• Zanac-ex
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-02 09:55
Sterker nog, het kan gewoon op deze laptop via Express Card slot.

De ultieme thread DIY eGPU experiences

Maar of je er BF3 mee kunt spelen? Je zit met deze oplossing vast op PCIe *1 en extra latency. Leuk experimentje maar ik ben er vrij zeker van dat het uiteindelijk goedkoper is om een andere Laptop aan te schaffen met een betere GPU/

[ Voor 10% gewijzigd door Zanac-ex op 22-02-2013 13:17 ]

• JustwilliamNL
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 03-01 21:08
justshootme85 schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 12:08:
Hallo,

Ik heb een HP ProBook 4530s met een i5 processor.
Het is een leuke laptop maar het minpunt van deze laptop is hij heeft geen videokaart-.- dus hij pakt 1 GB van je werkgeheugen maarja hier kan ik dus NIET mee gamen echt helemaal niet. (zelfs niet BF3 op low- dan lag ik nog steeds te hard)

Dus mijn vraag was is het mogelijk om een (externe) videokaart te kopen en er een behuizing omheen te maken en die dan te connecten ofz? En zo ja welke videokaart kan ik dan het beste kopen?

Ik ga volgende week toch mijn laptop opnieuw installeren met windows 8 dus mocht je hiervoor je laptop opnieuw moeten installeren is dat niet erg :)
Destijds ook gezocht voor een externe gpu voor mijn notebook. Uiteindelijk kwam ik hier terecht: http://www.villageinstruments.com/tiki-index.php?page=ViDock
Dit is de behuizing excl. videokaart, die moet je zelf daarna aanschaffen.

Je moet het ervoor over hebben, mij lijkt het toch slimmer om een nieuwe laptop aan te schaffen met een betere videokaart aangezien dit niet een hele goedkope oplossing is.
Pagina: 1