Toon posts:

Een PI-166@290MHz!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Dit is een vriend van me gelukt met zijn PI, voor wie me niet wilt geloven:
Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~dave_l/pi166.bmp
Sorry, hij had alleen een .bmp file!!
Nou, geloven jullie hem nu wel???
Ik wel!

• [MarZialE]
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-04-2023
287.39?
FSB x multi????

95x3 soms??
Ik heb wel eens PI 233mmx op 290MHz zien draaien maar nog nooit een 166.

[MarZialE]

Verwijderd

Ik geloof je.

Zelf heb ik hier nog een P166 op 266 draaien. (3,5 x 75)

Bij 3,5 x 83 heb je 290mhz. Op verschillende sites gezien en hoger gaat ie verder niet. Zelf kan ik niet hoger dan 3,5 x 75 en daar draaid ie al stabiel op zonder extra cooling ofzo. Ik heb gewoon veel mazzel gehad en die vriend van jouw helemaal :)

• Joppe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-01 15:35
Het ligt aan het moederbord, het is namelijk een AMD K6 moederbord die ook geschikt is voor Pentiums en die draait probleemloos op busspeeds boven de 100 en de processor lijkt daar, met wat meer stroom, geen problemen me te hebben

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Volgens kan het hoger omdat het meer stroom krijgt.

ID7T GTX. WP: PUZ-SWM60VAA+ERST30F-VM2EE (cylinder unit)

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Ah, met meer voltage gaat 'ie nog hoger? Ik geef mijn P1-CPU's over 't algemeen undervoltage omdat ze dan zo lekker koel blijven. Mijn P166 draait nu op 187,5 op 2,9 volt (zou ook 3,1 kunnen zijn, daar durf ik niet voor in te staan).
Hoeveel volt draaien jullie dat ding dan? 3,5?

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

Verwijderd

Topicstarter
Ja, die screenshot wat ik heb geupload is op 3.4 volt. En het koelblok blijft op 34 graden!! Succes me je PI-166!!

Sorry, inderdaad een foutje!

• RdB_IA
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

RdB_IA

42

HAHAHAHAHAHAHA....het koelblok blijft ONDER de kamertemperatuur. Hoe doe je dat dan joh? Peltiers zijn niet gebruikt volgens mij toch...dan kan dat dus helemaal niet.

de temperatuurmeting is dan gewoon niet helemaal goed, want onder kamertemperatuur kan je iets niet krijgen als je het met lucht uit die kamer gaat koelen.

denk even na voordat je dingen gaan roepen

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-07 19:17
Mijn oude P1 166 (non MMX) zit in m'n IBM kastje en die draait met alleen maar een koelrib (vrij groot)
Er zit geen ventilator op en hij wordt echt NIET heet. :)
Maar ja, met dat klote IBM mobo dat erin zit, kan ik 'm niet overklokken, 166 Mhz is max.

• RdB_IA
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

RdB_IA

42

hehe...laat maar gewoon staan zo'n domme opmerking...nu lijkt mijn post weer zo raar....(maar ik laat hem wel staan :))

Verwijderd

Ik heb een p1-233mmx en die is niet stabiel te krijgen op 266 mhz. ik heb 64 mb edo op 66 mhz, zou het daar misschien aan kunnen liggen. Die 266 mhz haal je door 75*3.5 te nemen. Het draait wel eventjes maar gewoon niet stabiel. Het voltage heb ik trouwens ook al omhooggekrikt met o,1. Kent iemand dit probleem en weet iemand de oplossing?

• Joppe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-01 15:35
Kan inderdaad zijn dat het PC-66 of edo ram is en dan krijg je hem niet boven de 75 en hij is niet stabiel.
Ik heb Pc-100 met een 100Mhz moederbord en hij loopt to 115Mhz busspeed stabiel dus da zou kunnen
Wat je zou kunnen proberen is
4x66=266 of
4.5x66=300 (minder stabiel, extra koeling nodig!)
Pagina: 1