Toon posts:

thunderbird 850 wordt beetje warm

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb net een athlon 850 gekocht, met zo'n msi k7 turbo bordje, alles ingebouwd enzo, aangezet, duik de bios in, is de temperatuur met een compleet aan alle kanten open kast 60 graden! Nou, dat zag er niet zo heel goed uit, maar ik ging ff fdisken en formatteren en windows erop enzo, en daarna was de cpu temperatuur ongeveer 51 graden met open kast idle. Opeens een daling van 10 graden dus, maar nog hoog. Met dichte kast haal ik nu idle ongeveer 53-54 graden, en met de }:O client aan ongeveer 62-63 graden. Koelertje draait stabiel op iets meer dan 4000 rpm. Oh, en ik heb zo'n standaard spire koelertje.. misschien toch maar een duurdere aanschaffen? Of ligt het ergens anders aan?

verder draait ie wel stabiel, zo lijkt het. en de moederbord temperatuur zit ongeveer op 28 graden, iets meer als mijn nogal oude warme monitor ernaast staat(andere wordt gerepareerd nu, vandaar).

ik vind dit toch wel vrij veel voor een athlon 850, als het nou een 1.3ghz was, ok, maar voor een 850? heeft iemand hier enige tips om dit een beetje omlaag te zetten?

alvast bedankt voor de reacties :)

• DaManiac
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-08 10:57
Ik ben niet zo bekend met amd, maar volgens mij staan die spire coolers niet echt bekend om hun geweldige koelkwaliteiten. Misschien beter een fop32 halen. Kost wat meer, maar dan heb je ook wat.

Verwijderd

Topicstarter
ja, zou inderdaad wel goed kunnen helpen.. hoe duur zijn dat soort koelers precies? en waar kan ik die kopen?

ik ben nog een amd k6-2 300 gewend, die wordt nauwelijks warm eigenlijk :)

• DaManiac
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-08 10:57
Ik heb ff voor je gekeken in de pricewatch (www.tweakers.net/pricewatch)

Globalwin FOP32 kost maar 45 pieken. Dus das nog niet veel eigenlijk!

Je kunt ook eens kijken op www.tomshardware.com. Daar staat een test van coolers. Misschien dat je daar nog een betere vind.