Headset hier, headset daar (hulp bij aanschaf headset)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madstorm
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 10-07 09:04

Madstorm

Derping all the way!

Topicstarter
Ik wist of ik dit hier moest plaatsen, dit leek mij het meest geschikte plek. Mocht het niet helemaal goed zijn mag het gerust verplaatst worden.

Inleiding
Mijn headset staat op het punt de geest te geven. Mijn rechter oorklep doet af en toe niks meer, wanneer ik dan even met mijn kabel heen en weer wiebel (dicht bij de verbinding in de headset) gaat hij weer even aan. Oftewel er lijkt een kabelbreuk te zijn ergens.

Ik mag dus een nieuwe uitzoeken (ok, zelf kopen!). Maar hierin loop ik vast, er zijn veel verschillende headsets. Maar ik heb bij geen één het gevoel 'dat is hem'. Hierbij dus graag jullie hulp.

Momenteel heb ik de headset 'Turtle beach P11'
Mijn budget voor de nieuwe headset bedraag rond de 150,- (mocht het een 'uitblinkende' headset zijn, kan dit eventueel nog wat omhoog).

Waarvoor gebruik ik mijn headset
Wat ik het meest zal doen met de headset is gamen. Meeste games zullen toch FPS zijn, oa BOII en BF3. Ook speel ik de laatste tijd Tera (MMORPG). Voor de FPS die ik speel vind ik het belangrijk om goed te kunnen 'soundwhoren', en natuurlijk dat de overall sound gewoon goed klinkt. Daarnaast zit ik altijd op teamspeak dus een goede microfoon is ook absoluut noodzakelijk.

Ik hou er ook van om op zijn tijd een film of een serie te bekijken. Dus lekkere sound bij een serie of film is ook niet onbelangrijk.
Het 'minst' belangrijk vind ik de muziek, ik doe dit niet heel veel. Het moet niet zo zijn dat het bagger klinkt natuurlijk, maar deze heeft het minste prioriteit.

Op een rijtje, van belangrijk naar minst belangrijk.
  • Gamen (FPS, MMORPG enz.)
  • Goede microfoon ivm teamspeak (geen ruis)
  • Goede sound bij films en series
  • Muziek luisteren
Mijn eigen bevindingen

Razer Tiamat 7.1
Voordelen
  • Goed / uitmuntende game sound
  • Mooi design
  • Met wat tweaks ook een goede film sound
Nadelen
  • Microfoon is absoluut crap
  • Voor uitmutend sound heb je een geluidskaart nodig
  • Valt net niet binnen de budget, en daarvoor teveel nadelen om iets omhoog te gaan
  • Na lang dragen wordt het warm (door de leren oorkappen)
Doordat er gezegd wordt dat de microfoon 'crap' is lijkt me dit eigenlijk al geen goede keuze. Maar misschien praat ik te snel en hebben tweakeraars hier een andere mening over.

Razer Megalodon
Voordelen
  • Goede game sound
  • Je kan switchen tussen 7.1 en 2.0
Nadelen
  • Er wordt gezegd dat 2.0 erg 'crap' klinkt met deze headset
  • Ook weer twijfel over de microfoon
Over de microfoon durf ik hier niks te zeggen, er wordt niet vaak gezegd dat hij crap is (lees het hier en daar wel).

Daarnaast noem ik nog wat headsets die ik ook nog ben tegen gekomen, maar zelf nog niet heel erg in verdiept heb.

Logitech G35
Is al wat ouder, maar wordt nog steeds goed beoordeeld. Ik weet alleen niet of het verstandig is om een oudere headset te nemen.
Astro A40
Dit lijkt me ook een goede headset, maar kon geen plek vinden waar ik deze kon halen / bestellen (in Nederland).

Ik hoop dat ik zo voldoende informatie heb vestrekt, en ik kijk uit naar jullie meningen.

I'm an Ironman!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-07 19:46
Ik heb deze: pricewatch: Roccat Kave

Bevalt me erg goed, zit ook ruim onder je budget :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sajuuk
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11-07 22:53
Ik heb de pricewatch: Razer Megalodon 7.1 Gaming Headset
Ik moet zeggen dat de mic goed is, het probleem met deze headset is dat deze virtueel 7.1 heeft.
Als ik nu een nieuwe headset moest halen zou ik er een halen met true 5.1 of 7.1.

Ik heb laatst deze een keer geprobeerd bij iemand pricewatch: CM Storm Sirus 5.1 Gaming Headset
Deze beviel mij erg goed en is ook goed betaalbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madstorm

Madstorm

Derping all the way!

Topicstarter
Bartske schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 09:34:
Ik heb deze: pricewatch: Roccat Kave

Bevalt me erg goed, zit ook ruim onder je budget :)
Natuurlijk kan het tussen me oren zitten, maar ik heb altijd het gevoel dat met surround headset voor een erg goedkope prijs nooit top kwaliteit hebt.
Sajuuk schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 11:44:
Ik heb de pricewatch: Razer Megalodon 7.1 Gaming Headset
Ik moet zeggen dat de mic goed is, het probleem met deze headset is dat deze virtueel 7.1 heeft.
Als ik nu een nieuwe headset moest halen zou ik er een halen met true 5.1 of 7.1.

Ik heb laatst deze een keer geprobeerd bij iemand pricewatch: CM Storm Sirus 5.1 Gaming Headset
Deze beviel mij erg goed en is ook goed betaalbaar.
De CM Strom ziet er inderdaad wel goed uit, weet je ook of je hier een geluidskaart voor nodig hebt? Deze heb ik momenteel namelijk nog niet.

Is het nodig om voor elke surround (7.1) headset een geluidskaart nodig heb? Volgens mij zijn die dingen niet erg duur dacht ik? :o

I'm an Ironman!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sajuuk
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11-07 22:53
Elk moederbord ondersteunt tegenwoordig gewoon 7.1, dit is voor gamen goed genoeg. Volgens mij heb je alleen nog een geluidskaart nodig als je proffesioneel bezig gaat.

Edit:
Volgens mij heeft die van CM Storm een eigen geluidskaart net zoals de headsets van Razer.

[ Voor 23% gewijzigd door Sajuuk op 22-02-2013 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j4y
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20:47

j4y

mensen die nog steeds in die gameheadsets trappen :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madstorm

Madstorm

Derping all the way!

Topicstarter
j4y schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 13:30:
mensen die nog steeds in die gameheadsets trappen :')
Explain?

I'm an Ironman!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j4y
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20:47

j4y

Nou ja, dacht je echt dat 5 speakers in een headset drukken een 5.1 surroundsound idee geeft?

Het is een marketingtruc, en ze gooien nu 5 kleine speakertjes ipv van 1 grote in een oorschelp. Kun je nagaan, 5 cheap speakertjes, of 1 grotere duurdere. Verder is de kans 5 keer groter dat er een speakertje/kabeltje kapot gaat :P

Anyway, gewoon een goede hoofdtelefoon (jawel, die muziekdingen) en dan een losse microfoon erbij. Ik speel sinds ~2004 CoD, had ook eerst van die game dingen, gingen altijd na X maanden kapot. Sinds aantal jaar normale headphones en losse microfoon erbij, werkt nog steeds. En je kunt em meenemen in het vliegtuig of lange autoreis zonder dat je raar wordt aangekeken.

Suggesties: Sennheiser, Audio Technica, Beyerdynamics e.d.

btw welke clan speel je? miss ken ik em nog wel (speelde vroeger altijd, nu al twee jaartjes niet meer dus als jullie vrij nieuw zijn miss niet)
Pagina: 1